motorista a plyn
Napísané: 25 Nov 2008, 13:46
Zakládám toto vlákno jako bázi nápadů, jak lze skutečně hospodařit s energiemi. Věnuji jej lidem, kteří před výplachem mozků ze stran různých zájmových lobby ( benzín, plyn, elektřina, pryž ) dávají přednost vlastnímu rozumu.
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Oč jde? Odpadním teplem vzniklým při spalování v plynovém kotli temperuju před startem některé důležité části auta (motor&spol, akumulátor, skla a zámky v blízkém dosahu výfuku-komína).
Na názorném (ano - aranžovaném) snímku je snad vidět vše: v levé části výfuk systému "turbo", v pravé části auto (herka, přibližovadlo, po vychodňarsku hoblík). Obvyklé parkování je v opačném gardu, tedy stranou spolujezdcovou a rovnoběžně s budovou a je dáno jen a pouze prostorovými dispozicemi.
Pokud by to chtěl někdo aplikovat na Tatry (motor vzadu), musí si nejdříve určit, jestli je pro něj prioritní mít "předehřátý" motor s převodovkou, nebo prostor akumulátorů, bufů a předního skla. Obé najednou by jaksi ve venkovním prostředí nešlo.
Systém používám 5. topnou sezónu k naprosté spokojenosti.
Investice: 0,-
Přínosy:
* bezproblémové starty i při velmi nízkých teplotách
* snadnější dobíjení akumulátoru
* sklo je odmrazeno již v okamžiku nasednutí, zámky a dveře nepřimrzají
* úspora paliva a snížení emisí, což vyplývá z výše uvedeného
Možná rizika:
* špatné načasování - pokud necháte auto ofukovat a potom několik hodin stát ve velkém mrazu, můžete jej najít s krunýřem zvícím želvy sloní
* případná koroze vlivem kondenzování vlhkosti - osobně jsem nepozoroval žádná zhošení, jednalo se vždy o auta rychlé spotřeby tak do cca 100tkm / 3 let a potom z domu pryč.
Moje časování: Ofuk probíhá přibližně 90 minut před ranním startem; jeho intenzita je nepřímo úměrná teplotě okolí.
Vyhodnocení: porovnáním s autem stejného typu parkujícím o 7 metrů dál...
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme ).
Oč jde? Odpadním teplem vzniklým při spalování v plynovém kotli temperuju před startem některé důležité části auta (motor&spol, akumulátor, skla a zámky v blízkém dosahu výfuku-komína).
Na názorném (ano - aranžovaném) snímku je snad vidět vše: v levé části výfuk systému "turbo", v pravé části auto (herka, přibližovadlo, po vychodňarsku hoblík). Obvyklé parkování je v opačném gardu, tedy stranou spolujezdcovou a rovnoběžně s budovou a je dáno jen a pouze prostorovými dispozicemi.
Pokud by to chtěl někdo aplikovat na Tatry (motor vzadu), musí si nejdříve určit, jestli je pro něj prioritní mít "předehřátý" motor s převodovkou, nebo prostor akumulátorů, bufů a předního skla. Obé najednou by jaksi ve venkovním prostředí nešlo.
Systém používám 5. topnou sezónu k naprosté spokojenosti.
Investice: 0,-
Přínosy:
* bezproblémové starty i při velmi nízkých teplotách
* snadnější dobíjení akumulátoru
* sklo je odmrazeno již v okamžiku nasednutí, zámky a dveře nepřimrzají
* úspora paliva a snížení emisí, což vyplývá z výše uvedeného
Možná rizika:
* špatné načasování - pokud necháte auto ofukovat a potom několik hodin stát ve velkém mrazu, můžete jej najít s krunýřem zvícím želvy sloní
* případná koroze vlivem kondenzování vlhkosti - osobně jsem nepozoroval žádná zhošení, jednalo se vždy o auta rychlé spotřeby tak do cca 100tkm / 3 let a potom z domu pryč.
Moje časování: Ofuk probíhá přibližně 90 minut před ranním startem; jeho intenzita je nepřímo úměrná teplotě okolí.
Vyhodnocení: porovnáním s autem stejného typu parkujícím o 7 metrů dál...