motorista a plyn

Tláchanice patria sem.
Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

motorista a plyn

Príspevok od užívateľa D.A. » 25 Nov 2008, 13:46

Zakládám toto vlákno jako bázi nápadů, jak lze skutečně hospodařit s energiemi. Věnuji jej lidem, kteří před výplachem mozků ze stran různých zájmových lobby ( benzín, plyn, elektřina, pryž :D ) dávají přednost vlastnímu rozumu.

Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme :-D).

Oč jde? Odpadním teplem vzniklým při spalování v plynovém kotli temperuju před startem některé důležité části auta (motor&spol, akumulátor, skla a zámky v blízkém dosahu výfuku-komína).
Na názorném (ano - aranžovaném) snímku je snad vidět vše: v levé části výfuk systému "turbo", v pravé části auto (herka, přibližovadlo, po vychodňarsku hoblík). Obvyklé parkování je v opačném gardu, tedy stranou spolujezdcovou a rovnoběžně s budovou a je dáno jen a pouze prostorovými dispozicemi.
Pokud by to chtěl někdo aplikovat na Tatry (motor vzadu), musí si nejdříve určit, jestli je pro něj prioritní mít "předehřátý" motor s převodovkou, nebo prostor akumulátorů, bufů a předního skla. Obé najednou by jaksi ve venkovním prostředí nešlo.

Systém používám 5. topnou sezónu k naprosté spokojenosti.
Investice: 0,-

Přínosy:
* bezproblémové starty i při velmi nízkých teplotách
* snadnější dobíjení akumulátoru
* sklo je odmrazeno již v okamžiku nasednutí, zámky a dveře nepřimrzají
* úspora paliva a snížení emisí, což vyplývá z výše uvedeného

Možná rizika:
* špatné načasování - pokud necháte auto ofukovat a potom několik hodin stát ve velkém mrazu, můžete jej najít s krunýřem zvícím želvy sloní ;-)
* případná koroze vlivem kondenzování vlhkosti - osobně jsem nepozoroval žádná zhošení, jednalo se vždy o auta rychlé spotřeby tak do cca 100tkm / 3 let a potom z domu pryč.

Moje časování: Ofuk probíhá přibližně 90 minut před ranním startem; jeho intenzita je nepřímo úměrná teplotě okolí.
Vyhodnocení: porovnáním s autem stejného typu parkujícím o 7 metrů dál...

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa Thomas » 25 Nov 2008, 21:04

Mirku, u mě pod zahradním přístřeškem čouhá ze zdi něco opticky podobného, s tím rozdílem, že je to přípojka na 220V. Vážně uvažuju o pořízení některého ze severských povozů, kteréžto disponují vestavěnými elektrickými systémy předehřevu chladící kapaliny motoru na provozní teplotu.. ty lepší mohou i natemperovat interiér, takže sedneš a v teple vystartuješ. Velmi příjemná věcička na zimu.. Hlavní uživatelská výhoda oproti tvému zvyku je asi v tom, že po odpojení od tepelného zdroje nedojde k nepříjemnému tepelnému poklesu během jízdy (jak předpokládám), než se motor plnohodnotně prohřeje. (zkušenost s Volvem S80)

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 11:15

[quote="D.A."]
Můj první příspěvek se týká smysluplného využití energie, kterou v sobě ukrývá plyn (když už to svinstvo v baráku máme :-D).


Njn, to jsou ti bezohlední producenti odpadního tepla a CO2... a ještě se vytahují, co?! :evil:
Právě na "takové" (my ekologové) doplácíme v cenách "čistých" energiíí. :evil:
Já bych si mohl turbovýstupem z tepelného čerpadla (když už ho v baráku máme) akorát tak zmrazit půl prasete nebo dodávku plnou zmrzliny.

Vzpomínám, jak můj děda v Praze parkoval s Alfou a pak s Populárem zásadně jen nad kanálem . :idea: :wink:
Ano, zní to dnes neskutečně a nepoužitelně, ale nekecám. Opravdu byly doby, kdy šlo i v Praze zaparkovat. :?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Nov 2008, 11:30

Jak dlouho ten populár vydržel? A na zmrzlinu rád přijedu ;-)

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 11:58

Děda umřel v r. 1955, babka "vrcháče" prodala a kupec s ním normálka ODJEL, moooc děkoval a byl šťastnej, že má auto. Víc si nepamatuju. Alfa jezdila ještě v polovině 60tých let. Ale to už začínaly s parkováním potíže. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa Kontráš » 27 Nov 2008, 14:31

parkuju auto cca 2m od fasády našeho báječného paneláku, což mi v mrazech do cca -5 plně stačí k tomu abych nemusel ráno škrábat čelní sklo (narozdíl od ostatních). Panelák je nezateplený, a s ohledem na majetkové poměry s tím já, ani nikdo z ostatních nájemníků příliš nezmůže. Tepelnou energii pouštěnou do luftu se tak snažím alespoň částečně využít. Tímto bych chtěl poděkovat zejména sousedům z 1.NP, že se se mnou na tomto druhotném využití tepla finančně podílejí :wink:

Neregistrovaný

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 27 Nov 2008, 21:38

Zizo, ty jsi moc lízlý skandinávským stylem... O rozpalování okruhu různými tuhými štofy proto zcela pomlčím.
A ani nebudu žertovat, zda vyjeté černé zlato z MaryLoo odevzdáváš do sběrny...

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa ziza » 28 Nov 2008, 11:31

Myslíš vyjetý olej? Žádný nemám, já olej nevyměňuji, jen dolévám :wink: Mít jej, samozřejmě ho ekologicky zpyrolizuji. Energií se nesmí plýtvat, přikazuje zelený ministr! Ty jeho výroky nesleduješ? :shock: :shock:

Lízlý určitě jsem, ale zda zrovna skandinávií? :roll: Z čeho tak soudíš? A kdo vůbec jsi? :mrgreen:

Neregistrovaný

Re: motorista a plyn

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 28 Nov 2008, 20:03

Máš tam to IP s přesností na 0,5cm čtverečního, tak už je podepisování zbytečné ;-).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných