utok na tatrovacku konstrukciu

Tláchanice patria sem.
Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa Thomas » 18 Sep 2008, 18:59


Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa Matyjas » 18 Sep 2008, 21:02

Autor videí -Weigelfilm, evidentně četl novou knihu od Jana Králíka- V soukolí okřídleného šípu,jedná se o vzpomínky Ing. Petra Hrdličky-šéfkonstruktér Favoritu a jistě vynikající odborník
přes veškeré ozubené převody. Ovšem v knize se to od začátku hemží neskrývanou averzí vůči Tatře a koncepci motoru v zádi. Weigel film pouze vytrhl Hrdličkovy myšlenky,ale co tím sleduje,nevím. Zpátky ke knize ,dobře se čte,ve většině případů s Ing. Hrdličkou souhlasím,ale postupně jsem nabyl dojmu,že se Ing.Hrdlička pasoval do role mesiáše našeho automobilového průmyslu.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Sep 2008, 21:11

zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm... :|

Neregistrovaný

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 18 Sep 2008, 22:08

ondrej napísal:zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm... :|
Jen chladný ekonomický kalkul, když vše stejnak patřilo pod ČAZ.
Ostatně o pár let později na stejném základě L. Soudek obdobně včlenil ROSS a Škoda-LiAZ do Tatry patřící tehdy Škodě Plzeň.... (a bez toho by dnes nebyla např. T810...)

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 19 Sep 2008, 12:55

Jen nějaké detaily...
Prílohy
P1180041.JPG
P1180039.JPG
P1180038.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa Karel » 19 Sep 2008, 15:53

Ona je ta Škodovácko - Tatrovácká (a Tatrovácko - Škodovácká :lol: ) řevnivost již dlouholetá.

V některých technických detailech Ing. Hrdlička lecos (domnívám se že záměrně) ,,opoměl,, . Např. velké vodou chlazené motory mají také olejových chladič a tak mají vlastně 2 choulostivé chladící okruhy, oproti 1 choulostivému (olejovému) u vzducháče. A to že Tatra prosazováním vzducháčů znemožnila vývoj velkých vodníků také není pravda. Co třeba Liaz, nebo Zetor.
V ekonomickém rozboru situace má ale bohužel pravdu. Dobrý vzducháč, či páteřový rám je vývojově i výrobně dražší než obyčejný vodník a žebřiňák a proto se ve světě, kde ,,jsou peníze až na prvním místě,, prosadil právě ten jednoduchý a výrobně levnější vodník s žebřiňákem. Ve většině firem rozhodují o nákupu vozidel ekonomové a ty nějaké technické parametry nezajímají neboť jim ani nerozumí a s těmi auty jezdit nebudou.
Také bych si přál aby měly Tatry dál pátěřové rámy a vzducháče, ale má-li se Tatra udržet musí se (bohužel) přizpůsobit trhu a začít s montáží ,,konfekčních,, aut, jinak ji převálcuje konkurence. Těch pár ,,fajnšmekrů,, kteří by chtěli ,,lahůdkovou,, páteř či ,,nezničitelný,, vzducháč fabriku nezachrání.
BOHUŽEL :!:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa ondrej » 19 Sep 2008, 17:07

Ono pravda býva spravidla vždy niekde uprostred a na veci sa treba snažiť dívať v širších súvislostiach, inak sa človek ľahko dopustí nesprávnych a neobjektívnych záverov.
Škodováci napríklad mali a dodnes majú zaťažko komunistickému režimu, že devízy, ktoré štát získal vývozom ich osobných Škodoviek, neboli znova celé preinvestované do ich fabriky v Boleslavi, ale sa z časti presúvali aj na rozvoj iných automobilovch závodov (BAZ, Tatra..). Akosi však celoplošne prehliadali fakt, že to bol práve ten režim, ktorý im pridelil "privilegovanú" možnosť monopolnej výroby osobných automobilov a na začiatku im na to vytvoril všetky podmienky (veľké investície hlavne do závodu v Mladej Boleslavi, a to ako do stavieb, tak aj do technológie, rekonštrukcia montážneho závodu po požiari atď.) na úkor ostatných výrobcov, ktorým bola táto možnosť diktátorsky odopretá. Škodovka vtedy nekričala, aká sa to deje nespravodlivosť, ale bola ticho.
Ak by takúto možnosť dostal vtedy iný závod, ktovie, ako by si počínal a autá akej technickej úrovne by vyrábal - to sa dnes už môžu odborníci iba dohadovať podľa viacerých rozpracovaných a následne zmrazených projektov, z ktorých niektoré, ktoré som mal možnosť zbežne vidieť, boli naozaj veľmi pokrokové...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa ondrej » 19 Sep 2008, 17:18

Hosť napísal:
ondrej napísal:zaujímavá bola jeho myšlienka zahrnúť Aviu a Tatru 613 pod značku Škoda a tak to ponúkať spolu s Favoritom v zahraničí...hm... :|
Jen chladný ekonomický kalkul, když vše stejnak patřilo pod ČAZ.
Ostatně o pár let později na stejném základě L. Soudek obdobně včlenil ROSS a Škoda-LiAZ do Tatry patřící tehdy Škodě Plzeň.... (a bez toho by dnes nebyla např. T810...)
neviem o tom, žeby bol LIAZ niekedy včlenený do Tatry - pokiaľ viem, tak firma zbankrotovala niekedy okolo roku 2002..

RADEK76
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 203
Dátum registrácie: 23 Mar 2008, 14:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa RADEK76 » 25 Sep 2008, 20:27

Tatra T810 6x6....
Prílohy
96.jpg

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 25 Sep 2008, 22:57

jen foto...
Prílohy
P1180074.JPG

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa bazilisak » 26 Sep 2008, 22:55

PAVEL64 napísal:jen foto...
Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....
Prílohy
P3311599zm.JPG
P3311596zm.JPG

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa vasa26 » 26 Sep 2008, 23:07

bazilisak napísal:
PAVEL64 napísal:jen foto...
Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....
Kurňa ten klučina má hezkou památku :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa ondrej » 27 Sep 2008, 07:11

vasa26 napísal:
bazilisak napísal:
PAVEL64 napísal:jen foto...
Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....
Kurňa ten klučina má hezkou památku :wink:
zo všetkých strán obklopený plastovými výliskami... lepšie by to bolo myslím napr. v takej T-111, nie? :P

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 27 Sep 2008, 21:33

Se dívám ,že to auto má už někdo doma na zahrádce místo trpajzlíku :shock: :lol: 8)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa bazilisak » 27 Sep 2008, 22:00

ondrej napísal:
vasa26 napísal:
bazilisak napísal: Taky "jen foto" Nová TATRA 810 pro armádu české republiky . 64 tá Tatra v pořadí ....
Kurňa ten klučina má hezkou památku :wink:
zo všetkých strán obklopený plastovými výliskami... lepšie by to bolo myslím napr. v takej T-111, nie? :P
Co se týče havárií - tak čím víc plastů , a čím víc měkčích tim líp . Jinak všem těm co srovnávají Tatru 810 a Pv3S bych nechal ujet s oběma vozidly na jeden zápřah tak 700 km, aby zjistili, co je lepší..
ALE ! S Ondrejem souhlasím :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa bazilisak » 27 Sep 2008, 22:12

U tohohle auta - pro rusko ... tady je pěkně měkká kabina..
Prílohy
P3271481zm.JPG
P3271480zm.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jozef
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960
Bydlisko: Jablonica
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa Jozef » 28 Sep 2008, 11:52

Jinak všem těm co srovnávají Tatru 810 a Pv3S bych nechal ujet s oběma vozidly na jeden zápřah tak 700 km, aby zjistili, co je lepší..
ALE ! S Ondrejem souhlasím :wink:[/quote]


Tý, čo zrovnávajú 810-ku a Pv3S, tak zrovnávajú koncepciu vozidla, rozloženie a podobnosť častí pohonu vozidla. Nikto tu nespomínal, čo je lepšie na 700 kilometrový výlet.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Sep 2008, 19:29

docela jej to slušelo na ceste....
Prílohy
b.JPG
a.JPG

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa vasa26 » 28 Sep 2008, 21:43

dnes jsem mluvli s dlouholetým řidičem co používal výhradně tatry 111,141,138a povídal že 111 ,byl křáp-že měl raději 148 :D jezdil tahačem 813 (vozily buldozery) v kopcích prý slabota ,proto zapojovali do zádu 813 která pomáhala tahat...(taky říkal něco o bufikách u T815 že jak tatra nabrala vodu tak buf zhas a byl na vyčištění(nevhodné umístění)
Jinak se vlastně o nákladní tatry nezajímám..třebas o tom něco víte

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Re: utok na tatrovacku konstrukciu

Príspevok od užívateľa vasa26 » 28 Sep 2008, 21:45

MarekK napísal:docela jej to slušelo na ceste....
tyhle stejné 2kusy
jsem potkal na Teplické dálnici....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných