Chromkovy zadny naraznik - boky

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Jan 2006, 21:26

Všichni ne.......

Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 04 Jan 2006, 21:33

Vidim ze papuskovia maju ohlas :P

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 05 Jan 2006, 10:18

aj toto je riešenie : http://www.chromovani.cz/fotka.php3?cislo=10&typ=03
kdo si to dal robiť?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2006, 10:55

Prý to není moc důvěryhodná firma, alespoň řada zákazníků rozhodně není s kvalitou spokojena a moc se tím netají...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 05 Jan 2006, 11:19

A problém je určitě v pokovování? Nanáší slabé vrstvy? Opomenou některou podkladovou vrstvu?

Obecně řada zákazníků nebude s chromováním spokojena nikdy. Fór je totiž v tom, že pokud se nechromuje nový díl, ale díl napadený korozí (což je u veteránistů téměř vždy), nedokáže galvanovna doplnit materiál tam, kde jej koroze sežrala. Teď myslím korozi vlastního dílu, který bývá buď nějaká ocel (plech atd) nebo nějaká ta zinkohliníková slitina. Jediná možnost, kterou galvanovna má, je odbrousit materiál až na úroveň nejhlubšího důlku, který koroze v podkladu udělala.

A to vždy není také možné - buď jsou důlky tak hluboké, že odebrání takového množství materiálu díl kriticky oslabí nebo je tvar předmětu složitý a do "koutů" se bruska a leštička prostě nedostane nebo odbroušením může dojít k narušení hran, křivek či přechodů.

Chcete po špatně placeném a nepříliš motivovaném brusiči-leštiči, aby trávil hodiny a hodiny hraní si s vaším dílem? Pokud chcete mít dokonalou renovaci zkorodovaného původně chromovaného dílu, bruste a leštěte si to sami. Vyberte si pak galvanovnu, která dělá poctivé povlaky a nechte ji jen pokovovat. I tak to nebude levné, ona ta technologie není až tak pohodová. Nezapomínejte, že je třeba platit mimo jiné i ekologickou likvidaci spousty jedovatých odpadů, které galvanické chromování produkuje.

A nebo slevte z nároků.

------------------------------------
Sorry všem, kteří tohle dávno věděli a obtěžue je to zase číst. Vsadím se, že ale mladým renovátorům, jako třeba Erik, přijdou nějaké informace vhod. A kdyžtak to moderátor uklidí, protože to není k papouškům.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Jan 2006, 11:34

Slevovat z nároků už nejde, prakticky nikdo to není dnes schopen udělat i za ohromné peníze v takové kvalitě, jako to zvládnul kdejakej franta v dobách socialismu za flašku rumu. Ono se totiž zdaleka nešidí jen na přípravě, ale i na těch chemikáliích.

Vůbec nechápu, jak si mohou galvanovny dovolit díly pro venkovní použití před chromováním ani nepomědit! A je to dnes běžná praxe. Ten mizerný povlak na tom pak vydrží spíše jen pár měsíců než let.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Jan 2006, 11:52

takto pekne vyspravil, vyleštil a následne pochromoval nádrž otcovi p Vepřek zo Sudkova
"olinkovaná" bola v brne...
Prílohy
IMGA0602m.jpg
IMGA0602m.jpg (109.2 KiB) 6509 zobrazení

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 06 Jan 2006, 01:38

Čo znamená "olinkovaná"?

satan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa satan » 06 Jan 2006, 07:05

"olinkovat" znamená vytvořit tu neskutečně rovnou a stejnoměrnou čáru ( linku ) mezi lakovanou a nachromovanou částí třeba nádrže. btw: komu čest , tomu čest ( stran linkování )

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 06 Jan 2006, 09:23

No, kvalita linkování a chromování se z fotky myslím posuzovat nedá. Na každé fotce se to leskne a na každé to vypadá rovné.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Jan 2006, 10:12

Ano máš pravdu, to sa teda nedá, myslím, že to mohlo byt ešte o niečo lepšie (hlavne to linkovanie), na druhú stranu si myslím, že chromovanie starej nádrže je jedna z najtažších operácií pochromovania (preliačiny , korozia , nápisy) ... chce to velké skúsenosti, a tie sa nedajú kúpit, napr. špesiálne kladivká, vyplnovanie preliačin vhodným materiálom, rozrezanie nádrže, spojenie nádrže...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 06 Jan 2006, 10:58

Ano, to je pravda. Ale tohle žádná galvanovna nedělá. Maximálně brousí/leští. Ale vyklepávat a vyplňovat promáčkliny si musí každý udělat/nechat udělat sám.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 06 Jan 2006, 11:23

no tak to nemáš pravdu AT to by si musel byť zdatný koumák aby si spravyl doma na kolene, pochromoval vzrovnal takú vecičku ako nádrž...., nehovorým že to nejde ale :roll:
my sme to dávali robiť do Sudkova mne sa zdá že to je niekde pri Šumperku nejakému pánovy????, Podla mňa to bola 100% robota a to nie len podla mňa ale aj podla tzv. odborníkov u nás na renováciu....
čo sa týka toho linkovania to je je ručná robota tak to nemôže byť ako ked to spravý nejaký stroj... to ani v origynále tak nebolo :shock:
a ešte niečo ta cena ako je tam uvedená pri tých nárazníkoch tých 16000Kč to je podla mňa nejak moc veľa :?:
(nič vzlom ludia, a teraz ma ukamenujte)
Prílohy
ogar250.JPG
(74.83 KiB) 415 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 13:15

Když už jsme u těch nádrží, jaký koumák by dokázal vyklepat tohle? :) Je to blbá fotka, jde mi samozřejmě o tu centimetrovou promáčklinu na tom asi úplně nejblbším místě...
Prílohy
jawa.JPG
jawa.JPG (73.38 KiB) 6404 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 06 Jan 2006, 13:20

kovoo napísal:no tak to nemáš pravdu AT to by si musel byť zdatný koumák aby si spravyl doma na kolene, pochromoval vzrovnal takú vecičku ako nádrž...., nehovorým že to nejde ale :roll:
Rozumíte mu někdo? V čem že to nemám pravdu?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 06 Jan 2006, 13:59

Ja myslím , že sa to opravit dá, na tej ogarovej bola podobná...Chceš číslo na toho pána čo robyl toho ogara? do šumperka to zas tak daleko nemáš...ináč tie delené nádrže majú tú výhodu , že sa z vnútornej strany dajú dost "neviditelne rozpárat", čím vznikne dostatočná dutina na vyklepanie večších dutín...ale tá koroze...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 06 Jan 2006, 14:20

myslím že tá promáčklina je tam to najmenej :wink: , ale tá korózia okolo tých písmen JAWA to je dosti velký problém tam sa stým treba dosť pohrať :roll:
AT :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 06 Jan 2006, 15:05

Ja by som to neklepal, ale vytiahol pmocou autogenu, je to ovela čistejšia a efektivnejšia robotka

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 15:31

Vyklepat zevnitř by to podle mne šlo velmi obtížně. Skrz víčko je tam dvakrát záhyb o 90°, takže taky myslím jedině rozpárat. Ale jestli by to mělo cenu. Na burze v Brně loni někdo prodával repliku, teď nevím, jestli za 7 nebo 12 tis. Kč. Úplně stejná, akorát měla dvě víčka, tak tuhle by snad zvládli taky.

S tou korozí je to tak na hraně, ale ještě to myslím půjde vybrousit. Co k tomu mám ještě původní ploché výfuky, tak ty jsou na tom hůř...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 06 Jan 2006, 18:02

výfuky možeš použiť iba ako vzor na nový(ovšem ked je s toho typa motorky, lebo aj tu hrá velkú rolu umelecká ludová tvorivosť) :lol: , tie ti nikto nenachrómuje, lebo sú v nich pozostatky zo splodín motora ktoré nejdu odstrániť, dalšia vec takýmito nečistotami sa znehodnocuje kúpeľ... :?
a ešte by to bolo asi o dosť drahšie spravyť výfuky (do nemoty brúsiť aj tak budú na prd) , ako ked ich kúpiš niekde na burze nové jako od matelka ovšem tiež to nebude halierová záležitosť :wink:
dajú sa robiť aj na zakázku, nemaj strachu na akúkoľvek motorku sa dá zohnať všeličo to nieje ako na tatru :D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných