Chromkovy zadny naraznik - boky
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Původní na tom bude až na ty dráty asi všechno, dokonce to má i téměř nejeté pneu zn. Baťa. Děda na tom přestal jezdit už asi před půl stoletím, ale bohužel to pak částečně rozebral a spoustu dílů rozdal, tak mě čeká ještě navíc spousta shánění. Ty výfuky má v nabídce i jeden slovenský výrobce, z toho obavy nemám. Naštěstí se toho naflákaly kvanta, né jako tatrovek...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Asi 20 let? No aspoň se moc neojela... Ještě kdyby to za tu dobu tolik nezrezlo... Ono kdo by na tom také chtěl jezdit, vždyť to mělo ještě ruční řazení půlmetrovou pákou přímo z převodovky, asi tři kvalty, nebyly na tom ani blinkry, zrcátka, tlumiče (!), nemělo to ani tachometr, zapalování nějakým magnetem, vlastně to nemá ani baterii. No prostě hrozný stroj...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Jawa 250
výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček, Praha-Nusle II, ČSR
motor: vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec s vratným vyplachováním podle patentu Dr. Schnürleho
splynovač: Amal, dvoušoupátkový
vrtání: 63 mm
zdvih: 80 mm
obsah válce: 248 ccm
kompresní poměr 1:6,7
výkon: 9 kobyl
spotřeba směsi oleje Gargoyle Mobiloil D a benzinu v poměru 1:20: 3,1 litru na 100 km
obsah té promáčké nádrže: 10 litrů
max. rychlost: 100 km/h
rychlostní skříň: třístupňová s převodovými poměry 1:5,3/1:8,3/14,8 a ručním řazením
spojka: vícelamelová
brzdy: bubnové na všech kolech
rám i vidlice: listované z ocelového plechu
pérování vidlice: pérem
váha: asi 95 kilo
pneumatiky: balonové 25x3 (3,00-19)
cena tehdy, jestli se nepletu: 5.490,-- Kč
Stačí? Moc jsem to zatím nezkoumal, tak moc dalších postřehů stejně nebude.
výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček, Praha-Nusle II, ČSR
motor: vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec s vratným vyplachováním podle patentu Dr. Schnürleho
splynovač: Amal, dvoušoupátkový
vrtání: 63 mm
zdvih: 80 mm
obsah válce: 248 ccm
kompresní poměr 1:6,7
výkon: 9 kobyl
spotřeba směsi oleje Gargoyle Mobiloil D a benzinu v poměru 1:20: 3,1 litru na 100 km
obsah té promáčké nádrže: 10 litrů
max. rychlost: 100 km/h
rychlostní skříň: třístupňová s převodovými poměry 1:5,3/1:8,3/14,8 a ručním řazením
spojka: vícelamelová
brzdy: bubnové na všech kolech
rám i vidlice: listované z ocelového plechu
pérování vidlice: pérem
váha: asi 95 kilo
pneumatiky: balonové 25x3 (3,00-19)
cena tehdy, jestli se nepletu: 5.490,-- Kč
Stačí? Moc jsem to zatím nezkoumal, tak moc dalších postřehů stejně nebude.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Na tu drobnost jsem nezapomněl, ale jak říkám, zatím jsem to moc nezkoumal. Doklady jsem od toho neviděl a s renovací ještě nejsem tak daleko, abych otřel prach z motoru a zjistil výrobní číslo. Tuším, že je to plus mínus 1936, prý spíš mínus.
Cena odpovídala tak čtvrtině ceny Tatry, ne? Kolik stála tehdy nejlevnější hadimrška - 26 000 Kč? Na tu dobu to bylo asi hodně platů...
Cena odpovídala tak čtvrtině ceny Tatry, ne? Kolik stála tehdy nejlevnější hadimrška - 26 000 Kč? Na tu dobu to bylo asi hodně platů...
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
smejo: jojo, díky dostal. ozvu se. dneska jsem byl s tatrou na své zatím druhé jízdě. (jen pár km).
Lidi, vono to už nechce ani startovat klíčkem... Jako mamlas musím vždycky vylézt ven, otevřít motor a zmáčknout tam ten přiblblej čudl!!!
Na ten startér se musím podívat! Když vono je ale venku tak hnusně a ležet v tom pod autem....
Lidi, vono to už nechce ani startovat klíčkem... Jako mamlas musím vždycky vylézt ven, otevřít motor a zmáčknout tam ten přiblblej čudl!!!
Na ten startér se musím podívat! Když vono je ale venku tak hnusně a ležet v tom pod autem....
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Nojo, ale i tim čudlem to je na popátý. Ale je zvláštní, že zvukově je mezi tím, když to udělá jenom cvak a nic anebo skutečně otočí motorem rozdíl jenom v tom zvuku roztáčení motoru. Prostě i když to udělá to cvak, tak pak se čtvrt vteřiny neděje nic v každém případě a pak to teprve buď začne s motorem točit nebo nezačne. Jakoby se někdy tomu startéru nechtělo točit, ale zapadlý byl v motoru dobře...Luboš napísal:No tak pokud to pak jde bez problémů nastartovat tím čudlem, tak bude závada spíš opravdu ve spínací skříňce než na startéru.
Každopádně baterky jsou nabitý, že by někde nějaký přechodový odpor? Kde? Any ideas? Díky všem...
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Pak to vypadá na opálené silové kontakty, kterými se po vyhození pastorku pustí proud do motoru startéru. Někdy to stačí vyčistit, ale to většinou nepomůže nadlouho, takže spíš to bude chtít vyměnit tu propojovací destičku příp. i kontaktové šrouby. Když je k dispozici, je nejelegantnější vyměnit celý vysouvací elektromagnet.
Další prácička Tě pak ale asi opravdu bude čekat s tou spínací skříňkou. Klasické řešení českých pohodářů - někam doprostřed palubky křivě heftni vruty jak na trám zvonkové tlačítko, vytáhni k němu startovací drátky od skříňky a pak už nebudeš muset obíhat auto a startovat tlačítkem v motoru, ale zazvoníš si pohodlně z místa řidiče
Další prácička Tě pak ale asi opravdu bude čekat s tou spínací skříňkou. Klasické řešení českých pohodářů - někam doprostřed palubky křivě heftni vruty jak na trám zvonkové tlačítko, vytáhni k němu startovací drátky od skříňky a pak už nebudeš muset obíhat auto a startovat tlačítkem v motoru, ale zazvoníš si pohodlně z místa řidiče
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných