Strana 1 z 2

Jaký olej...

Napísané: 29 Jan 2007, 16:25
od užívateľa Jan Papírník
Ahoj,
jaký ,otorový olej z dnešní nabídky trhu mám koupit do motoru T603? Mám jej po renovaci starý olej je vyhozen.

Děkuji

Napísané: 29 Jan 2007, 17:04
od užívateľa ondrej
Motory T603 boli konštruované na používanie minerálneho oleja, preto si myslím, že syntetiku tam nemá zmysel dávať. Pokiaľ s T603 neplánuješ pravidelne jazdiť aj v zime, ako najvýhodnejší sa mi jednoznačne javí olej M8AD 15W-50, ktorý má dostatočnú viskozitnú rezervu pri letnej jazde na diaľnici a je dobre použiteľný aj pri nižších teplotách. Pri teplotách blízko nuly a pod mrazom však treba zahrievaniu motora venovať zvýšenú pozornosť. Ja som s ním jazdil s T603 aj počas menžích mrazov a bez problémov.
Tento olej má omnoho lepšie parametre, ako oleje vo svojej dobe predpisované pre T603 a myslím, že požiadavkém tohoto motora vyhovujú s veľkou rezervou. Ja ho používam nielen do T603, ale aj pre karburátorové T613, s ktorými jazdím prevažne v sezóne. Olej umožňuje využívať predpísané výmenné intervaly a jeho cena je priaznivá, takže aj keď ročne nevyčerpáš povolený kilometrový prebeh, oplatí sa ho meniť každoročne..

Napísané: 29 Jan 2007, 17:13
od užívateľa Zdicho
Nedávno jsem se bavil s Rumlem o tom, jaký používám olej v 603. Tvrdil mi, že takřka ve všech tatrách, používají polosyntetiku. Ve všech tatrách je myšleno ve všech motorech, co mu prošly pod rukama. Mluvil i o T57 apod. Neměl na mysli jen 603. Na moji námitku, že řidší olej by nemuselo zubové čerpadlo zvládat čerpat v požadovaném množství mi řekl, že polosyntetika nutně neznamená řidší olej a že jej ty čerpadla bez problému zvládají. Když jsem se ptal na přesnější specifikace oleje, tak jsme uvázli v mrtvém bodě, ale chci to s ním ještě detajlněji probrat. Co si o tom myslíte páni odborníci?

Napísané: 29 Jan 2007, 17:23
od užívateľa ondrej
Bežne dostupná polosyntetika je viskozitnej triedy 10W-40. Je teda vhodnejšia na zimnú prevádzku, ktorá sa však u veteránov moc nepredpokladá. Naopak - má o niečo nižšiu viskozitnú rezervu pri letných diaľničných režimoch. Umožňuje taktiež predĺžené kilometrové intervaly výmeny, pričom asi nie je rozumné ju v motore nechávať dlhšie, ako rok. Jej cena je podstatne vyššie, ako u minerálnych olejov, a to i v prípade, že podiel syntetickej zložky je na minimálne povolených 10%, čo je u tejto kategórie olejov pomerne bežné.
Z tohoto hľadiska podľa mňa u prevádzkovania vo veteránovi prevládajú nevýhody nad výhodami. Ja som polosyntetiku používal napríklad u T613-4, s ktorou som jazdil celoročne - hlavne kvôli studeným štartom v zime a vyššej stabilite vlastností oleja po väčšom prebehu km. Kvôli támto výhodám som neváhal používať tento drahší olej.
Motory staršej konštrukcie (v našom prípade napr. T12, T57, T600 a pod.) sa vyznačujú nedokonalejším spaľovaním, a teda aj zváčenou tvorbou škodlivých prímesí, prichádzajúcich do styku s olejom. Myslím, že takýto motor nedokáže rentabilne využiť výhody takýchto olejov, aj keď mu určite neuškodia.
Zníženého výkonu zubových olejových čerpadiel by som sa vôbec neobával....

Napísané: 29 Jan 2007, 17:35
od užívateľa Zdicho
Dobře, dobře, řekněme srovnání 15W-40 s 10W-40. Jinak polosyntetika se dá sehnat i celkem levně. O této levné nemám žádné iluze, ale pokud bych ji měl z 603 vylít po 6 tkm?

Jaké vůbec používáte v 603 oleje a jak často je měníte?

Já jsem při zajíždění používal obyčejné oleje a po zajetí jsem koupil Texaco 15W-40. Podrobněji to můžu napsat, až dorazím domů a mrknu do servisní knížky. Také používám papírový filtr namísto drátěného.

Napísané: 29 Jan 2007, 17:40
od užívateľa Luboš
Většina dnešních minerálních olejů má specifikaci 15W-40, 15W-50 je snad už jenom ten M8AD Madit nebo Trysk a možná Mogul Super.

Napísané: 29 Jan 2007, 17:42
od užívateľa Jerry
Já už tomu i věřim. Když sem byl kupovat olej v MOTOREXu, tak sem viděl olej 10W40 a u toho cedulku plná syntetika. Obrázek je pořízenej z katalogu, co sem dostal k nákupu. Netový stránky ale nemají... Původ oleje Švýcarsko.

Napísané: 29 Jan 2007, 17:46
od užívateľa Mojžo
Ja hodlám používať 15W-40 Mobil Multigrade používam ho aj v T613.

Čo sa týka tej filtračnej vložky - dá sa tam použiť miesto toho sita filter z T613 však? Pretože na 06 je napísané 613,603

Napísané: 29 Jan 2007, 17:50
od užívateľa Luboš
Když je to psáno, tak to bude asi pravda... :D

Napísané: 29 Jan 2007, 18:09
od užívateľa Zdicho
Mojžo, zapamatuj si konečně, že se nedá použít, pokud nemáš J-éčkový motor, což asi nemá nikdo, co?;)

Napísané: 29 Jan 2007, 18:19
od užívateľa skovi
Mojžo napísal:Ja hodlám používať 15W-40 Mobil Multigrade používam ho aj v T613.

Čo sa týka tej filtračnej vložky - dá sa tam použiť miesto toho sita filter z T613 však? Pretože na 06 je napísané 613,603
Nedá sa použiť lebo je veľká aj keď ju v katalógu MANN majú aj pre 603 . Ale keď velmi chceš mám na predaj. :twisted:

Napísané: 29 Jan 2007, 19:16
od užívateľa Mojžo
Aha!!
Tak si J-čkový motor zoženiem to predsa nebudem problém ne? :) Na bomby

Napísané: 30 Jan 2007, 16:46
od užívateľa MarekK
tak toto je už docela silná káva....

Napísané: 30 Jan 2007, 16:48
od užívateľa kovoo
že by to bolo na kávu no neniem, neviem :oops:

Napísané: 30 Jan 2007, 16:52
od užívateľa skovi
MarekK napísal:tak toto je už docela silná káva....
No a podobná volovina je napisaná aj na olejovom f.

Napísané: 30 Jan 2007, 17:00
od užívateľa MarekK
to som vedel, a docela chápal takú "zamenitelnost", ale vzducháč ma dorazil.....

Napísané: 30 Jan 2007, 17:18
od užívateľa MarekK
dovozca do SR
http://www.autoprim.sk/

v ČR to kde kupujete a zakolko?
ja poznám len toto http://www.elisak.cz/

Napísané: 30 Jan 2007, 21:01
od užívateľa Jerry
Mě se povedlo koupit 2 JIPAPy za 200,- kus (doprodej skladu), další sou po 400,-/ks na objednávku a olejovej sem měl za 100,-
Od tý doby sem už nic nesehnal, chtěl bych aspoň 2 olejový do zásoby...

Napísané: 31 Jan 2007, 13:14
od užívateľa Zdicho
Pokud to shrnu. Chápu, že pokud bych použil v motoru 603 olej 10W-40 namísto 15W-40 anebo 10W-50 namísto 15W-50, tak dosáhnu:

(+)
- lepší a bezpečnější starty při nižších teplotách
- delší lhůtu výměny oleje, protože se tak rychle neznehodnotí
- lepší mazání díky aditivám
- zmenšení tvorby usazenin v motoru díky aditivám

(-)
- vyšší cena

Napísané: 31 Jan 2007, 13:41
od užívateľa skovi
Bacha na prechod z minerálu na syntetiku v starom motore! :!: