Jaký olej...

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Jaký olej...

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 29 Jan 2007, 16:25

Ahoj,
jaký ,otorový olej z dnešní nabídky trhu mám koupit do motoru T603? Mám jej po renovaci starý olej je vyhozen.

Děkuji

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Jan 2007, 17:04

Motory T603 boli konštruované na používanie minerálneho oleja, preto si myslím, že syntetiku tam nemá zmysel dávať. Pokiaľ s T603 neplánuješ pravidelne jazdiť aj v zime, ako najvýhodnejší sa mi jednoznačne javí olej M8AD 15W-50, ktorý má dostatočnú viskozitnú rezervu pri letnej jazde na diaľnici a je dobre použiteľný aj pri nižších teplotách. Pri teplotách blízko nuly a pod mrazom však treba zahrievaniu motora venovať zvýšenú pozornosť. Ja som s ním jazdil s T603 aj počas menžích mrazov a bez problémov.
Tento olej má omnoho lepšie parametre, ako oleje vo svojej dobe predpisované pre T603 a myslím, že požiadavkém tohoto motora vyhovujú s veľkou rezervou. Ja ho používam nielen do T603, ale aj pre karburátorové T613, s ktorými jazdím prevažne v sezóne. Olej umožňuje využívať predpísané výmenné intervaly a jeho cena je priaznivá, takže aj keď ročne nevyčerpáš povolený kilometrový prebeh, oplatí sa ho meniť každoročne..

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 29 Jan 2007, 17:13

Nedávno jsem se bavil s Rumlem o tom, jaký používám olej v 603. Tvrdil mi, že takřka ve všech tatrách, používají polosyntetiku. Ve všech tatrách je myšleno ve všech motorech, co mu prošly pod rukama. Mluvil i o T57 apod. Neměl na mysli jen 603. Na moji námitku, že řidší olej by nemuselo zubové čerpadlo zvládat čerpat v požadovaném množství mi řekl, že polosyntetika nutně neznamená řidší olej a že jej ty čerpadla bez problému zvládají. Když jsem se ptal na přesnější specifikace oleje, tak jsme uvázli v mrtvém bodě, ale chci to s ním ještě detajlněji probrat. Co si o tom myslíte páni odborníci?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Jan 2007, 17:23

Bežne dostupná polosyntetika je viskozitnej triedy 10W-40. Je teda vhodnejšia na zimnú prevádzku, ktorá sa však u veteránov moc nepredpokladá. Naopak - má o niečo nižšiu viskozitnú rezervu pri letných diaľničných režimoch. Umožňuje taktiež predĺžené kilometrové intervaly výmeny, pričom asi nie je rozumné ju v motore nechávať dlhšie, ako rok. Jej cena je podstatne vyššie, ako u minerálnych olejov, a to i v prípade, že podiel syntetickej zložky je na minimálne povolených 10%, čo je u tejto kategórie olejov pomerne bežné.
Z tohoto hľadiska podľa mňa u prevádzkovania vo veteránovi prevládajú nevýhody nad výhodami. Ja som polosyntetiku používal napríklad u T613-4, s ktorou som jazdil celoročne - hlavne kvôli studeným štartom v zime a vyššej stabilite vlastností oleja po väčšom prebehu km. Kvôli támto výhodám som neváhal používať tento drahší olej.
Motory staršej konštrukcie (v našom prípade napr. T12, T57, T600 a pod.) sa vyznačujú nedokonalejším spaľovaním, a teda aj zváčenou tvorbou škodlivých prímesí, prichádzajúcich do styku s olejom. Myslím, že takýto motor nedokáže rentabilne využiť výhody takýchto olejov, aj keď mu určite neuškodia.
Zníženého výkonu zubových olejových čerpadiel by som sa vôbec neobával....

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 29 Jan 2007, 17:35

Dobře, dobře, řekněme srovnání 15W-40 s 10W-40. Jinak polosyntetika se dá sehnat i celkem levně. O této levné nemám žádné iluze, ale pokud bych ji měl z 603 vylít po 6 tkm?

Jaké vůbec používáte v 603 oleje a jak často je měníte?

Já jsem při zajíždění používal obyčejné oleje a po zajetí jsem koupil Texaco 15W-40. Podrobněji to můžu napsat, až dorazím domů a mrknu do servisní knížky. Také používám papírový filtr namísto drátěného.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Jan 2007, 17:40

Většina dnešních minerálních olejů má specifikaci 15W-40, 15W-50 je snad už jenom ten M8AD Madit nebo Trysk a možná Mogul Super.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2007, 17:42

Já už tomu i věřim. Když sem byl kupovat olej v MOTOREXu, tak sem viděl olej 10W40 a u toho cedulku plná syntetika. Obrázek je pořízenej z katalogu, co sem dostal k nákupu. Netový stránky ale nemají... Původ oleje Švýcarsko.
Prílohy
DSCF5778a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 29 Jan 2007, 17:46

Ja hodlám používať 15W-40 Mobil Multigrade používam ho aj v T613.

Čo sa týka tej filtračnej vložky - dá sa tam použiť miesto toho sita filter z T613 však? Pretože na 06 je napísané 613,603

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Jan 2007, 17:50

Když je to psáno, tak to bude asi pravda... :D

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 29 Jan 2007, 18:09

Mojžo, zapamatuj si konečně, že se nedá použít, pokud nemáš J-éčkový motor, což asi nemá nikdo, co?;)

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 29 Jan 2007, 18:19

Mojžo napísal:Ja hodlám používať 15W-40 Mobil Multigrade používam ho aj v T613.

Čo sa týka tej filtračnej vložky - dá sa tam použiť miesto toho sita filter z T613 však? Pretože na 06 je napísané 613,603
Nedá sa použiť lebo je veľká aj keď ju v katalógu MANN majú aj pre 603 . Ale keď velmi chceš mám na predaj. :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 29 Jan 2007, 19:16

Aha!!
Tak si J-čkový motor zoženiem to predsa nebudem problém ne? :) Na bomby

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 30 Jan 2007, 16:46

tak toto je už docela silná káva....
Prílohy
IMGA0260.JPG

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 30 Jan 2007, 16:48

že by to bolo na kávu no neniem, neviem :oops:

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 30 Jan 2007, 16:52

MarekK napísal:tak toto je už docela silná káva....
No a podobná volovina je napisaná aj na olejovom f.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 30 Jan 2007, 17:00

to som vedel, a docela chápal takú "zamenitelnost", ale vzducháč ma dorazil.....
Prílohy
IMGA0261.JPG
IMGA0263.JPG

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 30 Jan 2007, 17:18

dovozca do SR
http://www.autoprim.sk/

v ČR to kde kupujete a zakolko?
ja poznám len toto http://www.elisak.cz/

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Jan 2007, 21:01

Mě se povedlo koupit 2 JIPAPy za 200,- kus (doprodej skladu), další sou po 400,-/ks na objednávku a olejovej sem měl za 100,-
Od tý doby sem už nic nesehnal, chtěl bych aspoň 2 olejový do zásoby...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 31 Jan 2007, 13:14

Pokud to shrnu. Chápu, že pokud bych použil v motoru 603 olej 10W-40 namísto 15W-40 anebo 10W-50 namísto 15W-50, tak dosáhnu:

(+)
- lepší a bezpečnější starty při nižších teplotách
- delší lhůtu výměny oleje, protože se tak rychle neznehodnotí
- lepší mazání díky aditivám
- zmenšení tvorby usazenin v motoru díky aditivám

(-)
- vyšší cena

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 279
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 31 Jan 2007, 13:41

Bacha na prechod z minerálu na syntetiku v starom motore! :!:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných