Tuning
Re: Tuning
Otázka byla naprosto nekonkrétní. Konkrétně umím zapsat data do jednotky já. Ale zatím nechápu, proč bych to měl dělat. Na to jsem se ptal.Jaro napísal:Otázka bola konkrétna. Tak s kým o tom môžeme komunikovať? Čiže je to niekto konkrétny?
Ďakujem.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tuning
Skúsme to nazvať čiptuning a mám záujem zníženie spotreby. Čo s tým?Ambiciózní tajemníček napísal:Otázka byla naprosto nekonkrétní. Konkrétně umím zapsat data do jednotky já. Ale zatím nechápu, proč bych to měl dělat. Na to jsem se ptal.Jaro napísal:Otázka bola konkrétna. Tak s kým o tom môžeme komunikovať? Čiže je to niekto konkrétny?
Ďakujem.
Ďakujem
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Tuning
Tvoje postrehy sú vždy hodnotné. Prosím prečo zvoliť iný typ? Povedzme to ináč. Zvýšenie výkonu pri zachovaní spotreby.radek napísal:V tom případě doporučuji volbu jiného vozidla......
Ďakujem
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Jaro: T613 je podla mna to najnevhodnejsie vozidlo na tuning - vobec. Je velke, tazke, nedobre manevrovatelne s velkym motorom a relativne nizkym vykonom. Jemnou modifikaciou riadiacej jednotky gems dosiahnes podla mna akurat minimalne zlepsenia spravania sa auta, nejaky radikalny vykon urcite nie... Vela ludi odporuca aj vymenit GEMS za ADCIS ale tuto diskusiu by som v tomto vlakne nerad zacinal...
Akekolvek zasahy do motora T613 na zvysenie vykonu podla mna aj umerne vzdy zvysia spotrebu. A ublizia motoru...
Akekolvek zasahy do motora T613 na zvysenie vykonu podla mna aj umerne vzdy zvysia spotrebu. A ublizia motoru...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tuning
Na tohle přijít ti fakt trvalo hodinu a dvacet minut?Jaro napísal:OK, ďakujem, dopracujem nápad a ozvem sa. Ešte detail. Čo za to?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Samozřejmě že jsou mé příspěvky hodnotné. Zakládají se na mých vědomostech, letech zkušeností, znalosti výrobní a servisní dokumentace, zprostředkovaných zkušenostech, výsledků poskytnutých měření a zkoušek odborníků příslušných oborů, výsledků zkoušek mnou provedených, výsledků zkoušek výrobce, a podobně. Proto jsem Ti Jaro odepsal, co jsem odepsal. Tunerů tu už bylo několik, a kde ty sněhy jsou - nedbali dobře míněných rad, nedbali varování, zaslepeni americkými filmy a tuningovými časopisy si nechtěli připustit konstruktivní debatu, měřitelné, či vůbec nějaké výsledky jejich počínání nikdy nevznikly, jejich počínání díky zaslepenosti a nevědomosti skončilo neúspěchem. Proto mně vždycky zaujme nějaký nový zastánce "tunění" čehokoli, zejména osobních tater a napjatě vždycky očekávám, jak se vyjeví. Bohužel z Tebou zde uvedených příspěvků se mi jeví, že o konstrukci motoru 4i-KAT a zejména jeho managementu moc nevíš, přijde mi to, že právě čteš v tuning magazínu reklamu nějaké firmy na přeprogramování koncernových ŘJ motorů a viděje ty tlusté nápisy "garantujeme zvýšení výkonu až o 30%" a "zaručené snížení spotřeby až o 20%" vzpomněl jsi si na tu věc co máš (možná) v garáži, která má taky ŘJ motoru a tak by se taky dala určitě "přečipovat"......
Tak jo. Umím změnit cokoliv v řídicí jednotce GEMS motoru T613-4i, ale nedokážu si představit, co bych měl udělat, aby se bezpečně zvýšil výkon nebo snížila spotřeba nebo obojí. Proto byla moje reakce věta "Když si řekneš, co bys tam chtěl mít...", kterou jsi označil za nekonkrétní. Na základě svých znalostí (které jistě nejsou úplné) považuju stejně jako Radek znatelné zvyšování výkonu a snižování spotřeby změnou dat řídicí jednotky za nesmysl. Podle mne výkon a spotřeba je dán trochu něčím jiným než chováním řídicí jednotky. Je to dáno konstrukcí motoru a vozidla. Řídicí jednotka se tomu všemu jen přizpůsobuje, ne, že by tomu vládla (i když název je zavádějící). Ovlivnit to znamená změnit něco spíš na motoru a vozidle - dovedeno k dokonalosti to znamená jiné vozidlo. A je tu Radkova dobře míněná rada - skutečně jsou jiná vozidla, která mají nižší spotřebu a vyšší výkon.
Co za to? Upřímně, když si představím, jak to asi bude probíhat, že se budou dělat zásahy naněkolikrát a nakonec budou všichni nasraní, nevím, jaká částka by mi tyto nepříjemnosti kompenzovala.
Klidně můžeme mluvit o záměně řídicí jednotky GEMS za ADCIS. Proč ne? Já si myslím, že jsou to kecy, ADCIS má vychytané některé mušky GEMSE (protože vznikal po GEMSu a po bitvě může být každý generálem), ale vyšší výkon a nižší spotřebu nenabízí.
Co za to? Upřímně, když si představím, jak to asi bude probíhat, že se budou dělat zásahy naněkolikrát a nakonec budou všichni nasraní, nevím, jaká částka by mi tyto nepříjemnosti kompenzovala.
Klidně můžeme mluvit o záměně řídicí jednotky GEMS za ADCIS. Proč ne? Já si myslím, že jsou to kecy, ADCIS má vychytané některé mušky GEMSE (protože vznikal po GEMSu a po bitvě může být každý generálem), ale vyšší výkon a nižší spotřebu nenabízí.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Zvýšenie výkonu motora, zníženie jeho spotreby, alebo optimalizácia akéhokoľvek iného parametra preprogramovaním riadiacej jednotky predpokladá, že jednotka doteraz nebola ideálne naprogramovaná a zmena niektorých hodnôt pomôže odstrániť existujúce nedostatky. Rozhodne však nemožno očakávať zázraky zmenou nejakých tajomných konštánt, alebo premenných. Ak niekto chce tieto hodnoty optimalizovať, musí mať vopred úplne jasno ČO chce meniť, PREČO to chce meniť a AKĚ výsledky chce touto zmenou dosiahnuť. Predpokladá to jednak detailnú znalosť software jednotky, jednak detailnú znalosť hardware konkrétneho motora. Bez týchto vedomostí sa akýkoľvek zásah do motormanagementu môže skončiť iba s jedným výsledkom...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 07 Jan 2007, 19:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Celé naše snaženie je jednoducho "nové hobby"
neni to žiadna komercia.
Ako kolega radek odhadol, že sme zelenáči u T613.
Mesiac aj s cestou.
Máme však s úpravami motorov skromné skúsenosti z mladosti.
Aj objektívne výsledky.
Tatra 613 je nostalgia, sentiment.
Netúžime trhať asfalt ani ušetriť benzín, je to " touha po vědení"
Čiže snažime sa získať čo najviac informácii a bohužiaľ musíme
objavovať už davno objavené a možno aj zabudnuté.
Naše Tatry 613Mi sú možno v najvýchodnejšom mieste "europy"
Máme TRI kusy Tatra 97, 1ks Tatra 87, 1ks Tatra 54, 1ks T603,
Len jednu chybu majú, že sú zatiaľ nepojazdné.
Povoziť sa na T613 je momentálne cesta najmenšieho odporu a tak
potešiť duše fandov TATRY.
Ďakujeme za porozumenie.
neni to žiadna komercia.
Ako kolega radek odhadol, že sme zelenáči u T613.
Mesiac aj s cestou.
Máme však s úpravami motorov skromné skúsenosti z mladosti.
Aj objektívne výsledky.
Tatra 613 je nostalgia, sentiment.
Netúžime trhať asfalt ani ušetriť benzín, je to " touha po vědení"
Čiže snažime sa získať čo najviac informácii a bohužiaľ musíme
objavovať už davno objavené a možno aj zabudnuté.
Naše Tatry 613Mi sú možno v najvýchodnejšom mieste "europy"
Máme TRI kusy Tatra 97, 1ks Tatra 87, 1ks Tatra 54, 1ks T603,
Len jednu chybu majú, že sú zatiaľ nepojazdné.
Povoziť sa na T613 je momentálne cesta najmenšieho odporu a tak
potešiť duše fandov TATRY.
Ďakujeme za porozumenie.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
To je pak pravděpodobně počátek schizofrenie, Jaro, měl by jsi si s kolegy úpravci automobilů napřed ujasnit, co vlastně chcete........
15 Jan 2007 20:48
Skúsme to nazvať čiptuning a mám záujem zníženie spotreby. Čo s tým?
Ďakujem
15 Jan 2007 21:01
Tvoje postrehy sú vždy hodnotné. Prosím prečo zvoliť iný typ? Povedzme to ináč. Zvýšenie výkonu pri zachovaní spotreby.
Ďakujem
16 Jan 2007 22:41
Netúžime trhať asfalt ani ušetriť benzín, je to " touha po vědení"
15 Jan 2007 20:48
Skúsme to nazvať čiptuning a mám záujem zníženie spotreby. Čo s tým?
Ďakujem
15 Jan 2007 21:01
Tvoje postrehy sú vždy hodnotné. Prosím prečo zvoliť iný typ? Povedzme to ináč. Zvýšenie výkonu pri zachovaní spotreby.
Ďakujem
16 Jan 2007 22:41
Netúžime trhať asfalt ani ušetriť benzín, je to " touha po vědení"
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Pekná zbierka Tatroviek, no, ak sú T613Mi jediné pojazdné, tak sa z nich tešte a jazdite, s "tuningom" ale opatrne - naozaj je potrebné si najprv presne určiť cieľ, aby ste náhodou nerozšírili zbierku tých nepojazdných...Jaro napísal: ...Len jednu chybu majú, že sú zatiaľ nepojazdné.
Povoziť sa na T613 je momentálne cesta najmenšieho odporu a tak
potešiť duše fandov TATRY...
Na vybláznenie si vezmite radšej nejakú Feliciu, Golf a tak.
Viem, o čom hovorím - navrhoval som pred časom nejaké drobné korekcie na GEMS a než som si trúfol to vyskúšať na svojom aute aj v reále, predchádzalo tomu mnoho hodín úvah a výpočtov. A aj potom sme to s AT skúšali radšej iba postupne...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných