Strana 2 z 2

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 18:23
od užívateľa tatrawerke
No, aspoň někdo kdo tomu trochu hoví.
Pro ostatní bude lepší tev VW. Proč kupovat vymyšlené, když se dá něco upravit a jistě to vyjde levnějc :( :( :(

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 18:31
od užívateľa Jerry
Je pravda, že mě Pragos nenapadnul, ikdyž vim, že je tam mají... A ta cena byla úplně stejná. Beztak mě čeká oprava podlahy v kufru a když to budu dělat, tak si koupim všechny čepy nový (buď v Pragosu a nebo u pana Dvořáčka) a dam je tam, abych od toho měl na dalších 15 let pokoj.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 21:23
od užívateľa Zdicho
Jerry napísal:Vnější čepy z 613 a 603 jsou stejný. A toto jsem volil proto, že kdekoli v mym okolí (od Příbrami po Plzeň) se zeptam na ND na T613, koukaj na mě jak na vola... V katalogu o Tatře nic nemají a proto hledam náhrady, ani si nedělam iluze o zásobách ND na T613. Třeba je to u Vás Zdicho jinak. Možná že pan Dvořáček čepy má, nevím...
No já jsem od Dvořáčka kdysi čepy bral, zda má teď netuším, ale asi ano. Zajímaly by mě náhrady, hlavně pokud víc vydrží ta blbá prachovka a navíc bych předpokládal, že budou i levnější. Jinak Dvořáček má telefon a zasílá na dobírku:)

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 21:47
od užívateľa Zdicho
Honzík napísal:To Zdicho.
Také se mi to stávalo že praskaly prachovky na kulových čepech řízení. Je to horší u T613 než T603 že všechen sajrajt z cest tam leze.Původní prachovky vydržely tak rok a ještě záleželo kolikrát se zvedalo auto v krajních polohách se to skříplo a bylo po prachovce.Ještě takovou malou poznámku.Zjistil jsem když jsem měl doma novou tu páku řízení u kol a dal jsem tam nový nebo starý kulák tak tam nezajel tolik co na autě i pří utažení správným momentem.Tak jsem ty páky vyměnil a bylo po praskání původních prachovek.V těch starých jak to někdo dotahoval na krev rozšířil ten konus na tolik že při zamontování nabylo místo na prachovku.Jednomu co za mnou přišel tak jsem s jeho svolením tam namontoval prachovky z favouše s A00 ty větší.A ty mají to výhodu že se tolik nastlačí dovnitř kuláku a zatím to se mnou neřešil že mu praskají prachovky.Stejně většinou dříve kuláky odcházely skrz to praskání prachovek a voda se sajrajtem udělala své.
Pro odborníky:Jak může prasknout i správně namontovaná prachovka? Tak že na čepu kuláku je na těsno a při natáčení se může roztrhnout krutem.
To jako fakt se ten konus zvětšil? Tomu se mi skoro neche věřit, ale budiž. Jen jestli to nebyla extrémní odchylka od nominální hodnoty v mezích výrobních tolerancí:)

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 11 Máj 2010, 07:52
od užívateľa Honzík
To Zdicho: Nemám výrobní tolerance na ten konus pro kulový čep řízení. Ta páka neni z bůh vi jak pevného spíše tvrdého matroše. A když se demontují kuláky bez stahováku tak jsem měl boky té páky potlučené tak si nedělám představu jak se dělaly kuláky v servisech. Popřípadě doma v garáži. Co asi se stane s matrošem stlačí se nebo rozežene. Holt tak jsem to koupil a po výměně pák za nové není již tento problém pro mne aktuální. Nebudu tady někoho přesvědčovat, každý si to může vyzkoušet. Myslel jsem že tady se muže přispívat s nějakýma zkušenostma a ono to vypadá že všichni jsou odborníci na vše a vše je již vyřešeno.

Chci se zeptat jestli tady někdo ví jaký ma být utahovací moment na matici kulového čepu řízení nebo správný postup chci se ujistit jestli jsem to dělal dobře.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 11 Máj 2010, 16:51
od užívateľa Kontráš
Jerry: to byla pouze "řečnická otázka", rozumím že označením "pravý a levý" míní pragos čepy s opačným závitem, tedy na každou stranu vozu jiný. Nicméně pokud ale nejsem zcela sklerotický, tak T603 má oba vnější čepy řízení se stejným (tuším pravým) závitem. Opačný závit je u vnitřního čepu, který je ale úplně jiné konstrukce. Chtěl jsem tedy pouze poukázat na to, že nabízet ve vztahu k T603 vnější čep řízení s možností L a P je nesmysl, a tudíž bych si na ty čepy dal majzla, jestli prodejce skutečně ví co a do jakého auta nabízí....

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 11 Máj 2010, 18:19
od užívateľa tatrawerke
Pro pomalejší -
čepy z Pragosu sedí na Tatra 613, jako čep řízení,a na Tatra 603 také jako čep řízení a s opačným závitem se jimi nahradí čep ve vnitř, který se mimochodem do jedniček dával, ale pak byl nahrazen jednodužší variantou. Každopádně je tu možnost upravit ten VW :roll: :roll: :roll:

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 11 Máj 2010, 20:06
od užívateľa Zdicho
Honzík napísal:To Zdicho: Nemám výrobní tolerance na ten konus pro kulový čep řízení. Ta páka neni z bůh vi jak pevného spíše tvrdého matroše. A když se demontují kuláky bez stahováku tak jsem měl boky té páky potlučené tak si nedělám představu jak se dělaly kuláky v servisech. Popřípadě doma v garáži. Co asi se stane s matrošem stlačí se nebo rozežene. Holt tak jsem to koupil a po výměně pák za nové není již tento problém pro mne aktuální. Nebudu tady někoho přesvědčovat, každý si to může vyzkoušet. Myslel jsem že tady se muže přispívat s nějakýma zkušenostma a ono to vypadá že všichni jsou odborníci na vše a vše je již vyřešeno.

Chci se zeptat jestli tady někdo ví jaký ma být utahovací moment na matici kulového čepu řízení nebo správný postup chci se ujistit jestli jsem to dělal dobře.
Přemýšlím, co odpovědět. Snad jen, že v mém příspěvku nevidím, že bych ti oponoval, tak si to příště tak neber. Jen jsem si dovolil se nad tím podivit, sám nevím, zda je to možné do takové míry zdeformovat...

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 07:07
od užívateľa Kontráš
tatrawerke: ano, asi jsem pomalejší. Tatry jsou mojí zábavou, nikoliv obživou, takže mám celkem dost času na to abych si dobře rozmyslel, co na auto dám a co ne. Je to možná i tím, že se jedná o auta pro výhradní potřebu mé rodiny, a tudíž mi není jedno jaké to bude mít důsledky. Odlišná konstrukce vnitřního čepu má svůj důvod, je to v podstatě zároveň silentblok, takže záměna za dokonale tuhý klasický čep asi není úplně to pravé ořechové. Jestli to tak bylo u jedniček (to si fakt nevybavuju), tak to asi v rámci vývoje neměnili jen tak z nudy....

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 11:10
od užívateľa jack
Jj, tady nejde o prachy, tady jde o život a pohodlí jízdy. Vnitřní čepy řízení se silonovým pouzdrem určitě daleko více přenášejí vibrace do řízení, než-li čepy původního provedení...

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 14:18
od užívateľa Jerry
Kontráš: U 603 jsou vnější čepy taky s levym závitem, vnitřní jsou s pravým. Uvnitř 603 se daly ty pryžový z důvodu neagresivního prostředí a pro zvýšení komfortu řízení (dle mýho úsudku). Však ona je celá 603 taková gumová :lol: a to jí dělá tak pohodlnou na téměř jakémkoli povrchu. Dle mýho by záměna za čepy zapouzdřený nijak negativně neovlivnila jizdní vlastnosti ani "gumovost" řízení, protože toho též pohltí dost i mezipáka řízení uložená v silentbloku a něco pochytí i spojka ze silentbloků na hřebenu řízení.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 17:18
od užívateľa Kontráš
Jerry: čti pořádně, psal jsem "tuším pravý" tzn. že jsem si orientací závitu nebyl jistý, pouze tím že jsou stejné. Neříkám ani že se bych se záměny vyloženě bál, měl jsem na mysli pouze tvrdost řízení. Souhlasím že u T603 je to možná v něměřitelné oblasti, nevím - nezkoušel jsem to. Nicméně jak jsem psal ve vývoji to nezaměnili jen tak pro nic za nic. Pochybuju, že by vymýšleli nový díl (tím pádem dražší), jen pro pocit....

Mimochodem, má někdo ten alternativní čep (pragos) po ruce aby jej vyfotil vedle originálu (případně i s popsanými rozměry?)

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 18:59
od užívateľa milangr
Ahojte, hodivší se vlákno, rád bych tu zaslechl ověřený tip, jaké kuláky na to řízení by byly nejvhodnější. So se týče pragosu, tak nabízejí čep na 603 pouze levý, a jak bylo zmíněno, na vnitřní části, tedy u té předlohové páky jsou čepy vystlány gumou.

Mohl by někdo, kdo už toto řešení má v kapse, sdělit i mě? Zda jsou čepy z pragosu fain a zda by mohly ty samé být i na vnitřní straně řídících tyčí? Bo ty původní orezlé tam nechci cpát zpět.

Děkuji všem

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 12 Máj 2010, 19:36
od užívateľa tatrawerke
No co je psáno to je dáno.
Klidně je tam dej. Pokud máš dobrej stabilus, je to fuk co tam máš a pokud je po něm, nepomůže ani prd.
Provedení u T 603-2 a T603-1
u jedničky je ten kulák rozebírací a s mazničkou, stejně jako z venku.
Nevím, jestli to změnily z důvodů tlumení, spíš si myslím, že novější provedení nemělo možnost pohybu řídící tyče do všech stran, jako kuláček. Pouze drželo rovně. No ale to je čistě můj názor . . .

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 06 Jún 2010, 09:23
od užívateľa jack
Takže totkaj tyto čepy jsou na T613, jo?

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 06 Jún 2010, 10:54
od užívateľa Jerry
Vidim, že mají levotočivej i pravotočivej závit, tak to jsou z 613, která je podědila po 603 jako dost jinech dílů. :lol: Akorát ten pravotočivej se musel udělat zapouzdřenej, protože je pod autem a ne jako u 603 chráněn před bordelem v prostoru vozidla.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 14 Jún 2010, 14:04
od užívateľa zbyněk
kuláky ještě měli fa Vašek-Kopřivnice..........

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 25 Aug 2010, 07:27
od užívateľa Marián Mitrík
Zdravím Tatrošov,nevie niekto poradiť kde zoženiem čapy riadenia na T613-4MI?V SOS som skúšal čakám odpoveď montovali sa dva druhy čapov,aj cena asi bude rozdielna.Počul som že pasuje z Opla.Má niekto skúsenosť?