Autorbatéria

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Marek

Autorbatéria

Príspevok od užívateľa Marek » 26 Okt 2006, 18:51

Dobrý deň,
potrebujem novú 6 V autobatériu do 613 -3. Prosím o odporúčania a prípadné skúsenosti.

Ďakujem a prajem príjemný deň.

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Okt 2006, 19:06

Nejlépe je vyměnit obě,jedna nová a druhá stará není dobré řešení.Dej si tam 12V je to nejrozumnější :wink: Uprava na cca 20minut.

Marek

Príspevok od užívateľa Marek » 26 Okt 2006, 19:15

V poriadku, ale ako a akú?

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Okt 2006, 19:27

Kup si 12V 72Ah,mněla by pasovat do toho kasliku po jedne šestce(doporučuju do levého,když stojíš před čumákem).Kábel co jde směrem na druhou šestku spojíš s kábelem co jde na odpojovač,takže bude celý jako -pól.Ja mam velice špatné skušenosti s šestkama,navíc jedna vyjde na 1300Kč což je dost když musi byt dvě :(

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Okt 2006, 20:34

Dobré zkušnosti jsou i s asfaltovými Akumami 6M2, ale začínají být dost drahé (>2000 Kč/ks). Chce to samozřejmě obě dvě nové.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Okt 2006, 20:42

.......1592kč
Prílohy
IMGA0958.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Okt 2006, 20:53

Magnet = Akuma 2. jakosti

Původní baterka nám vydžela v Oktávce skoro osm let, takhle magnetka je tam sotva půl roku a už začíná slábnout. Uvidí se přes zimu, jestli půjde na reklamaci, ale zatím to tak vypadá. Takhle se neušetří, spíš bych už volil nějaký značkový výrobek.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 26 Okt 2006, 21:39

hmmm, my ju máme v jednej koktávke už skoro rok a fpohode točí...

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Okt 2006, 21:48

Pro běžné ježdění se ty šestky snad ještě dají,ale pokuď auto vyjede jednou za uherský rok tak je i co se udržby a starostí tíče lepší 12voltovka.Ja musel vždy před výjezdem den dopředu nabíjet-HOROR.Od doby co jsem dal 12V je to 100%lepší,Auto vždy nastartuju :D

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Okt 2006, 22:04

Ja som akurat minuly tyzden pídil po novych bateriach, tak akumu budu k dispozicii az v novembri (ze uz sa aj pomaly uvazuje, ze sa prestanu vyrabat, jedine ak tak rucne - vraj). Jedna akuma vychadza 2500,- a Banner este 2800,-. Len neboli, ani jedna ani druha. Ked dlhsie nejazdim (cca. 1 - 2 tyzdne), tak zacinam mat problem - nevydrzia dlho tocit. A teraz ide zima, no to bude konec. A nove kupovat na zimu, to sa mi dva krat tiez nechce...

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 26 Okt 2006, 22:12

Marek, ak niesi zarity fanusik povodnosti, povodnym 6 voltovym baterkam sa z Daleka vyhni. Kym sa s nimi jazdi pravidelne, nieje s nimi problem, no akonahle bude auto dlhsie stat a ty na ne trochu pozabudnes- nebodaj ti v nich klesne napatie tak je velka pravdepodobnost ze ich potom budes moct vyhodit.
Nazorny priklad- stalo sa mi pred mesiacom- Akosi som nechal v motore zapalene svetlo a odcestoval som na 2 tyzdne mimo. Po dvoch tyzdnoch som sa vratil- cely nateseny ze sa idem konecne previezt na Tatre- zvrtnem klucom a nic. Zmeriam baterky- obidve vybite na nulu- vybral som ich z auta, napichol na nabijacku ze za 24 jodin by to malo byt O.K. Ale problem- baterky boli na druhy den nabite len na 10V- meriam kazdu zvlast- jedna v poriadku- 6,8V a druha 4,2 pozeram do baterky a vida- Leden clanok v prdeli. A to boli pol roka stare baterky- viem ze to bola moja chyba, ale chcel som tym len povedat ze so starou konstrukciou su len problemy, ak sa nahodou na nieco pozabudne.
Ak sa chystas kupovat baterku, kup si jednu 12 voltovu co najsilnejsiu, ale aby sa ti vosla do priestoru pre baterky, lebo ti policajti mozu robit problemy ak ju budes mat v batozinovom priestore. Alebo kup dve 12V 44 Ah a zapoj ich paralelne.
Este k cenam- pred dvomi rokmy som dal 2450,- za kus, cize spolu 4900,- teda sa to vobec neoplati. A podla informacii ktore mam vyroba tychto baterie konci, problem zacina byt uz aj so servisom. Takze ak si chces usetrit peniaze cas a stratene nervy, 6 voltove baterky nekupuj...

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Okt 2006, 22:20

Erik má pravdu,i paraelní zapojení jde,jen nezapomenout natahnout ještě jeden kabel mezi šestkama :!: Já mám 100Ah a stala mě 2600Kč což je s porovnaním k ceně dvou šestek celkem přijatelne.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 26 Okt 2006, 22:20

Ked sme pri tych baterkach- nema nahodou niekto skusenosti s Bateriami OPTIMA?

http://www.mulac.cz/optima.php

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 27 Okt 2006, 10:47

To mate fakt dobre skusenosti s tym paralelnym zapojenim? Nevybijaju sa navzajom? Pocul som to uz od viac ludi, no stale sa mi to nezda.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 27 Okt 2006, 12:40

V roce 1997,jsem koupil dvě baterie Banner 6V/72Ah a provozoval je v T-603.Letos na jaře,když jsem chtěl auto zprovoznit,tak jsem na jedné našel toto.Baterie je trochu nafouklá nahoru a prasklá.Byly skladovány přes zimu doma.Kapacita byla kolem 70%.
Jezdil jsem málo a statroval dlouho. :) Dobít bylo třeba jedenkrát za sezonu.Kdybych neměl strach z dalšího praskání,tak by odjezdily i tuto sezonu.Nechoval jsem se k nim asi vzorově,ale na ty roky jsem spokojen.

Do Škodovky jsem kupoval Vartu Silver line za strašné peníze(v té době) a po dvou letech odešel jeden článek,který se po nějaké době trochu vzpamatoval.Baterii mám v T-603,ale není to ono.Ten slabší článek je znát a kapacita 44 Ah je na Tatru málo.Je to takové provizorium.
Tím jsem chtěl napsat že "značka" nemusí vždy znamenat kvalitu. :(
Prílohy
baterie.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 27 Okt 2006, 15:16

MarekK - mohol by si nafotiť, ako sa tá tvoja 12V 74Ah vojde do kastlíku? Bolo tam treba niečo upravovať, alebo tam "sadla"? Určite by som u T613 takéto riešenie uprednostnil pred diletantským paralelným zapojovaním dvoch menších 12V AKB. Horšie to bude asi u T603, treba však vyskúšať..

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 27 Okt 2006, 15:54

Co je na paralelním spojení dvou akumulátorů diletantského? :shock:
Jó, to při hlubokém vybíjení sériově zapojených článků, to se dějí věci...

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 27 Okt 2006, 17:08

ladis napísal:Co je na paralelním spojení dvou akumulátorů diletantského? :shock:
Jó, to při hlubokém vybíjení sériově zapojených článků, to se dějí věci...
Aj pri palarelnom zapojeni dvoch aku tam mas 2x6 seriovo zapojených článkov.Klasicke zapojenie 603-613 nie vôbec ničím odlišné od iných áut z jedným 12V akumulatorom.
U paral. zapojeni músi dochádzať k neustálej snahe vyrovnávať napätie pokial je rozdielne.Ale pokial majú rovnaké napätie (napr.nízka hustota pri preliatí dest. vody)tak ma nenapadá nič prečo by tak nemôžu byť zapojené.
Takto si to ja teraz myslím ale velmi rád sa nechám poučiť.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 27 Okt 2006, 20:23

Safra Ondreji, zase Tvé oblíbené " něco dilentantské" a přitom si tipnu, že jsi ještě vlastnoručně nejlépe několik let neprovozoval žádné auto, ve kterém by paralelní řazení olověných akumulátorů bylo realizováno :wink: . Teorie je hezká věc, ale má-li být k něčemu je třeba ji ověřit praxí a já za sebe a cca 7 dalších lidí (na které si teď bezprostředně vzpomenu) zde potvrzuji, že v praxi paralelní kombinace funguje naprosto dokonale a bezproblémově, stačí jí zajistit základní podmínky k životu :

- baterie koupit najednou, z jedné várky, sledovat datum jejich výroby na víku, vybírat co nejbližší kusy
- zdrojová souprava automobilu bude v řádném stavu

Co se týká životnosti této kombinace, je (v mém konkrétním případě) mnohem vyšší než seriové zapojení těch dvou 6V. Ekonomické hledisko také není k zahození, pořízení dvou baterií 12V/66 Ah vyjde na cca 2300 CZK (tedy 1150/baterii) a vznikne zdroj 12V/132Ah, váhově i prostorově rozložený v původních kastlících. Pořízení originálních 2 x 6V/88Ah se mi jeví jako těžké a nesmyslné vyhazování peněz.

A naokraj jedna poznámka: tyto paralelní kombinace akumulátorů odvádějí svou řádnou práci a spolehlivě fungují v POUŽÍVANÝCH, tedy běžně jezdících autech. Jsou to T613, které jezdí v běžném takřka denním provozu, proto jsou jejich baterie pravidelně vybíjeny a zdrojovou soupravou zase nabíjeny a jsou tedy "spokojené". Je klidně možné, že v autě které ujede 1000 km za rok či doba mezi jeho jednotlivým použitím se počítá na týdny či měsíce tato kombinace moc fungovat nebude, ale to nelze svádět na ty baterie, ale na jejich uživatele, který je "likviduje" společně se zbytkem vozu dlouhodobým stáním.....

Johnsta
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 13 Nov 2005, 18:34
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Johnsta » 28 Okt 2006, 01:21

Musím jen souhlasit s Radkem.V Tatře mám dvě baterie 12V zapojené paralelně a neni s tim žádnej problém.Baterie jsem kupoval cca.před 5lety obě nové,potom co mi odešli 6V baterie do věčnejch lovišt :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných