Autorbatéria

Čo jednému chýba, iný môže mať...
vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 28 Okt 2006, 02:05

mam jednu 12tku a no problemo............. :D

Marek

Príspevok od užívateľa Marek » 28 Okt 2006, 02:35

Každému ďakujem za názor i radu.
Mne vytiekol jeden článok na Akume 6 M 2. Našiel som slovenského výrobcu autobatérii Akutrade, ktorý je ochotný ju opraviť ak prinesiem pôvodnu, lebo ich dodávateľ už také obaly nevyrába. Pretože som zatiaľ nenašiel rozmerovo, do kastlíka, vhodnú 12 V s min. 75 Ah (ak o takej viete, prezraďte), tak to pravdepodobne vyriešia dve 12 V so 40 Ah.

Prajem príjemný deň.

juhas fero

Akumulátory pre Tatru 613

Príspevok od užívateľa juhas fero » 02 Nov 2006, 11:19

Jednoznačne sa pripájam k 12 V 74 Ah. Po dožití 6V aku som prešiel na 12V tak ako píšu aj ďalší. Aj ja Používam len nejaký čas vozidlo a tak 12V nová batéria je podstatne lepšia ako 6V staré modely. Ja som kúpil batériu Perin 12V 74 Ah. Dokonca ich mali v akcii po 2 440 .- Sk. Prepojovacie koncové spojky na vysoké prúdové zaťaženie dostanete v predajniach El-mat. Batériu dajte do tej časti kde nie je vypínač. Pod ňu dajte 3-5 cm polystyrén, kvôli výčnelkom na dne pre 6V batérie. Ale aj napriek tomu batériu prikryjete s deklom na batériu. Rozmery batérie vyberajte podľa rozmeru otvoru pre batériu vo voze. A problém je vyriešený. Napokon túto batériu môžte použiť aj na iné účely ak budete potrebovať. Do iného voza, do traktora a pod.
RNDr. František Juhás, 0907 46 46 00

juhas fero

Re: Akumulátory pre Tatru 613

Príspevok od užívateľa juhas fero » 02 Nov 2006, 11:21

juhas fero napísal:Jednoznačne sa pripájam k 12 V 74 Ah. Po dožití 6V aku som prešiel na 12V tak ako píšu aj ďalší. Aj ja používam len nejaký čas vozidlo a tak 12V nová batéria je podstatne lepšia ako 6V staré modely. Ja som kúpil batériu Perion 12V 74 Ah. Dokonca ich mali v akcii po 2 440 .- Sk. Prepojovacie koncové spojky na vysoké prúdové zaťaženie dostanete v predajniach El-mat. Batériu dajte do tej časti kde nie je vypínač. Pod ňu dajte 3-5 cm polystyrén, kvôli výčnelkom na dne pre 6V batérie. Ale aj napriek tomu batériu prikryjete s deklom na batériu. Rozmery batérie vyberajte podľa rozmeru otvoru pre batériu vo voze. A problém je vyriešený. Napokon túto batériu môžte použiť aj na iné účely ak budete potrebovať. Do iného voza, do traktora a pod.
RNDr. František Juhás, 0907 46 46 00

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 02 Nov 2006, 14:53

Ahoj, jestli chce někdo, já jsem rozebral svoji T613 a zbyla mi z ní 12V byterka, ale je to velká kráva z náklaďáku, nevím v jakém je stavu, ale auto koncem už moc nejezdilo a přesto točila dobře. No kdyby měl někdo zájem tak ji nechám za 500,-...Pořád lepší než aby mě stála v garáži....a umřela... Jinak já jsem z Třebíče to je 60km od Brna a 30km od Jihlavy.Kdyby jste ji někdo chtěl tak my tel number je 724595367. Honza

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 02 Nov 2006, 15:01

Fero ako si ju upevnil do kastliku?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Nov 2006, 17:17

Radek - máš pravdu, paralelné zapojenie AKB som v aute nepoužíval a ani sa na to nechystám. A prečo ho považujem za diletantské? Čiastočné úskalia si už naznačil aj ty, aj iní. Je síce pekná úspora investícií a výrazné zvýšenie kapacity, prečo však výrobcovia batérií takéto zapojenie neodporúčajú? Pokiaľ všetko funguje, tak by sa v zásade nemalo diať nič mimoriadne, vyrovnávacie prúdy medzi jednotlivými baterkami by nemali byť nejaké mimoriadne a po čase sa napätia vyrovnajú, jedna baterka bude zaťažovaná o niečo viac a druhá menej, nastane akýsi rovnovážny stav. Ak by však na jednej AKB odišiel napr. jeden článok, čo by bolo spojené s poklesom napätia, potom by vyrovnávacie prúdy mohli začať dosahovať nebezpečné hodnoty, nehovoriac o preťažovaní nepostihnutej baterky a následnej výraznej strate kapacity takejto sústavy. Aké veľké toto riziko je, ťažko odhadnúť, ale čím staršie baterky, tým bude vyššie.
Argument, že takto zapojené baterky používa 7 ľudí, toto riziko neznižuje.
Preto rozhodne uprednostňujem použitie jednej 12V 74Ah, ak sa zmestí do jedného kastlíku.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Nov 2006, 17:57

A vyrábíte si pro ty baterie větší rámečky nebo jejich upevnění v rozporu s předpisy neřešíte?

Užívateľov profilový obrázok
Pelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 275
Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
Bydlisko: Zastávka u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pelda » 02 Nov 2006, 18:55

Připojuji se k doporučení 12V baterie. Začátkem jara mi taky odešly ty šestky. Tak jsem koupil 12V 75Ah jménem Gigawatt. Tu značku mi doporučil otec. Má to být u nás v licenci vyráběný Bosh. Potvrdil mi to i prodavač, když jsem se ho hraje hloupého zeptal, co je to zač. Mám to zastavěný podobně jako pan RNDr. Juhás, akorát tam mezi těmi výstupky pro 6V baterky nemám polystyren ale takovou kovovou čtvercovou podpěru svařenou ze dvou pravoúhlých "vinglů" o profilu L - ale umístěném vzhůru nohama. Baterka na něm sedí a je upevněná rámečkama na stejném principu jako šestky. Vše je rozměrově sladěno tak, abych mohl v pohodě zavřít a zašroubovat dekl. Je to sice zásah do původnosti, ale funkci plní dobře.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 02 Nov 2006, 21:00

Ondreji, mnoho vozidel s velmi rozsáhlou elektrickou sítí používá dva akumulátory ... např. BMW 7xx, spousta off-roadů s navijáky, velké "tlusté" :D mercedesy, a dalo by se pokračovat. Tady v Evropě jsou v oblibě vykuchaná auta bez výbavy, s max motorizací 1,9TDi, ale za mořem je situace úplně jiná a zdrojové soupravy jsou tomu podřízeny..... Co se týká odejití článku v jedné baterii - ano, pokud si ho nevšimnu včas, pravděpodobně stačí zdecimovat i druhou baterii. Ale v drtivé většině případů po odpojení té vadné na druhou odjedu a i chvíli pojezdím (vadná odpojená, klidně vyhozená). A hlavně, zabrzdím na první pumpě a takovou běžnou 12V/44-66 Ah koupím obratem. Když odejde článek v jedné z 6V zapojených v té "úžasné" poválečné koncepci, jsem totálně v řiti, nenastartuju, neodjedu, prostě end. Nehledě na tu "super" věc pokoušet se pak v blízkém okolí (třeba v sedm hodin večer) sehnat sólo či dvojici čerstvých 6V. Proto já volím u klasické T613, kde umístění řádné baterie s odpovídající kapacitou brání konstrukční řešení předku (došlo jim to až u modifikace 613-4MiLM96) paralelní kombinaci dvou stejných 12V. Ale opět opakuju, píšu sem zkušenosti mé + interpretované kolegů, co ta auta běžně denně užíváme, chceme od nich mít zejména v zimě při užívání bufíků svatý klid a máme v nich drobátko více elektrických spotřebičů, než jim dal do vínku výrobce.... :wink:

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 02 Nov 2006, 21:39

vasa26 napísal:mam jednu 12tku a no problemo............. :D
Ale fakt je že v zimě nevijíždím baterie je mimo vůz :oops: Radek má pravdu :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Nov 2006, 13:35

Ano, len sa pozabudlo na fakt ze 5ky, 7ky, E, S, LC, atd maju dve baterky len v pripade ak je namontovane nezavisle kurenie, aj to len stare modely. Nove dva akumulatory az na par vynimiek nemaju.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 03 Nov 2006, 13:38

Takže když vymontuji obě nezávislá topení, mohu mít jen jeden akumulátor? ;-) :-P

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Nov 2006, 13:52

Stačí, když je nebudeš používat... :P

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 03 Nov 2006, 16:16

Ano Stevo, nové modely dvě aku nemají, protože vývoj v oblasti akumulátorů a zejména alternátorů dovoluje umístit do vozidla jak akumulátor, tak alternátor patřičně dostatečných výkonů (kupříkladu vodou chlazený alternátor se 180 A při jeho 3000 rpm). Jenže u dispozice karoserie T613 s těmi blbými kastlíky se moc kouzlit nedá, závidím modelu M96 ten prostor nad přední nápravou kam jde krásně uložit pořádná baterie. Taky jsem dokázal pokusně nacpat do jednoho toho kastlíku 12V/74Ah, ale byla to hra milimetrů, téměř nemožné následné vyndavání, auto bylo pomalu viditelně nakloněné ke straně a ještě ke všemu to bylo JEN 74 Ah, tedy méně než původních 86 (88?) Ah od dvou "šestek". Takže žádná výhra......

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 03 Nov 2006, 16:39

Ja mám vo všetkých autách 2x 6V/75Ah. Nakoľko však už nové neviem niekoľko mesiacov zohnať, začínam uvažovať o jednej 12V/74Ah na skúšku. Naklonenia vozidla sa u T613 nebojím, myslím, že je omnoho viac excentricky zaťažované samotnám vodičoma a jedna baterka by to iba vyrovnávala :wink:. A navyše by ostal voľný jeden kastlík, kam by sa dalo uložiť príslušenstvo, ktoré sa inak potuluje po kufri. No uvidím, ako sa to tam vojde...

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 03 Nov 2006, 16:52

Ondro ked to budes mat, tak napis co a ako :) dik

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 04 Nov 2006, 14:47

pre ondreja....
Prílohy
IMGA0958.JPG
IMGA0030.JPG
IMGA0032.JPG

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 04 Nov 2006, 14:48

...
Prílohy
IMGA0029.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 04 Nov 2006, 15:16

Je sice pravda ze necakam denne dve hodiny s pustenym bufikom v aute, ale s obycajnou kalciovkou 55Ah nemam v tatre najmensi problem, aspon ten chudak altik stiha dobijat. A auto nemam naklonene ani ked si so svojimi 100kg sadnem za volant, takze tych chybajucich 10 kil asi moc nezavazi.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných