ZHANAM KLIMU
ZHANAM KLIMU
ZDRAVIM.
CHCEL BY SOM KUPIT KLIMU DO MOJEJ T613 AJ V ROZOBRATOM STAVE , PRIPADNE KTO VIE NAMONTOVAT... DAKUJEM ZA INFO.
CHCEL BY SOM KUPIT KLIMU DO MOJEJ T613 AJ V ROZOBRATOM STAVE , PRIPADNE KTO VIE NAMONTOVAT... DAKUJEM ZA INFO.
můžu Ti dát dobrou a opravdu upřímnou radu, i když Ti to ted tak připadat nebude.... VYSER SE NATO dávat klimu do auta ve kterem nikdy nebyla, 1) stara použitá klima je ti na nic, ventil ve výměníku je dycky v haji, kompresor tak též a trubky nikdo nepovolí, stare hadice ku hovnu-vždy netěsné, a tak se dá pokračovat.
2) když ji koupíš novou z dílů vyrveš cca 35tisKč, ale nemáš vyhráno, musíš předělat zadek vozu(plechy držáky řemenice, hřídel ventilátoru,) nemluvě o blešinci pod palubovku, prostě se stím lidově řečeno zasereš tak že budeš proklínat všechny tatra na světě a to me věř. A jestli to tam fakt horko těžko nacpeš tak stejně ta klima v tatře nechladí jak klimi u normálních aut, a budeš sklamanej, a navíc ti to bude přehřívat motor....dej na dobrou radu ja sem to sám do několika aut dřív dával a už vživotě NE!
2) když ji koupíš novou z dílů vyrveš cca 35tisKč, ale nemáš vyhráno, musíš předělat zadek vozu(plechy držáky řemenice, hřídel ventilátoru,) nemluvě o blešinci pod palubovku, prostě se stím lidově řečeno zasereš tak že budeš proklínat všechny tatra na světě a to me věř. A jestli to tam fakt horko těžko nacpeš tak stejně ta klima v tatře nechladí jak klimi u normálních aut, a budeš sklamanej, a navíc ti to bude přehřívat motor....dej na dobrou radu ja sem to sám do několika aut dřív dával a už vživotě NE!
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
To chce umět to tam dát, pak to funguje naprosto korektně a bezproblémově. I když to nemá displej a nejmenuje se to Climatronic, stejně je to pro posádku vozidla sakra přínos, narozdíl třeba od 18" elektronů či koženého pytlíku řadící páky . Ono už jen stojí za to mít možnost dýchat ten recirkulovaný sušený vzduch, zbavený elegantně filtrací přes kondenzovanou vodu téměř všech nečistot. To se to pak jede v koloně za dvoutaktem či podle ucha seřízenou T613 na benzín..... Jen mi někdo poraďte jak mám přehřát ten motor, furt se mi to nedaří......
V Annonci je teď inzerát na "zadní část" klimy (konenzátor, kompresor, snad držák+řemenice, rohy do kapoty, nějaká ta hadice a trubky (hadice a trubky je stejně nutno udělat nové) tuším za 4000 nebo tak nějak. A co se týká výparníku s komorou, možná ještě nějaký leží v SOS Brno. Zbytek je práce a technická invence toho, kdo to tam bude vestavovat a kdo tupě 100% neokopíruje fabrické (blbé) řešení, ale použije při vestavbě hlavu svou či cizí, patřičně v oboru vzdělanou.....
V Annonci je teď inzerát na "zadní část" klimy (konenzátor, kompresor, snad držák+řemenice, rohy do kapoty, nějaká ta hadice a trubky (hadice a trubky je stejně nutno udělat nové) tuším za 4000 nebo tak nějak. A co se týká výparníku s komorou, možná ještě nějaký leží v SOS Brno. Zbytek je práce a technická invence toho, kdo to tam bude vestavovat a kdo tupě 100% neokopíruje fabrické (blbé) řešení, ale použije při vestavbě hlavu svou či cizí, patřičně v oboru vzdělanou.....
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
radek napísal:To chce umět to tam dát, pak to funguje naprosto korektně a bezproblémově. I když to nemá displej a nejmenuje se to Climatronic, stejně je to pro posádku vozidla sakra přínos, narozdíl třeba od 18" elektronů či koženého pytlíku řadící páky . Ono už jen stojí za to mít možnost dýchat ten recirkulovaný sušený vzduch, zbavený elegantně filtrací přes kondenzovanou vodu téměř všech nečistot. To se to pak jede v koloně za dvoutaktem či podle ucha seřízenou T613 na benzín..... Jen mi někdo poraďte jak mám přehřát ten motor, furt se mi to nedaří......
tak jestli máš na žebrování výměníku místo ledu kondenzovanou vodu, tak to bych s tím zajel do nějakého klima servisu ať ti doplní freóna
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Milý Edo, v okamžiku kdy je na výparníku LED přestává tento fungovat a značí to problém v chodu. Zato po celou korektní dobu chodu klimatizace je výparník průběžn ě orosen a vzniklý kondenzát kontinuelně sváděn odtokovým potrubím pod automobil. Takže jestli máš v Elektronikovi na výparníku LED, nech sdi povypustit trochu chladiva nebo vyměnit expanzní ventil....a freon už se několik let nepoužívá.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
radek napísal:Milý Edo, v okamžiku kdy je na výparníku LED přestává tento fungovat a značí to problém v chodu. Zato po celou korektní dobu chodu klimatizace je výparník průběžn ě orosen a vzniklý kondenzát kontinuelně sváděn odtokovým potrubím pod automobil. Takže jestli máš v Elektronikovi na výparníku LED, nech sdi povypustit trochu chladiva nebo vyměnit expanzní ventil....a freon už se několik let nepoužívá.
Nezlob se, ale pleteš se, na potrubí výměníku (výparníku) se má tvořit po dostatečném vychlazení vstupního vzduchu pokud možno drobná jinovatka, tedy má být ochlazeno tak aby teplota na výstupu z ventilátoru frigetty odpovídala 3-10°C. Je - li vyšší a tím pádem soustavně odváděný pouze kondenzát dochází často právě k zamrzání celého tělesa výparníku. Jinou závadou je zamrzání expanzní dýzy vlivem značné vlhkosti pracovního média na vstupu do výparníku. Zde je pak nutno toto řešit novým dehydrátorem. Nicméně se ale bavíme velice teoreticky a řekl bych že skoro žádná klimatizace v T613 nepracuje zcela dle nějakých norem (které stejně v dílenské nejsou) co se týče sledovaných parametrů termostatů, dehydrátorů, čerpadel atd. Každý prostě v klimaservisu vyvakuuje okruh, navalí tam 1000g, očuchá to jestli to nevali a změří teplotu na výdechu, je - li 15 a níže, zinkasuje a nazdar. O nějakém měření kdy sepíná v závislosti na otevření termostat, jaké jsou parametry výstupního stupně kompresoru ani ťuk. Mě například vyhovuje výstupní teplota vzduchu na výdechu kolem 15°C a to je už daleko za hranicí kondenzace a tím pádem mi taky z auta pěkně a kontinuelně chčije voda. Ale hovořit o tomto kondenzátu jako o filtru pro vstupní vzduch ..... ehm no přiznej že jsi přestřelil
Jo a na konec bych Ti doporučil shánět "neexistující" freon, má totiž daleko vhodnější parametry měrné tepelné kapacity a hustoty než jeho ekologické náhrady.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
pro marka nějaké srozumitelné informace o chladivech
http://archiv.greenpeace.cz/action/grfr ... .htm#r134a
http://archiv.greenpeace.cz/action/grfr ... .htm#r134a
- skovi
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
- Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
- Bydlisko: Nové Mesto n/V
- Kontaktovať užívateľa:
v súčastnosti sa smú používať len bezfreónové chladivá HCFC free r134a, r407c, r410a ... Kedysi sa používali R11 , R113, R114 a R12 nahrádzala ju ekologickejšia R22 a ju v súčastnosti nahrádza R410a alebo R407c . R22 sa smie používať len na doplnanie do roku 2010. Danému chladivu musí zodpovedať aj chladiaci okruh ide hlavne o typ použitého oleja v mazaní kompresora , prevádzkové tlaky ...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných