ZHANAM KLIMU

Čo jednému chýba, iný môže mať...
FILIP

ZHANAM KLIMU

Príspevok od užívateľa FILIP » 27 Jún 2006, 14:24

ZDRAVIM.

CHCEL BY SOM KUPIT KLIMU DO MOJEJ T613 AJ V ROZOBRATOM STAVE , PRIPADNE KTO VIE NAMONTOVAT... DAKUJEM ZA INFO.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 27 Jún 2006, 14:53

Synak kukni sa na Caps Lock asi ho máš zapnutý, v prípade že úmyselne, navrhol by som si prečítať internetovú etiketu, pretože to niečo naznačuje o užívateľovi ktorý to používa

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 27 Jún 2006, 16:52

můžu Ti dát dobrou a opravdu upřímnou radu, i když Ti to ted tak připadat nebude.... VYSER SE NATO dávat klimu do auta ve kterem nikdy nebyla, 1) stara použitá klima je ti na nic, ventil ve výměníku je dycky v haji, kompresor tak též a trubky nikdo nepovolí, stare hadice ku hovnu-vždy netěsné, a tak se dá pokračovat.
2) když ji koupíš novou z dílů vyrveš cca 35tisKč, ale nemáš vyhráno, musíš předělat zadek vozu(plechy držáky řemenice, hřídel ventilátoru,) nemluvě o blešinci pod palubovku, prostě se stím lidově řečeno zasereš tak že budeš proklínat všechny tatra na světě a to me věř. A jestli to tam fakt horko těžko nacpeš tak stejně ta klima v tatře nechladí jak klimi u normálních aut, a budeš sklamanej, a navíc ti to bude přehřívat motor....dej na dobrou radu ja sem to sám do několika aut dřív dával a už vživotě NE!

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 27 Jún 2006, 17:25

ved kto to kedy videl, aby sa ludia vozili v chladničkách :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 27 Jún 2006, 23:04

To chce umět to tam dát, pak to funguje naprosto korektně a bezproblémově. I když to nemá displej a nejmenuje se to Climatronic, stejně je to pro posádku vozidla sakra přínos, narozdíl třeba od 18" elektronů či koženého pytlíku řadící páky :-D. Ono už jen stojí za to mít možnost dýchat ten recirkulovaný sušený vzduch, zbavený elegantně filtrací přes kondenzovanou vodu téměř všech nečistot. To se to pak jede v koloně za dvoutaktem či podle ucha seřízenou T613 na benzín..... Jen mi někdo poraďte jak mám přehřát ten motor, furt se mi to nedaří......

V Annonci je teď inzerát na "zadní část" klimy (konenzátor, kompresor, snad držák+řemenice, rohy do kapoty, nějaká ta hadice a trubky (hadice a trubky je stejně nutno udělat nové) tuším za 4000 nebo tak nějak. A co se týká výparníku s komorou, možná ještě nějaký leží v SOS Brno. Zbytek je práce a technická invence toho, kdo to tam bude vestavovat a kdo tupě 100% neokopíruje fabrické (blbé) řešení, ale použije při vestavbě hlavu svou či cizí, patřičně v oboru vzdělanou.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Jún 2006, 23:22

Mimochodem, nezkoušel už někdo dodatečně namontovat do T613 taky nějakou modernější a kompaktnější klimu?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 06:52

klíma je prínos pre cestujúcich...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 28 Jún 2006, 14:19

radek napísal:To chce umět to tam dát, pak to funguje naprosto korektně a bezproblémově. I když to nemá displej a nejmenuje se to Climatronic, stejně je to pro posádku vozidla sakra přínos, narozdíl třeba od 18" elektronů či koženého pytlíku řadící páky :-D. Ono už jen stojí za to mít možnost dýchat ten recirkulovaný sušený vzduch, zbavený elegantně filtrací přes kondenzovanou vodu téměř všech nečistot. To se to pak jede v koloně za dvoutaktem či podle ucha seřízenou T613 na benzín..... Jen mi někdo poraďte jak mám přehřát ten motor, furt se mi to nedaří......

tak jestli máš na žebrování výměníku místo ledu kondenzovanou vodu, tak to bych s tím zajel do nějakého klima servisu ať ti doplní freóna

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 28 Jún 2006, 14:29

Ked sme pri naplnani klimy - vie mi niekto povedat KDE a KOLKO za naplnenie platil ? Klima servisy v Bratislave sa mi zdaju neuveritelne predrazene - za naplnenie pytaju okolo 3000 Sk.

michalolejko

Príspevok od užívateľa michalolejko » 28 Jún 2006, 14:35

etiene ja cóloval cca 2300Kč

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 28 Jún 2006, 14:48

1kg chladiva stojí okolo 3000Sk do auta ide okolo 800g , takže 3000 je ok cena

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 28 Jún 2006, 15:44

Milý Edo, v okamžiku kdy je na výparníku LED přestává tento fungovat a značí to problém v chodu. Zato po celou korektní dobu chodu klimatizace je výparník průběžn ě orosen a vzniklý kondenzát kontinuelně sváděn odtokovým potrubím pod automobil. Takže jestli máš v Elektronikovi na výparníku LED, nech sdi povypustit trochu chladiva nebo vyměnit expanzní ventil....a freon už se několik let nepoužívá.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Jún 2006, 15:48

1500 korún bez dokladu, 2 roky dozadu, Matejovce

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 16:07

1000kč bez dokladu .... ale u známeho :wink:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 16:08

jo, aj s doplnením oleja ...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 16:22

a ako je to stým "freónom"? tak ako s bezolovnatým benzínom ,v ktorom je olovo?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 28 Jún 2006, 16:50

už vela rokov sa používajú iné plyny

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 28 Jún 2006, 17:13

radek napísal:Milý Edo, v okamžiku kdy je na výparníku LED přestává tento fungovat a značí to problém v chodu. Zato po celou korektní dobu chodu klimatizace je výparník průběžn ě orosen a vzniklý kondenzát kontinuelně sváděn odtokovým potrubím pod automobil. Takže jestli máš v Elektronikovi na výparníku LED, nech sdi povypustit trochu chladiva nebo vyměnit expanzní ventil....a freon už se několik let nepoužívá.

Nezlob se, ale pleteš se, na potrubí výměníku (výparníku) se má tvořit po dostatečném vychlazení vstupního vzduchu pokud možno drobná jinovatka, tedy má být ochlazeno tak aby teplota na výstupu z ventilátoru frigetty odpovídala 3-10°C. Je - li vyšší a tím pádem soustavně odváděný pouze kondenzát dochází často právě k zamrzání celého tělesa výparníku. Jinou závadou je zamrzání expanzní dýzy vlivem značné vlhkosti pracovního média na vstupu do výparníku. Zde je pak nutno toto řešit novým dehydrátorem. Nicméně se ale bavíme velice teoreticky a řekl bych že skoro žádná klimatizace v T613 nepracuje zcela dle nějakých norem (které stejně v dílenské nejsou) co se týče sledovaných parametrů termostatů, dehydrátorů, čerpadel atd. Každý prostě v klimaservisu vyvakuuje okruh, navalí tam 1000g, očuchá to jestli to nevali a změří teplotu na výdechu, je - li 15 a níže, zinkasuje a nazdar. O nějakém měření kdy sepíná v závislosti na otevření termostat, jaké jsou parametry výstupního stupně kompresoru ani ťuk. Mě například vyhovuje výstupní teplota vzduchu na výdechu kolem 15°C a to je už daleko za hranicí kondenzace a tím pádem mi taky z auta pěkně a kontinuelně chčije voda. Ale hovořit o tomto kondenzátu jako o filtru pro vstupní vzduch ..... ehm no přiznej že jsi přestřelil :-D

Jo a na konec bych Ti doporučil shánět "neexistující" freon, má totiž daleko vhodnější parametry měrné tepelné kapacity a hustoty než jeho ekologické náhrady.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 28 Jún 2006, 17:19

pro marka nějaké srozumitelné informace o chladivech

http://archiv.greenpeace.cz/action/grfr ... .htm#r134a

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 28 Jún 2006, 17:20

v súčastnosti sa smú používať len bezfreónové chladivá HCFC free r134a, r407c, r410a ... Kedysi sa používali R11 , R113, R114 a R12 nahrádzala ju ekologickejšia R22 a ju v súčastnosti nahrádza R410a alebo R407c . R22 sa smie používať len na doplnanie do roku 2010. Danému chladivu musí zodpovedať aj chladiaci okruh ide hlavne o typ použitého oleja v mazaní kompresora , prevádzkové tlaky ...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných