ZHANAM KLIMU

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 18:41

Eda: kde sa má merat tá teplota? vo výdechu pred rýchlostnou pákou?

nech je trochu jasnejšie o čom je tu reč
http://www.ghc.de/html/main/produkte_kaelte_liste.html
Prílohy
R 22.JPG
R 134A.JPG
R 413A.JPG

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Jún 2006, 18:52

...
Prílohy
bezpecnostni_list_tetrafluorethan.pdf
(131.92 KiB) 253 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 28 Jún 2006, 22:02

No po freonu koukat nebudu, používám ISCEON a jsem plně spokojen. Mimochodem do T613 patří 1050 gramů chladiva. Ověření funkce termostatu samozřejmě PATŘÍ k běžnému servisu klimatizace, zvláště je li čistě mechanický a mnoho let starý. Co se týká potrubí výparníku - o žádné jinovatce nevím, ale to bude tím, že mám izolované :wink:. No a nakonec, kde jsem hovořil o kondenzátu coby fitru vstupního vzduchu? Psal jsem o interiérovém vzduchu, čištěném průchodem skrze vlhká žebra výparníku. Neplést si pojmy prosím, klimatizace T613 nemá a nikdy neměla (vyjma Diavie v modelu M96 a M97) přívod vzduchu z prostoru mimo kabinu.

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 28 Jún 2006, 22:38

Pánové prosím od které doby se v t613 vyskytuje klimatizace? Měly ji uř speciály nebo až čtverky?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Jún 2006, 23:06

To je Speciálová klimatizace, montuje se od roku 1980.

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 28 Jún 2006, 23:11

A to se montovala až po mička včetně nebo se používalo postupně víc typů? Mimochodem byla to západní nebo východní klimka? A montovala se do každého Speciálu nebo jen do některých?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Jún 2006, 23:35

Montovala se do všech Speciálů, proto to také byly Speciály a až po klasická Mička se prakticky nijak neměnila. Jestli západní nebo východní, to nevím, spíš to je sestavené ze všeho možného i nemožného, např. kompresor pochází myslím odněkud z východní Asie.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 29 Jún 2006, 07:43

No Luboši kompresor je japonský SANDEN, univerzální a hojně užívaný typ pro dodatečné vestavby klimatizací či transportní chlazení. Co se týká zbytku, je to celkem standardní sada 3 kW dodatečně vestavované klimatizace 80tých let, a pochází od firmy Frigette. Trubky dodal kombinát, rovnež tak příchytné prvky a plechovou komoru výparníku s klapkou. Takže až na montážní přizpůsobení místu instalace se zde výjimečně nejedná o žádnou náhodnou směs. Co se týká produkce, ano, opravdu za celých 15 let nedošlo na tomto systému k žádné zásadní změně a od roku 1980 až do zahájení osazování Diavií je to stále stejný systém. Pouze od přelomu let 1992/1993, kdy už jim nikdo neprodal SD508 na chladivo R12 se přešlo na ekologickou náhradu R134a. Ale i v autech z roku 1994 lze najít kompresor původem na R12.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Jún 2006, 07:45

Vláček napísal:Pánové prosím od které doby se v t613 vyskytuje klimatizace? Měly ji uř speciály nebo až čtverky?
od úplného začiatku - klimatizáciu mal už jeden z prvých prototypov, neskôr aj prvý prototyp Long - ešte pred Speciálmi...

FILIP

Príspevok od užívateľa FILIP » 29 Jún 2006, 08:16

sory za tie velke pismena.

ja sa s klimami troska hravam / nie autoklimy/
jeden moj znamy dal naplnit auticko za 1000sk.
1 kg r407 stoji 600sk. takze tie 3 tisicky su pre dobreho vydriducha...

ine som chcel .. ja chcem skusit akukolvek klimu... planujem pacnut do tatrovky menic na 230v a pouzit elektricku... .. kufor je dost velky a aj tak v nom nic okrem plynu nemam a nepouzivam...

neviete ci sa niekto nepokusil spravit chladenie s peltierovymi clankami?

ja som mal svojho casu elektricke ohrievanie splynovaca pomocou druheho 55a alternatora... celkom to fungovalo , ale myslim ze elektrickych cca 750wat by mohlo uzivit aspon 2-3 kw klimu...
co vy na to?

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 29 Jún 2006, 08:37

Au. Tak toto boli.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 29 Jún 2006, 08:39

Kristova noho........

FILIP

Príspevok od užívateľa FILIP » 29 Jún 2006, 09:45

nehnevajte sa na mna...
ja beriem moje t613 ako hracku... najlacnejsie vozitko co ide 200km/h a zaroven je velmi bezpecne...silne predimenzovane , aj ked uz z neho 50 percent odhnije tak je stale pouzitelne.... to nie je ako fiat uno....
ked som mal pred dvomi rokmi nehodu tak ma tatrovecka ochranila od invalidneho vozika keby som isiel v neakej malej fiatke...

co sa tyka tej klimy normalne sa da zohnat klima na 12 v

http://www.accklimat.sk
maju taku ale za 80000sk. ja chcem nieco lacnejsie... nedam predsa 10 nasobok ceny auta za klimu...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Jún 2006, 10:35

No len mi prosim vysvetli, ako je mozne, aby 750W uzivilo 2000-3000W. A tych ostatnych 1250-2250W sa stratilo kde? Dalej taky lepsi menic ma ucinnost okolo 60-70%, to je dalsia strata a uz to ani tych 750W neni.

Inak to myslis normalnu izbovu klimu nacpat do auta? Fuha, to je uz trochu na mna moc ...

Ak uz hentake vymysli vymyslas, tak si zozen alternator 230V - u offroadov na expedicie sa to bezne montuje a namontuj si tam trebars aj varnu konvicu ;)

Zozen si kompresor a ostatne si kup v SOS ked uz.

FILIP

Príspevok od užívateľa FILIP » 29 Jún 2006, 10:52

no..
klima je tepelne cerpadlo takze len tocis so 750w motorcekom zmes ktora expanduje a to ti potom prenasa teplo
bezne klima s 1300w motorom ma ekvivalentny tepelny vykon 4000w to je 12000btu....

dalej co sa tyka menica mas pravdu... ale dnesne menice maju cca 80-90 percent ucinnost to co si napisal je ucinnost zosilovaca v ab alebo b triede .

ten alternator ma zaujima ale ja potrebujem 50 herz.. a to ako dostanem z premenlivych otaciek na kluke?

770 wat ma alternator pri plnom vykone, ale druhy ma tiez 770w aj ked na rozbeh indukcneho motora je treba viac na bezne tocenie staci 60-80 percent... takze to bohate bude stacit...
ja nekradnem ani nepodnikam aby som mohol velke prachy vyhadzovat za nic... takze klimu by som chcel odmontovatelnu, co najuniverzalnejsiu... a co sa tyka varnej kanvice ,,, to nie ,ja chcem napojit mikrovlnku...to si nerobim srandu...

kto su sos , mozete mi na nich dat kontakt? ja poznam iba sos electronic kosice...
dakujem.
mf

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Jún 2006, 11:43

Ano pravda, klima funguje ako si napisal. Zle som si to precital. Myslel som prikon 2kW.

Ak budem mat cas, pohladam ten alternator. To bude ale az dakedy koncom jula.

Menice DC/DC ano. Ale ci aj DC/AC, neviem. Je pravda, ze u tych do auta je uvadzana ucinonnost 90% a viac, ja tomu ale moc neverim. To ale neznamena, ze to nieje pravda. Videl som nejake schemy na menice, ale to boli zrejme starsej konstrukcie a pisali okolo 60-70%. Mozno tieto nove funguju inak, fakt neviem, musim to preskumat.

Inak u mojho zosilovaca co mam doma pisu - prikon 360W a vykon 520W. Bomba ucinost :)

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 29 Jún 2006, 12:26

FILIP:
Kompresorová lednička Ti určitě nepomůže. Její výkon není dostatečný k tomu, aby ochladil kabinu 613. Možná se Ti podaří snížit teplotu o nějaký stupeň, ale pokud nemáš determální skla (nebo nějak pokovené či fóliované), určitě to nemá smysl.
Pokud jsi nezačal tímhle, je zbytečné vymýšlet ledničky či Peltiery. Mimochodem Peltier je podstatně méně účinný, než kompresorový systém a vymýšlet z tohoto klimatizaci je úplná utopie. On totiž jeden konec chladí a druhý hřeje a to dost, mám s tím zkušenosti. Čili zlikviduješ auto, zabiješ čas a budeš maximálně zklamaný.
Levné a rychlé řešení je vložit do volného kufru pytel s ledem a profukovat kolem něj vzduch zvenku do kabiny. :)

PS: Bacha na vodu :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Jún 2006, 12:31

Jo zabudol som to SOS ... http://sos-tatra.prodejce.cz/

FILIP

Príspevok od užívateľa FILIP » 29 Jún 2006, 13:09

diky moc za rady..

to sos je v brne a to je dobre ... mam par kamosov co robia v brnenskom zetore ... tak ich budem otravovat.

co sa tyka peltieru.. tak je jasne ze ked niekde odobera teplo tak ho niekam odvedie... moji ludia tu vo firme skusali vyrobit chladnicku s jednym 80w peltierom ide to do cca -10 stupnou oproti vonkajsim cca35 stupnou. len sme mali velky problem uchladit teplu stranu peltiera...

s peltierom chcem v auticku experimentovat preto ze iba zmena polarity zmeni aj tok tepla a z chladenia je hned kurenie...
nechce sa mi stale cuchat benzinovy smrad z bufiku... hlavne ked sa nepohybujem...skusim to napasovat do priestoru pre vnutorny bufik aj tak len sramoce... vonkajsi ako rezervny necham tam kde je.

FILIP

Príspevok od užívateľa FILIP » 29 Jún 2006, 13:10

diky moc za rady..

to sos je v brne a to je dobre ... mam par kamosov co robia v brnenskom zetore ... tak ich budem otravovat.

co sa tyka peltieru.. tak je jasne ze ked niekde odobera teplo tak ho niekam odvedie... moji ludia tu vo firme skusali vyrobit chladnicku s jednym 80w peltierom ide to do cca -10 stupnou oproti vonkajsim cca35 stupnou. len sme mali velky problem uchladit teplu stranu peltiera...

s peltierom chcem v auticku experimentovat preto ze iba zmena polarity zmeni aj tok tepla a z chladenia je hned kurenie...
nechce sa mi stale cuchat benzinovy smrad z bufiku... hlavne ked sa nepohybujem...skusim to napasovat do priestoru pre vnutorny bufik aj tak len sramoce... vonkajsi ako rezervny necham tam kde je.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných