Opposed piston engine

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Jerry » 21 Apr 2008, 11:41

Tak se ke mě ta adresa sama přihlísila :lol: Adresátovi děkuji za ochotu. :arrow: Tu

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa D.A. » 21 Apr 2008, 14:14

Luboši, ty nic nevíš o perzekuci skútristů na českých vodních plochách ze strany MD?

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa ziza » 21 Apr 2008, 16:48

Jerry, já nemyslel konverze tatramotorů z aut... takových bylo v éře houseboatů přehršel.... prostě čistě lodní motor. Nebyl?

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Mirek » 21 Apr 2008, 16:59

Ještě bych se trochu vrátil k těm konverzím automobilových motorů. Znáš blíž ty čluny s motorem T603? Představa člunu s tímto motorem se mi totiž moc líbí.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Jerry » 21 Apr 2008, 19:22

Milý Zizo. O motorech pouze do lodí z Kopřivnice nic nevím. Jen ten 111 motor sem objevil. Škoda Plzeň vyrábí celkem běžně součásti a možná i vyrobila komletní lodní motory. A když se ve stejnech halách kompletovali i 805 tak lze vzdáleně říct, že mají něco společnáho i s Tatrou :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Apr 2008, 19:35

ziza napísal:Jerry, já nemyslel konverze tatramotorů z aut... takových bylo v éře houseboatů přehršel.... prostě čistě lodní motor. Nebyl?
nebyl...

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 22 Apr 2008, 13:29

Mirek napísal:
ziza napísal: Nádherných lodních motorů je hafo! Akorát v našich šířkách a délkách nejsou moc k vidění. :cry:
Ale jsou u nás k vidění moc pěkné klikové hřídele k lodním motorům.
A dokonce nemalé :lol:
Prílohy
Snímek 022m.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Mirek » 22 Apr 2008, 14:29

Jojo, v Plzni se dělají kliky o několika desítkách tun. A bloky s váhou v řádu stovek tun. To je teprv paráda.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 22 Apr 2008, 15:34

Mirek napísal:Jojo, v Plzni se dělají kliky o několika desítkách tun. A bloky s váhou v řádu stovek tun. To je teprv paráda.
u tehle má jeden zvdvih 20t takže si to vynásob počtem zdvihů + přičti váhu čepu, řetězového kola a dostaneš se hned daleko za 100 t :lol: Už jsem byl v mnoha strojirenských firmách,ale je fakt že návštěva Plzně mi chybí :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Mirek » 22 Apr 2008, 15:50

Ja nenapsal zásadni věc - mluvil jsem o jednodílné klice. Proto jsem z toho tak odvařenej.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 22 Apr 2008, 20:39

Mirek napísal:Ja nenapsal zásadni věc - mluvil jsem o jednodílné klice. Proto jsem z toho tak odvařenej.
Tak to už ano.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa ziza » 25 Apr 2008, 08:55

Stryci, nejsem strojař - natož motorář. Mám tedy dotaz na seriozní českou klasifikaci motorů podle uspořádání válců. Tedy: jak je to s těmi V-180, boxery, plocháči? Není to třídění (spíše nebo také) podle vzájemného úhlu ojničních čepů na klikové hřídeli víceválcových motorů? Usuzuji, že celosvětově používané označení "V" motor nejspíše NENÍ odvozeno od českých vidlí. 8)
Nechci žádnou plamennou válku! Ptám se, protože lepím dohromady (dle mých chabých schopností) faktografický příspěvek o pohonech historických ponorek pro jiný (český) portál a v těch faktech o motorech dost "plavu".

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Stevo » 25 Apr 2008, 10:37

ziza napísal:Tedy: jak je to s těmi V-180, boxery, plocháči? Není to třídění (spíše nebo také) podle vzájemného úhlu ojničních čepů na klikové hřídeli víceválcových motorů?
Ano je, presne to som pisal do druheho prispevku. R, V, W, plochac, hviezdica, atd udava len vonkajsi "vyzor" klukovej skrine ci bloku ako takeho, nehovori nic o vnutornom usporiadani.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Mirek » 25 Apr 2008, 10:48

Je to ze skript, takže dost stručný, ale myslím, že by to mohlo stačit. Autora už jsem psal, Prof. Ing. Jan Macek, DrSc. Takže až bude Luboš křičet, že V motor se 180° je blbost a kdo myslí, že ne, je vadnej, tak tomu snad už nevěnovat pozornost.
Prílohy
motory..JPG
motory.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Mirek » 25 Apr 2008, 10:50

Pardon, zapomněl jsem to otočit. Tak vám holt půjde hlava na stranu. Budete jak Velký šéf.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Apr 2008, 17:25

Števo má pravdu, ale získávat taková fakta o motorech na TP, to bych si já netroufl. Mirek někde objevil jeden spisek a už si je jist, že na věčné časy pobral všechnu moudrost světa a takových uživatelů je tu kupa. Pak se v tom vyznej...

Užívateľov profilový obrázok
Robo Hanák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
Bydlisko: Bratislava Jarovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Robo Hanák » 25 Apr 2008, 18:30

Luboš napísal:Mirek někde objevil jeden spisek a už si je jist, že na věčné časy pobral všechnu moudrost světa a takových uživatelů je tu kupa. Pak se v tom vyznej...

Nechápem na základe čoho sa do niekoho zase obúvaš? Proste len nevieš uznať jednu vec a to je že máš vo vedomostiach medzery.... veľké

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Apr 2008, 18:47

Všichni máme ve vědomostech velké mezery, ale já jsem aspoň schopen vyhledat a zpracovat informace z více "nezávislých" zdrojů a neplácám tady takové nesmysly na základě jedné dvoustránky...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa MarekK » 25 Apr 2008, 19:00

Luboš: podpor každé tvoje tvrdenie takým cancom papiera a budeš mat hodnotnejšie príspevky. Ja možem tiež oskenovat nejaký canc, ale je tam napísané to isté čo poslal mirek...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Opposed piston engine

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Apr 2008, 20:17

Luboš napísal:...já jsem aspoň schopen vyhledat a zpracovat informace z více "nezávislých" zdrojů a neplácám tady takové nesmysly ...
vytesať do kameňa je to málo!! toto by sa mali učiť deti v škole namiesto marxizmu-leninizmu!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných