TATRA 813 vo filme

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 17 Feb 2008, 13:43

hosťť- to malo byť akože niečo proti tatraportálu?

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 17 Feb 2008, 18:33

ivkej: ber to v klidu, rejpe, no... 8)
Ale já bych vůči těm liazkám zas takovej pes nebyl, je pravda, že proti tatrám celkem slabý, ale na druhou stranu to zase byla tahle továrna, která jako první v Československu poslala na Dakar svoje auta, mimoto, jejich výrobky naše silnice pořád ještě brázdí a asi i dlouho budou...takže tak. :)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa bazilisak » 17 Feb 2008, 18:44

Marco 613 napísal:ivkej: ber to v klidu, rejpe, no... 8)
Ale já bych vůči těm liazkám zas takovej pes nebyl, je pravda, že proti tatrám celkem slabý, ale na druhou stranu to zase byla tahle továrna, která jako první v Československu poslala na Dakar svoje auta, mimoto, jejich výrobky naše silnice pořád ještě brázdí a asi i dlouho budou...takže tak. :)
Každý , kdo je aspoň trochu čech , tak by na Liazky mohl být taky trochu hrdý, a už vůbec by je neměl zatracovat. Ona i ta Liazka má své kouzlo, v něčem byla lepší než Tatra, v něčem byla dál, než Tatra . A kdyby to s tou fabrikou nedopadlo tak, jak to dopadlo, mohlo to dneska ještě fungovat. A už vůbec by se neměly plést dohromady jabka s hruškama - což je porovnávání silničního a terenním vozidlem !

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 17 Feb 2008, 20:44

jedine v šom sa mi Lízy páčia je ich pomerne dosť vysoký výkon motorov oproti tatre......však tatry mali neskutočne slabé motory....no aj prez to sa vedeli dostať bez problémovaj takým terénom kde jednoducho mohla LIAZ-ka zabudnúť na prechod......ale moc nejaké skúsenosti s tatrami nemám...zatiaľ som len ich fanúšik...a to veľký...síce mám len 14 rokov ale s autami v teréne skúsenosť mám už môžem povedať dosť dobrú....sadol som si už za volant u Suzuki Samuraia a to vo valníku SJ410 inák označenie SJ40T a to je 100ccm dosť zvláštnosť potom 1,3(SJ413):kabriolet,celoplechový a hard top a ešte aj jeden dieselový vyrobený v španielsku v santane a to bol renault motor 1.9-55kw a potom lada niva benzínová 80. roky výroby a ešte jedna dieselová lada niva na TP a ŠPZ bola fakt dosť dobrá bol to rok výroby 1999 peugeot motor ale akurát že ten diesel bol poznať pretože to auto bolo v teréne "lenivšie" ale inák good....no na toho SJ 410-valník obsah 1000ccm alebo SJ40T nemala ta nivka ani keby chcela ........ no a ešte som karoval opel frontera 2.0i ale tomu je už dáno ale to bola dobrá vozba....hehe 70km/h po oráčine a ono si to len tak plávalo ako keby sme boli na asfalde....krása no je to moc ťažké auto....nič moc pre naše terény...ani nie pre naše terény ale pre našu volbnu kade všelikade my na autách jazdíme....pretože potrebujeme aj v zime chodiť prikrmovať zver v lese a podobne tak na to je ten valník suzuki najvhodnejší

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 17 Feb 2008, 20:52

no a ovšem som asi nespomenul môjho najväčšieho miláčika ktorého vlastní tunajšie miestne poľovnícke združenie....je ním PRAGA V3S-asi jedna z prvých.......podľa veľkých vzduchojemov na brzdenie......je to auto ktoré mám asi najradšej

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 17 Feb 2008, 22:37

Asi to tu nepatří ,když je to tatra ve filmu, ale V3Ska jako tato?Moje bývalka?Teď je v muzeu PRAGA u p. Příhody..... :wink:
Prílohy
V3S vystrazna svetla.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 18 Feb 2008, 10:40

Bazilisak: já je taky ani trochu nezatracuju. Dokonce ta auta mám svým způsobem rád, i když jsem tatrovkář. Jak jsem psal nahoře, byl to Jablonec, kdo jako první ČS kamion dojel do Dakaru a to na velmi slušném 13. místě ( doufám, že se teď nepletu). A to porovnávání- LIAZ je klasický rám, tuhé nápravy a vodou chlazený motor. Jak je to u Tatry, víme všichni. Máš pravdu, tahle auta dost dobře srovnávat nejdou, každé z nich se hodí na něco jiného. :)

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 18 Feb 2008, 11:31

ivkej napísal:jedine v šom sa mi Lízy páčia je ich pomerne dosť vysoký výkon motorov oproti tatre......však tatry mali neskutočne slabé motory....no aj prez to sa vedeli dostať bez problémovaj takým terénom kde jednoducho mohla LIAZ-ka zabudnúť na prechod......ale moc nejaké skúsenosti s tatrami nemám...zatiaľ som len ich fanúšik...a to veľký...síce mám len 14 rokov ale s autami v teréne skúsenosť mám už môžem povedať dosť dobrú....sadol som si už za volant u Suzuki Samuraia a to vo valníku SJ410 inák označenie SJ40T a to je 100ccm dosť zvláštnosť potom 1,3(SJ413):kabriolet,celoplechový a hard top a ešte aj jeden dieselový vyrobený v španielsku v santane a to bol renault motor 1.9-55kw a potom lada niva benzínová 80. roky výroby a ešte jedna dieselová lada niva na TP a ŠPZ bola fakt dosť dobrá bol to rok výroby 1999 peugeot motor ale akurát že ten diesel bol poznať pretože to auto bolo v teréne "lenivšie" ale inák good....no na toho SJ 410-valník obsah 1000ccm alebo SJ40T nemala ta nivka ani keby chcela ........ no a ešte som karoval opel frontera 2.0i ale tomu je už dáno ale to bola dobrá vozba....hehe 70km/h po oráčine a ono si to len tak plávalo ako keby sme boli na asfalde....krása no je to moc ťažké auto....nič moc pre naše terény...ani nie pre naše terény ale pre našu volbnu kade všelikade my na autách jazdíme....pretože potrebujeme aj v zime chodiť prikrmovať zver v lese a podobne tak na to je ten valník suzuki najvhodnejší


Nejako si protirečíš. V jednej vete povieš, že nemáš s Tatrami a prepokladám ani s Liazkami nejaké skúsenosti a v druhej ich porovnávaš. Skôr by som povedal že taká Liazka Agro s turbom aj s predným náhonom si oveľa lepšie poradí v teréne ako klasická T815. Liazka je ľahšia a hlavne ťahajú všetky kolesá narozdiel od Tatry, kde z predných ťahá len jedno. Vlastním T815, viem že v teréne to srandu nepozná a vyhrabe sa aj z ťažkého terénu ale videl som v akcii aj spomínanú Liazku a veru bolo na čo pozerať.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 11:57

Neměla náhodou T815 na přání uzávěrku diferenciálu přední nápravy?

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 18 Feb 2008, 12:04

ladis napísal:Neměla náhodou T815 na přání uzávěrku diferenciálu přední nápravy?
Ona uzávierku má štandardne, ale len na jedno koleso. Ked sa zapnú všetky uzávierky, tak ťahá 5 kolies. Zadné štyri a predné jedno. T148 mala obidve predné, tam išlo všetkých šesť.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Stevo » 18 Feb 2008, 12:05

Cuker napísal:
ladis napísal:Neměla náhodou T815 na přání uzávěrku diferenciálu přední nápravy?
Ona uzávierku má štandardne, ale len na jedno koleso. Ked sa zapnú všetky uzávierky, tak ťahá 5 kolies. Zadné štyri a predné jedno. T148 mala obidve predné, tam išlo všetkých šesť.
LOL ... ten diferencial by som si veru pozrel ... mat uzavierku na jednu stranu, kam sa hrabe MAN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa D.A. » 18 Feb 2008, 12:17

Samurai valník? Nemyslel jsi pickup? Valník je dle mého něco s oddělitelnou nástavbou a podstatně větší nosností...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 12:18

Cuker napísal:Ona uzávierku má štandardne, ale len na jedno koleso. Ked sa zapnú všetky uzávierky, tak ťahá 5 kolies.
To je ovšem uzávěrka mezinápravového diferenciálu, ta je tam normálně. Na přání se montovala (pokud se pamatuji správně) ještě uzávěrka diferenciálu přední nápravy. Pak tahá všech šest.

Doufám, že si to s něčím nepletu, ale on tady třeba někdo bude vědět víc.

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 18 Feb 2008, 13:04

Stevo neviem ako si to myslel :?: Ale pokial ja viem, tak to tak je. Je polovičná uzávierka, tá zapne z každej nápravy jedno koleso a potom úplná, vtedy idú zadné všetky a predné jedno. O dodatočnej montáži na prednú nápravu neviem, možno to tak bolo ako píše ladis.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa bazilisak » 18 Feb 2008, 13:44

Tatra 815 má uzávěrku přední nápravy, ale až od provedení T-2 . Do té doby měly uzávěrky předních náprav pouze TP 6x6 a všechny verze 8x8 . Tatra 148 i T813 měly u všech provedení uzávěrky předních náprav.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Stevo » 18 Feb 2008, 18:08

Cuker napísal:Stevo neviem ako si to myslel :?: Ale pokial ja viem, tak to tak je. Je polovičná uzávierka, tá zapne z každej nápravy jedno koleso a potom úplná, vtedy idú zadné všetky a predné jedno. O dodatočnej montáži na prednú nápravu neviem, možno to tak bolo ako píše ladis.
Myslel som to presne tak ako som to napisal. Ten diferak a hlavne uzavierku by som si rad pozrel. Ta "uzavierka na jedno koleso" ma asi taky vyznam ako dvojvalec s jednou svieckou bez rozdelovaca. Ale mozno vymysleli sudruhovia v tatre nieco co som este nezaregistroval, a rad si rozsirim obzory ;-)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 18:23

Řekl bych, že je tam jen uzávěrka mezinápravového diferenciálu a uzávěrka diferenciálu zadní nápravy. To stačí k vysvětlení chování, které popisuje Cuker. Akorát nevím jesti sis z něho náhodou nedělal čurinu ;-) (a nebylo to jak píše ladis, ale jak píše bazilisak)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Stevo » 18 Feb 2008, 18:35

Curinu ne, akurat som chcel aby na to prisiel sam ;)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 18:35

Jej :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 18 Feb 2008, 19:52

Len som sa nevedel vyjadriť správne, keďže som nevedel, ako sa to správne volá. Nehovorim že sudruhovia vymysleli niečo čo si nezaregistroval. Ja som sa tu nesnažil povedať, že mam pravdu a vy sa mylite. Len viem, že v praxi sa to auto chova tak ako som povedal. Ako sa to odborne povie, to som netušil a preto som sa vyjadril tak, ako som vedel. Za to sa ospravedlnujem. Diferak som ešte rozobraty nemal, neviem ako funguje tie uzavierky. Viem jedine, že na pri diferakoch sú pneumatické tiež neviem ako sa to spravne vola :) a to zapína uzávierku. Tak aby som si to ujasnil - uzávierka medzinápravového diferenciálu je?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných