stanovení velikosti trysky

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 14:01

Karle konečně sem u toho béčka prohlédl ten difuzér a je tam 24. čili o 2mm větší,je možné,že by to prskalo proto? Jak tady bylo uvedeno měl by tam byt 22. Majů ty dva mm takový vliv?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 16:20

:shock:
Velikost difuseru má zásadní vliv na chování motoru. Rozhodně tam dej 22 mm difuser. Pokud ho nemáš a jsi nucen použít větší difuser musíš dát podstatně větší hlavní trysku ( a zřejmě i jiný vzdušník) a stejně to bude při prudkém přidání plynu za chladného počasí prskat.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2008, 16:21

Dan napísal:Karle konečně sem u toho béčka prohlédl ten difuzér a je tam 24. čili o 2mm větší,je možné,že by to prskalo proto? Jak tady bylo uvedeno měl by tam byt 22. Majů ty dva mm takový vliv?
treba to vzťahovať na plochu, a tá je skoro o 20% väčšia - či to môže mať "takový vliv", si skús zodpovedať sám... :?

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 16:48

Difuzér 22 mám,takže ho tam hned zkusím.To mohla být ta příčina těch hrozných přechodů.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 16:55

Osobně se domnívám že i těch 22 mm je dost. Dává sice motoru velký výkon při maximálních otáčkách, ale ty přechody z menších otáček budou asi vždy horší. Zřejmě i z těchto důvodů se při reko. na karbur. Jikov doporučoval menší difuser.

Když už jsme u té matematiky :mrgreen:
U obsahu 1155ccm (T-57A) je použit difuser 18mm a rychlost vzduchu v difuseru (která je důležitá pro správné vysávání paliva z trysek) při 3500 ot/min je 132,6 m/sec.
U obsahu 1256ccm (T-57B) při použití dif. 22mm je rychlost vzduchu 82,6 m/sec, tedy výrazně nižší. Při použití dif. 20 mm (jak je doporučováno pro reko. na Jikov) je rychlost vzduchu 111,84 m/sec, tedy podstatně vyšší a podstatně blíže původní rychlosti vzduchu u motoru T-57A.
U obsahu 1325 ccm (vrtání 75mm) je při použití dif. 20 rychlost 123 m/sec, a při použití dif. 23mm je rychlost vzduchu 93,12m/sec.
Dif. 24mm jsem nepočítal. :mrgreen:
Neptej se mě jak jsem to počítal, neboť jsem to počítal někdy před 15ti lety a dnes bych to už asi nezvládl. :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 17:01

Zapoměl jsem dodat že každý karburátor (Zenith/Solex/Jikov) vzhledem ke své konstrukci asi potřebuje trochu jinou rychlost vzduchu, ale domnívám se že ty rozdíly nebudou tak velké.

Vyzkoušej ten 22mm difuser a za chladného počasí zakrývej masku, aby to tak nechladilo (pozor, ale aby jsi zase nevytavil motor :!: )

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2008, 17:12

Karel - tie vypočítané prietokové rýchlosti mi pripadajú dosť vysoké, odhadoval by som ich tak na 1/10 udanej hodnoty. Teraz však nie sú dôležité ani tak absolútne hodnoty, ako skôr ich relatívne porovnanie pri rozdielnych priemeroch difúzorov, čo hovorí už samo za seba.
T-57 majú netypicky dlhé sacie potrubie, čo v kombinácii s vertikálnym karburátorom vyžaduje radšej trocha vyššie prietokové rýchlosti, aby sa obmedzila prípadná kondenzácia paliva na stenách potrubia. Preto by som tiež uprednostnil radšej menší difúzor, ktorý zaistí rovnomernejšie premiešanie zmesi. Vzhadom na nízkootáčkový charakter týchto motorov a ich pomerne nízky litrový výkon by to nemalo vadiť.
Samozrejme - hlavná tryska musí byť potom tiež zodpovedajúco menšia.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 17:44

Je to již dávno co jsem to počítal, ale myslím že je to dobře, ale jak říkáš podstatný je ten poměr.

Během svých ,,dlouholetých,, testů jsem už vyzkoušel snad věchny možné kombinace difuserů a trysek karburátoru Zenith 30T. Při použití dif. 18mm měl motor perfektní rozeběh z minimálních otáček a tahal jak pila, ale ve vysokých otáčkách byl přiškrcen a měl velkou spotřebu. Při použití dif. 22mm (i 23mm) měl motor sice vysoké otáčky i výkon, ale při přechodu z malých otáček dost prskal (hlavně v zimě) a dost mu trvalo než se vůbec rozjel. Nejlepší (a nejdelší) zkušenosti mám s dif.20mm. Pouze díky velké spotřebě (12,5 l) jsem se pustil do dalšího ,,laborování,, a vyrobil dvojitý difuser ( jako ho mají novější spádové karb.). Použil jsem dif.23mm z karb. Solex, který je o cca 1/3 kratší než původní dif. Zenith a umístil ho o něco výše. Do takto ušetřeného místa jsem vyrobil malý difuserek (9,5mm). Zkušenosti s touto kombinací jsou velmi povzbudivé. Při zachování původního průběhu krout. momentu je spotřeba do 11l . Bohužel již s tatrou nejezdím tolik jako dříve a tak to ještě nemám dlouhodobě vyzkoušené. Obávám se že v zimě by mohly držáky malého dif. namrzat a zneprůchodnit tak karburátor (stávalo se mi to při používání ,,zázračné,, turbínky do sacího potrubí, která byla kdysi nabízena pro snížení spotřeby).

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 22:01

Tak sem poskládal ze tří solexů jeden a zítra ho přehodím a projedu. Uvidíme jak to pojede.Eště sem našel jeden solex 32,ale nevím jestli by se dal uplatnit na tatru. Nevíte někdo z čeho to može byt?Sytič to má 180 a přírubu 32mm.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 22:16

Hlavně aby jsi ho poskládal správně, tzn. nejen správný dif., trysky a vzdušník, ale aby byl difuser správně orientován (širším koncem nahoru) a ve správné výšce(mě by mít dirku pro upevňovací šroubek). Nezapomeň zakrýt masku (k vozu se na zimu dodával plechový kryt, který se umisťoval zevnitř pod žebra - tam co mám já roletku). Hlavně pozor na náledí, ten zadek dost plave (hlavně na letních gumách :twisted: )

Ten Solex 32 bude z nějakého většího motoru.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 22:21

tady sú ty fotky
Prílohy
Solex 30 na T57B.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 04 Jan 2008, 22:23

Z čeho može byt tento karburátor
Prílohy
Solex 32 nevím na co.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 22:38

:mrgreen: Pro ty co by chtěli přepočítávat mnou uváděné údaje o rychlosti vzduchu v difuseru mám jednu opravu.
U obsahu 1256ccm jsem uvedl špatné hodnoty :oops:
Správně má být uvedeno že při použití dif. 22mm je rychlost vzduchu 96,4m/sec a při použití dif. 20mm je rychlost vzduchu 116,7m/sec. :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jan 2008, 22:48

Ty karburátory používaly i jiné automobilky a tak to může být klidně na nějakou Škodovku nebo Pragovku. Kolega měl takový Solex na Praga Baby, ale nevím jakou velikost (dle obsahu motoru bych ale tipoval že 30, a dost možná i menší).

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Re: stanovení velikosti trysky

Príspevok od užívateľa Dan » 05 Jan 2008, 14:16

Hned ráno sem namontoval karburátor na béčko a vyzkoušel. Nemá to chybu. Dokonce i volnoběh šel krásně seřídit šroubek reagoval jako nikdy předtím. A to sem jenom zmenšil difuzér o 2mm , seřídil škrtící klapku a zvětšil předstih.Myslím,že dávat větší trysku už vůbec nebudu.Považuju to za hotové. Navíc oceňuju velmi účinné topení ,díky kterému bylo v autě jak v lázňách.Díky všem,ale hlavně KARLOVI.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných