Kto je tatrovák?
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Jen jestli Ondrej za dlouhých zimních večerů nekuje nějakou čínu. Třeba na zavedení pojmu tatrovák do zdravovědy. Takový slovník psychosomatických nemocí..... Tatrovák = ........ , já bych s tím třeba souhlasil, ovŠem jen tehdy, pokud bych byl zároveň tímto pasován na ZTP-P. Skýtalo by to velké výhody, např. free parking u vchodu do potravin, levnou MHD, lacinné pendolino, prominentní místo v tramwaji i jinde.... Odřeji, jestli je to tak - D Í K Y! Jsem tatrovák!!!
Chcem len poznamenat, ze si to pekne spisal, ale to neznamena, ze ked je to boldom, ze to je tak a budeme sa tym riadit. Podla mna je to nedoriesene, a riesenie sa nenajde, pretoze pojem Tatrovak momentalne zadefinovany nie je a keby sme ho zadefinovali, tak by bol umelo zadefinovany a nejednoznacny. No len tolko.ondrej napísal:zdá sa mi, že debata už prestáva byť produktívna a neprináša nejaké zásadne nové skutočnosti, preto sa pokúsim o zhrnutie väčšiny doteraz získaných názorov a o formuláciu akejsi definície, pričom si uvedomujem, aká je táto úloha nevďačná:
Tatrovák = človek, ktorý má pozitívny a aktívne prezentovaný vzťah k značke Tatra.
Pár poznámok na vysvetlenie:
- či niekto chce, alebo nechce byť označovaný, ako tatrovák,
nezávisí priamo od jeho vôle, ale hlavne od jeho správania sa vo veci "Tatra", čím vlastne v tejto veci demonštruje svoj postoj,
- byť tatrovákom nie je doživotné
- byť tatrovákom explicitne nevylučuje môcť byť zároveň priraďovaný k nejakej inej podobnej skupine, ani nie je podmienené vlastnením nejakého výrobku Tatra,
- byť označený za tatrováka neznamená automaticky povinnosť zhody názorov a jednotného náhľadu na otázky súvisiace so značkou Tatra,
- ak je niekto označený za tatrováka, nevyplývajú mu z toho žiadne povinnosti (voči nikomu a ničomu)
- slovo tatrovák má aj iné významy, najčastejšie ako označenie pre pracovníka podniku Tatra - tieto iné významy však nie sú predmetom tejto debaty.
Uff - už vidím tie protestné reakcie, ale nemôžem si pomôcť - nič lepšie asi nevymyslíme...
Zdravím tatrovákov, aj netatrovákov, ktorí vydržali v tejto debate až doteraz a ďakujem za všetky príspevky - howgh!
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Znáte tu pohádku o Armabettonu? Vystupuje tam i tatrovka a tatrovák, celkem sranda...
"...
Prvním krokem bylo zbudování obří míchačky na beton. Ta měla být postavena v místě, kde sice Lopata nic neplánoval, ale několikrát si tam rozepisoval tužku. Náměstek Žumpov chtěl na stavbu míchačky vypsat konkurz, ale ředitel Knedlíček nařídil zadat tento projekt firmě Tatra.
„Znám ředitele tatrovky. Je to dobrý chlapík. Ten to zvládne pravou přední,“ argumentoval Knedlíček a v duchu si vzpomněl na nedávnou pijatiku na Malé Fatře, kde opilý tatrovák přemohl medvěda. A tak hegemonie českých lidí a firem v tomto monstrózním projektu pokračovala.
Firma Tatra zpočátku považovala zakázku na míchačku o objemu 100 000 000 000 tun betonu za dobrý vtip. Vždyť jen zběžný výpočet ukázal, že míchací buben by musel mít v průměru 2800 metrů. Rozhodla se proto oplatit vtip vtipem. Konstruktéři neváhali a překreslili své plány automíchačky do příslušné velikosti. Když firma zjistila, že zakázka byla míněna vážně, snažila se svůj omyl napravit. Nezbýval však čas na nový projekt a tak došlo jen k některým úpravám stávajícího. Kola byla nahrazena raketovými motory, založenými na principu spalování vakua. Obří kabina byla upravena pro pobyt posádky a navíc byla navržena jako vzduchotěsná. Místo standardních oken byly navrženy průzory z neprůstřelného skla. Řízení však zůstalo v podstatě stejné. Jen byla odstraněna řadící páka. Pro zrychlování stačil budoucím astronautům jen pedál plynu. Při předvádění prototypu došlo k malé nepříjemné události. Zátka od šampaňského prorazila neprůstřelné sklo a urazila přepínač blinkru. Vše se však rychle urovnalo. Korejský dodavatel skla se omluvil a slíbil všem přítomným kvalitní automobil korejské výroby.
Jakmile byly dokončeny opravy, byly jednotlivé součásti míchačky vyneseny na plánovanou oběžnou dráhu. Následné kosmické výpravy již měly monotónní program cesty - vyvézt připravené miliardy tun cementu, písku, vody a vzduchu. Vše bylo umístěno do míchačky a nastal ten slavný okamžik, kdy míchačka měla začít míchat. Elektromotor napájený ze stovky slunečních kolektorů zabral. Díky složitým převodům došlo k rotaci. Tu se však ukázalo, že práce návrhářů byla velmi ukvapená. Místo bubnu míchače se začala otáčet kabina. Abychom byli přesní, musíme uvést, že buben míchačky se též začal otáčet v protisměru oproti kabině, ale v poměru sta miliard tun betonu ku několika desítkám tun zbytku míchače. Bylo nutné míchání zastavit neboť kosmonauti dostávali závratě. Nakonec celý problém vyřešilo několik vhodně umístěných raket, které kabinu udržovaly ve správné poloze. Radost návrhářů byla obrovská. Mohli se vysmát všem pochybovačům, kteří tvrdili, že v beztížném stavu se beton míchat nebude. Nikdo nevěděl, jak je to možné, ale k míšení skutečně docházelo. Stejně jako předtím negativní Michelsonův-Morleyův pokus, tak i tatrovácký míchací paradox postavil fyziku před téměř neřešitelný problém. Aby mohla fyzika vysvětlit tento podivuhodný děj, byla nucena zcela přehodnotit své názory na prostor, čas a teorii množin. Po důkladné reformě z její předchozí myšlenkové stavby nezůstal v podstatě kámen na kameni.
Potom, co byl vyřešen problém s mícháním, byl nejvyšší čas dopravit beton na místo určení. Pilot sešlápl plyn k podlaze, ale v podstatě se nic nestalo. Urychlit tak obrovskou hmotu nějakou chvíli trvá. Poté, co řidič dostal do nohy křeč, bylo rozhodnuto, že plynový pedál bude zatížen cihlou. Avšak tento nápad se ukázal jako problematický, neboť ve stavu beztíže cihla na pedál vůbec nepůsobila. Ale i tento problém byl brzy vyřešen a plynový pedál byl k podlaze přišroubován. Rakety pracovaly naplno a po několika dnech se jim podařilo míchačce udělit rychlost 10 km za hodinu. Dny plynuly a monstrum stále zrychlovalo. Osádka se pomalu začínala nudit - chodili po palubě bez skafandrů a někteří dokonce i bez ….
..."
Celé zde: http://amber.zine.cz/AZOld/Stories/Story/278.htm
"...
Prvním krokem bylo zbudování obří míchačky na beton. Ta měla být postavena v místě, kde sice Lopata nic neplánoval, ale několikrát si tam rozepisoval tužku. Náměstek Žumpov chtěl na stavbu míchačky vypsat konkurz, ale ředitel Knedlíček nařídil zadat tento projekt firmě Tatra.
„Znám ředitele tatrovky. Je to dobrý chlapík. Ten to zvládne pravou přední,“ argumentoval Knedlíček a v duchu si vzpomněl na nedávnou pijatiku na Malé Fatře, kde opilý tatrovák přemohl medvěda. A tak hegemonie českých lidí a firem v tomto monstrózním projektu pokračovala.
Firma Tatra zpočátku považovala zakázku na míchačku o objemu 100 000 000 000 tun betonu za dobrý vtip. Vždyť jen zběžný výpočet ukázal, že míchací buben by musel mít v průměru 2800 metrů. Rozhodla se proto oplatit vtip vtipem. Konstruktéři neváhali a překreslili své plány automíchačky do příslušné velikosti. Když firma zjistila, že zakázka byla míněna vážně, snažila se svůj omyl napravit. Nezbýval však čas na nový projekt a tak došlo jen k některým úpravám stávajícího. Kola byla nahrazena raketovými motory, založenými na principu spalování vakua. Obří kabina byla upravena pro pobyt posádky a navíc byla navržena jako vzduchotěsná. Místo standardních oken byly navrženy průzory z neprůstřelného skla. Řízení však zůstalo v podstatě stejné. Jen byla odstraněna řadící páka. Pro zrychlování stačil budoucím astronautům jen pedál plynu. Při předvádění prototypu došlo k malé nepříjemné události. Zátka od šampaňského prorazila neprůstřelné sklo a urazila přepínač blinkru. Vše se však rychle urovnalo. Korejský dodavatel skla se omluvil a slíbil všem přítomným kvalitní automobil korejské výroby.
Jakmile byly dokončeny opravy, byly jednotlivé součásti míchačky vyneseny na plánovanou oběžnou dráhu. Následné kosmické výpravy již měly monotónní program cesty - vyvézt připravené miliardy tun cementu, písku, vody a vzduchu. Vše bylo umístěno do míchačky a nastal ten slavný okamžik, kdy míchačka měla začít míchat. Elektromotor napájený ze stovky slunečních kolektorů zabral. Díky složitým převodům došlo k rotaci. Tu se však ukázalo, že práce návrhářů byla velmi ukvapená. Místo bubnu míchače se začala otáčet kabina. Abychom byli přesní, musíme uvést, že buben míchačky se též začal otáčet v protisměru oproti kabině, ale v poměru sta miliard tun betonu ku několika desítkám tun zbytku míchače. Bylo nutné míchání zastavit neboť kosmonauti dostávali závratě. Nakonec celý problém vyřešilo několik vhodně umístěných raket, které kabinu udržovaly ve správné poloze. Radost návrhářů byla obrovská. Mohli se vysmát všem pochybovačům, kteří tvrdili, že v beztížném stavu se beton míchat nebude. Nikdo nevěděl, jak je to možné, ale k míšení skutečně docházelo. Stejně jako předtím negativní Michelsonův-Morleyův pokus, tak i tatrovácký míchací paradox postavil fyziku před téměř neřešitelný problém. Aby mohla fyzika vysvětlit tento podivuhodný děj, byla nucena zcela přehodnotit své názory na prostor, čas a teorii množin. Po důkladné reformě z její předchozí myšlenkové stavby nezůstal v podstatě kámen na kameni.
Potom, co byl vyřešen problém s mícháním, byl nejvyšší čas dopravit beton na místo určení. Pilot sešlápl plyn k podlaze, ale v podstatě se nic nestalo. Urychlit tak obrovskou hmotu nějakou chvíli trvá. Poté, co řidič dostal do nohy křeč, bylo rozhodnuto, že plynový pedál bude zatížen cihlou. Avšak tento nápad se ukázal jako problematický, neboť ve stavu beztíže cihla na pedál vůbec nepůsobila. Ale i tento problém byl brzy vyřešen a plynový pedál byl k podlaze přišroubován. Rakety pracovaly naplno a po několika dnech se jim podařilo míchačce udělit rychlost 10 km za hodinu. Dny plynuly a monstrum stále zrychlovalo. Osádka se pomalu začínala nudit - chodili po palubě bez skafandrů a někteří dokonce i bez ….
..."
Celé zde: http://amber.zine.cz/AZOld/Stories/Story/278.htm
MarekK, kovoo, Etienne, Vy jste tedy naivní, když předpokládáte, že co je v nějakém internetovém bazmeku je nutně pravda.
Nejsem člověk, který by tvrdil, že slovo "tatrovák" nemá význam "zamestnanec podniku, který má v názvu slovo Tatra". Upozornil jsem na to zde hned zkraje, ale klidně jste to přehlédli, protože zřejmě mým příspěvkům nepřikládáte takovou váhu jako tomu, co se píše kdesi na internetu.
Nicméně to, že slovo "tatrovák" si někdo vykládá jako "zaměstnanec Tatry" neznamená, že toto slovo nemůže mít další významy. Takže už přestaňte posuzovat, zda tato debata je pro celý svět bezpředmětná či nikoliv.
Slovo "tatrovkář" není vůbec špatné slovo. Pro nás by bylo daleko výstižnější, jenže slabé povahy z něj cítí přesně to, čím jsme - hromaditelé starých krámů. Takže vám "nezní". Proto si taky namyšlení tatrovkáři, hrdí na své ojetiny, už dávno přivlastnili hrdý název "tatrovák".
Nejsem člověk, který by tvrdil, že slovo "tatrovák" nemá význam "zamestnanec podniku, který má v názvu slovo Tatra". Upozornil jsem na to zde hned zkraje, ale klidně jste to přehlédli, protože zřejmě mým příspěvkům nepřikládáte takovou váhu jako tomu, co se píše kdesi na internetu.
Nicméně to, že slovo "tatrovák" si někdo vykládá jako "zaměstnanec Tatry" neznamená, že toto slovo nemůže mít další významy. Takže už přestaňte posuzovat, zda tato debata je pro celý svět bezpředmětná či nikoliv.
Slovo "tatrovkář" není vůbec špatné slovo. Pro nás by bylo daleko výstižnější, jenže slabé povahy z něj cítí přesně to, čím jsme - hromaditelé starých krámů. Takže vám "nezní". Proto si taky namyšlení tatrovkáři, hrdí na své ojetiny, už dávno přivlastnili hrdý název "tatrovák".
Edo, co by ne, slovo "Škodovák" už tam je. S kódem 210 platila zdravotní péči Zdravotní pokladna škodováků. Bohužel je nyní v likvidaci. Není to však tím, že by ubývalo majitelů škodovek. Jsou to totiž škodovkáři, což nikomu z hrdých tatrováků, kteří jimi opovrhují, není divné.Eda napísal:Jen jestli Ondrej za dlouhých zimních večerů nekuje nějakou čínu. Třeba na zavedení pojmu tatrovák do zdravovědy.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných