Zapalování
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Zapalování
Nemáte někdo zkušenosti s opravou elektron. zapalování? Mám dvě nefunkční a rád by jsem je uschopnil. Taky nejsem ortodoxní veteránista a rád by jsem uvítal zkušenosti s "naroubováním" nových součástek do zapalování, popřípadě zkušenosti s úpravou celého pajšlu.
Dík
Roman
Dík
Roman
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
Zkušenosti samozřejmě mam, opravit lze cokoli. Schéma je v dílenskej příručce pro T603 i T613 od chromky až po čtverku. Pak už stačí jen chtít a mít "televizáckou" praxi.
Na rajčeti mam foto z opravy jednoho kusu pro T603. Až budeš chtít s něčím konkrétně poradit, napiš a můžem to řešit.
Na rajčeti mam foto z opravy jednoho kusu pro T603. Až budeš chtít s něčím konkrétně poradit, napiš a můžem to řešit.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
To Jerry:Prosím tě ten kondník co je spečený tak snad podle schéma tam ani neměl být.Bez toho kondíku to by mělo běžet.To vypadá na nějaké vylepšení a zároveň jako místo možných poruch.A ta 206 je také možné místo poruch.Jak pak tam daly T16 to chodilo no chodí super.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
To Roman :na tebe jsem zapoměl určitě lze naroubovat nějaké nové součástky většina diod nebo kondíku původních se nedán sehnat a je tam lepší dát náhrady které jsou většinou lepší.U tranzistoru a tyristoru bych si nebyl tak jist.Holt je to navrženo třeba u toho měniče na dané parametry.Aby se třeba ten měnič samovolně rozběhl po výměne tranzistoru neni jen tak.Třeba mě zaujaly stránkyhttp://imfsoft.cz/hardware/produkty/zap ... nition.aspto kdyby šlo naimplementovat a z počítače si nastavit optimální předstih.A vyřadit tak odstředivou regulaci.A naladit motor podle momentálního stavu.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
Dík. To schéma jsem potřeboval. Něco podobnýho s jednotranzistorovým měničem a spínaným od kladivek jsem dělal do MB1000. Pak pro veterány, kde když se rozsype bakelit, tak se většinou dlouho nejezdí. Tam jsem použil halovu sondu a cívku spínal fetem. Ale to je již dlouho. Ještě by jsem měl dotaz na výstup z čidla. Co z něj vlastně leze. Napadá mě, že sínusové "vlnění", dle otáček motoru. Jenže nevadí, že se dle otáček mění napětí a hrana sepnutí nastává dříve?
Dík
Roman Trutnov
Dík
Roman Trutnov
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
To schéma co mám na rajčeti, je opravený originál z příručky pro T613-3 ten kondík je v součástkách napsanej, ale ve schématu chyběl, tak jsem ho dokreslil... A bez něj je celkem problém docílit oscilací a vytvoření dostatečnýho napětí pro kondenzátor
Z generátoru rozdělovače leze "dost hranatej" signál to vlnění má hodně strmý čelo i týl ( /-\_/-\_ dalo by se to změřit, ale odhaduju až jednotky kV/ms), tyristor spíná při náběžnej hraně impulsu a na rozíl velikosti napětí (od 200ot (volnoběh) do 4000ot (max. přípustný otáčky rozdělovače)) to nemá vliv. Pokud nebudu uvažovat podtlakovou a odstředivou regulaci, ale i ty mají aretaci v max. natočení.
Z generátoru rozdělovače leze "dost hranatej" signál to vlnění má hodně strmý čelo i týl ( /-\_/-\_ dalo by se to změřit, ale odhaduju až jednotky kV/ms), tyristor spíná při náběžnej hraně impulsu a na rozíl velikosti napětí (od 200ot (volnoběh) do 4000ot (max. přípustný otáčky rozdělovače)) to nemá vliv. Pokud nebudu uvažovat podtlakovou a odstředivou regulaci, ale i ty mají aretaci v max. natočení.
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
Tak pak jo co mam doma dvě zapalka tak jsem je šel skouknout a ten kondík jsem tam nenašel.To bych mohl ozkoušet jestli to bude mít na něco vliv.Ano jak píšeš na velikost amplitudy to nereaguje jen na určité prahové napětí které je od nejmenších po největší otáčky stejné v náběhu.I současná auta mají magnetické popřípadě halovy sondy a aby reagovaly na velikost max. napětí to by moc nefungovalo.Jde jen a jen o frekvenci.(impulzy kladné nebo záporné)
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Náhrada součástek u zapalování
Prosím o zveřejnění schéma zapalování s náhradami součástek za dnešní. Jedná se mi zejména o polovodiče.
Děkuji
Roman Trutnov.
Děkuji
Roman Trutnov.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Náhrada součástek u zapalování
Předem bych se chtěl omluvit za neodpovědění na soukr. zprávu. Četl sem ji narychlo a jak nebyla označena jako nepřečtená, tak sem na to pak zapoměl.
Náhrada za jiný součástky:
Tyristor: původní: KT201/600 náhrada: BT151-800R
Tranzistory: pův.: KC508 náhrada: BC546
KF506 -> BD139
U těch KUček si nejsem jistej, musel bych se na dýl zahloubat do katalogů a stejně by se musely vybírat a párovat z desítky kusů...
S diodama bych si nedělal starost jen Zenerka 6NZ70 je na napětí 11-13V a ztrátovej výkon bych volil 1,5W. Jako náhradu jsem vybral 1N5349B, je na 12V a ztrátovej výkon je 5W.
Náhrada za jiný součástky:
Tyristor: původní: KT201/600 náhrada: BT151-800R
Tranzistory: pův.: KC508 náhrada: BC546
KF506 -> BD139
U těch KUček si nejsem jistej, musel bych se na dýl zahloubat do katalogů a stejně by se musely vybírat a párovat z desítky kusů...
S diodama bych si nedělal starost jen Zenerka 6NZ70 je na napětí 11-13V a ztrátovej výkon bych volil 1,5W. Jako náhradu jsem vybral 1N5349B, je na 12V a ztrátovej výkon je 5W.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
- Bydlisko: Trutnov Krkonoše
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
Díky moc.
Ještě by mě zajímaly kondici. Některý stárnou. Zejména ty hnědý, jak jsme jim říkali slengově " hovňáci".
Ještě by mě zajímaly kondici. Některý stárnou. Zejména ty hnědý, jak jsme jim říkali slengově " hovňáci".
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Zapalování
To jsou svitkový (papírový) a měnil bych je za foliový. Kapacitu zachovat a napětí může bejt vyšší, protože se s rozměrama vejdeš do těch původních...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných