Tatra 148

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Aug 2008, 13:30

Nesnesl. Měl jsem pocit, že se bavíme o AD20 na podvozku T148 pro komerční využití. Tedy plné povinné ručení a žádné výhody veterána. Nebo jsem to špatně pochopil?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa D.A. » 12 Aug 2008, 13:56

Jasně. Jenom si ověřuju tvůj práh tolerance vůči neoriginalitě a nepodezírám Bazilišáka ze žádného pojišťovacího podvodu.

A fakt mne zajímá názor píšící většiny na ta "spodní" svítící tykadla vystrčená z roků nárazníku šikmo vzhůru. Bohužel nás tu zbylo tak na prsty jedné ruky a Ondrej jako asi jediný "pamětník" se už nehlásí, zřejmě shání u Vietnamců blikací růžky :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Aug 2008, 14:58

ladis napísal:No tady to vypadá, omlouvat se za vlastní názory....
zle si pochopil - nie za názor, za tým si stojím - ale spôsob jeho prezentovania.. zdá sa mi, že uviedol D.A. z mne neznámeho dôvodu do excitovaného stavu, čo nebolo mojim cieľom - tak preto..

k téme - s osvetlenými a nastaviteľnými nárazníkovými tykadlami som sa stretol hlavne u ťahačov T-141 a T-813, kde má takýmto spôsobom zväčšená šírka vozidla svoj význam pri ťahaní nadrozmerných prívesov, u ostatných vozov si také nepamätám, ak boli, tak buď dodatočne dorobené, alebo nejaké zvláštne vyhotovenie, určite však nie bežné..

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Mojžo » 12 Aug 2008, 15:06

Muzejná Tatra 138 má tykadlá na nárazníkoch - aj nastaviteľné, neviem však či svietia. Je to tá z expedície lambarénélolo

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Aug 2008, 18:02

Mojžo - asi si to dobre pamätáš, u T-138 (aj T-148) vojenského vyhotovenia sa takéto tykadlá väčšinou používali, Lambaréne malo takúto kabínu, tak skoro s istotou sa dá povedať, že ich tiež má.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Aug 2008, 21:11

D.A. napísal:Jasně. Jenom si ověřuju tvůj práh tolerance vůči neoriginalitě a nepodezírám Bazilišáka ze žádného pojišťovacího podvodu.

A fakt mne zajímá názor píšící většiny na ta "spodní" svítící tykadla vystrčená z roků nárazníku šikmo vzhůru. Bohužel nás tu zbylo tak na prsty jedné ruky a Ondrej jako asi jediný "pamětník" se už nehlásí, zřejmě shání u Vietnamců blikací růžky :wink: .
co jsem to zas způsobil :shock: - jsem neponaučitelný.... :oops:
Psal jsem - "kamarád dělá zbrusu nový vůz" :wink: - je to auto na firmu, plné zákonné pojištění, silniční dan . Jinak bych to víc nerozmazával.
Sám nemám na žádném vozidle ani testaci a sám pokud platím pojištění, tak v plné výši ...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Aug 2008, 06:32

Bazilišák: peace, man! NIC jsi nezpůsobil...
Ondro, já nejsem excitovaný ( :evil: :arrow: :twisted: ).

Nastavitelná tykadla měla smysl u proměnné šířky nákladu, jak bylo řečeno. Dnešní obdoba ja např. na nízkopodlažních trailerech vysouvatelná výstražná deska s pruhy pro různé "nadměry". Ale co svítí tykadla? Kde jsem to jenom viděl? Pokud ne na Tatře, tak asi u sousedů - nějaký historický Hanomag, L5000 od kolotočů nebo tak něco...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Aug 2008, 08:55

možno som teraz nepochopil správne vývoj diskusie, ale veď tie nastaviteľné "svítící tykadla" predsa nie sú nič neobvyklé...?? fotografií vozov s nimi bude aj tu na portáli kopa...
Alebo Mirek myslel teraz na tie malé gumené rožky? Tie by mohli mať aj kolotočári podľa hesla - čím viac svetielok, tým lepšie kolotoče..
Prílohy
Tykadla.JPG

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Aug 2008, 09:16

To jsou ona (foto). Myslel jsem tím, že by se třeba k tomu veteránovi T148 na každodenní pracovní einsatz hodila pro zvýraznění obrysu mnohem víc, než gumové kašpárkovské rolničky nahoře na budce. NIc jiného jsem tím nechtěl říct.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Aug 2008, 09:21

D.A. napísal:To jsou ona (foto). Myslel jsem tím, že by se třeba k tomu veteránovi T148 na každodenní pracovní einsatz hodila pro zvýraznění obrysu mnohem víc, než gumové kašpárkovské rolničky nahoře na budce. NIc jiného jsem tím nechtěl říct.
100% súhlas

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Aug 2008, 11:15

:oops: :oops: Bazilišáku, byl bys (a tvůj kamoš) ochoten uveřejnit i další fotky ze stavby jeřábu?

Pokusím se nerozpoutat nad nimi ani takovýto flejmík se studeným plamenem ;-).

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 15 Nov 2008, 20:39

tento týždeň sa mi naskytla možnosť nafotiť tento naozaj pekný autožeriav,
keď majiteľ firmy videl, že Tatru fotím, ako na ospravedlnenie povedal, že niekedy
ešte používajú aj túto rachotinu,
na moju otázku, prečo - vraj s týmto žeriavom sa dápomaly premiestňovať
aj so zaveseným malým bremenom, ak treba, s novými to vraj nejde... :roll:
vedľa pracoval aj rovnako pekný žltý žeriav ČKD,
v máloktorej firme dnes vidno tieto stroje v tak peknom stave..
Prílohy
P1010024b.JPG

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 15 Nov 2008, 21:32

D.A. napísal::oops: :oops: Bazilišáku, byl bys (a tvůj kamoš) ochoten uveřejnit i další fotky ze stavby jeřábu?

Pokusím se nerozpoutat nad nimi ani takovýto flejmík se studeným plamenem ;-).
Žádný problém, :lol: jen trochu s křížkem po funuse, totiž ten jeřáb už vydělává peníze, já ho víc nefotil, majitel také ne, takže ted je už v provozu, komplet. Takže celý je možno zvěčnit, a umístit zde. Chvíli to bude trvat. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa bazilisak » 15 Nov 2008, 21:40

Téměř u všech autojeřábů zn. ČKD je dovolen "transport břemene " na otočeném výložníku dozadu, od AD 8 - 20 (mimo PJ AD 20 ) , a nejedná se o žádná "malá" břemena . Například Tatra 813 4x4 AD 125 má povoleno 5 000 kg !!! Přepravní rychlost do 3 km/h , rovný, dostatečně ůnosný terén . Že ovšem dochází k extrémnímu namáhání podvozku, pneumatik to asi při udělování této možnosti nikdo neřešil. Já takto převážím max 2 000 kg a pouze výjimečně .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Nov 2008, 21:20

predpokladám, že to teda platí aj pre AB063..

no a tu je ten druhý žeriav - tiež veľmi pekný!
Prílohy
P1010013b.JPG

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 17 Nov 2008, 00:18

bazilisak napísal:Téměř u všech autojeřábů zn. ČKD je dovolen "transport břemene " na otočeném výložníku dozadu, od AD 8 - 20 (mimo PJ AD 20 ) , a nejedná se o žádná "malá" břemena . Například Tatra 813 4x4 AD 125 má povoleno 5 000 kg !!! Přepravní rychlost do 3 km/h , rovný, dostatečně ůnosný terén . Že ovšem dochází k extrémnímu namáhání podvozku, pneumatik to asi při udělování této možnosti nikdo neřešil. Já takto převážím max 2 000 kg a pouze výjimečně .
Jestli to platí i pro AB-063 to už nevím ,ale takhle se mi tatra 138 AB-063převrátila...naložil jsem dozadu na okraj plošiny unimobuňku (valník nebyl a tak jsme to vzali tak nějak po "bolševicky")a jel s ní se zvednutým ramenem svisle vzhůru -nahoru na kopec lesem -vzdálenost asi 300m,přední kola ve vzduchu a jelo to až do té doby, než byl na cestě hluboký výmol a unimobuňka se svezla k jedné straně a vzala sebou i jeřáb...bylo to na vojně před dvaceti lety a tam se to tak neřešilo - za pár dní stál jeřáb opravený a nalakovaný na khaki v autoparku a nikdo nic nevěděl...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa ondrej » 17 Nov 2008, 08:37

zažil som na vojne niekoľko takýchto rýchlych opráv - vtedy sa zmobilizovali všetky sily a robilo sa celú noc.. :)

TiborM
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 19 Máj 2009, 11:00
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 815 S1, Tatra 815 S3 (obe 1:87)
Bydlisko: Diviaky n/N - Prievidza
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa TiborM » 07 Okt 2009, 10:12

Niečo z našich polí, roky osemdesiate
Prílohy
JRD00001.jpg

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa peter23 » 18 Nov 2009, 14:07

Ešte k tým hasičákom...

Na podvozky T148 (ale aj 138 a 813) sa montovali aj špeciálne hasičské nadstavby,ktoré sa v však v Československu nevyrábali.Boli to nadstavby na hasenie práškom,kombinované (voda,penidlo+prášok),penové a plynové.A tak sa na "stoštyridsaťosmičkách" objavili nadstavby renomovaných firiem ako ROSENBAUER,TOTAL a BACHERT.Niektoré jazdia doteraz(asi najmä v chemických podnikoch),iné boli žiaľ prestavané.
Takisto sa montovali požiarne rebríky firiem MAGIRUS a METZ.

Pripájam foto T148 s rebríkom Metz z múzea v AGROKOMPLEX-e.
Obrázok

Mates613
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 30 Okt 2009, 20:47
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 148

Príspevok od užívateľa Mates613 » 20 Nov 2009, 16:26

ta 148 před ňou vypadá že je v dezolátním stavu :cry:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných