S tým súhlasím preto som aj napísal že sú to dosť podstatné údaje ale matúšovi išlo o cenu, ktorá sa odvíja aj od vecí ktoré sú obnovitelné ako napr. spomínané chrómy.radek napísal:Naopak Palo, interiér se dá ušít, karoserie znovu "vyrobit" - míněno vyvařit, ale "S" přístrojová deska, "S" motor či klimatizace, to se prostě musí sehnat......
T 613 Special
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Matúš, práveže tých údajov si nedal dosť ani na to, aby sa dalo vôbec zodpovedne povedať, že sa o Špeciál vôbec jedná. Neplatné doklady (kde vôbec nie je isté, že sú pôvodné) nestačia (teda aspoň mne). Špeciál robia špeciálnym jeho špeciálne odlišnosti. Na danom aute ich hneď niekoľko nie je (podľa tvojich slov). Tým, že "S" je pomerne vzácny, mnoho ľudí sa snažilo "vyrobiť si ho" (poskladať). Dlhá kasňa a hranaté predné svetlá ešte špeciál nerobia.
Ak teda píšeš "...ma to dlhu kasnu samosebou komplet S", čo konkrétne z tohto špeciálneho vybavenia (údaje z rubriky "Modely") to obnáša?
Technické zmeny počas výroby Specialov:
* vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel): Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
* Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
* Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
* Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
* objavili sa smerovky na predných blatníkoch
* strieborno lakované stierače nahradené čiernymi
* vnútorné rozdiely: zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej
* stredový panel: sú tu 2 ťahové ovládače (sýtič a prepínač zapaľovania) a 2 spínače zadných okien, tá kruhová prehľbenina bola určená pre montáž zapalovača cigariet. Okrem toho tu bol často montovaný aj potenciometer, ktorý umožňoval vyvažovanie intenzity zvuku medzi prednou a zadnou časťou interéru vozidla.
* podtlakové centrálne zamykanie z Audi montované zo začiatku, neskôr bolo nahradený technicky dokonalejším elektrickým
* pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
* výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
* odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
* vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
* pružinový posilovač na pracovnom válci spojky (s podobným princípom ako u T603)
Nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613
* iný mechanizmus sťahovania okien (s iným kolieskom)
* zdvojené zapaľovanie
* prídavný palivový filter a dve palivové pumpy (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
* dvojité tiahlo radenia a kulisu vpredu uloženú na silentblokoch. Cieľom bolo zmenšiť pohyby radiacej páky pri výkyvoch hnacieho agregátu. Podobné riešenie bolo neskôr použité aj u 5° prevodoviek u Mi. Prevodovka je ale zhodná s ostatnými typmi, akurát sa montoval dvojvývodový medzikus k tachometru kvôli pripojeniu tachografu.
* nízkotlakové ostrekovanie predných svetlometov+stierač
* klimatizácia
* strojné riadenie
* bar v operadle zadného sedadla
* centrálne zamykanie (elektrické)
Voliteľná nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613
* tempomat VDO
* tachograf VDO
* autotelefón
* diktafón
* el. palivové čerpadlo
* chladiaci box
* brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia
Ak teda píšeš "...ma to dlhu kasnu samosebou komplet S", čo konkrétne z tohto špeciálneho vybavenia (údaje z rubriky "Modely") to obnáša?
Technické zmeny počas výroby Specialov:
* vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel): Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
* Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
* Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
* Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
* objavili sa smerovky na predných blatníkoch
* strieborno lakované stierače nahradené čiernymi
* vnútorné rozdiely: zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej
* stredový panel: sú tu 2 ťahové ovládače (sýtič a prepínač zapaľovania) a 2 spínače zadných okien, tá kruhová prehľbenina bola určená pre montáž zapalovača cigariet. Okrem toho tu bol často montovaný aj potenciometer, ktorý umožňoval vyvažovanie intenzity zvuku medzi prednou a zadnou časťou interéru vozidla.
* podtlakové centrálne zamykanie z Audi montované zo začiatku, neskôr bolo nahradený technicky dokonalejším elektrickým
* pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
* výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
* odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
* vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
* pružinový posilovač na pracovnom válci spojky (s podobným princípom ako u T603)
Nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613
* iný mechanizmus sťahovania okien (s iným kolieskom)
* zdvojené zapaľovanie
* prídavný palivový filter a dve palivové pumpy (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
* dvojité tiahlo radenia a kulisu vpredu uloženú na silentblokoch. Cieľom bolo zmenšiť pohyby radiacej páky pri výkyvoch hnacieho agregátu. Podobné riešenie bolo neskôr použité aj u 5° prevodoviek u Mi. Prevodovka je ale zhodná s ostatnými typmi, akurát sa montoval dvojvývodový medzikus k tachometru kvôli pripojeniu tachografu.
* nízkotlakové ostrekovanie predných svetlometov+stierač
* klimatizácia
* strojné riadenie
* bar v operadle zadného sedadla
* centrálne zamykanie (elektrické)
Voliteľná nadštandardná výbava Speciálov oproti bežným T613
* tempomat VDO
* tachograf VDO
* autotelefón
* diktafón
* el. palivové čerpadlo
* chladiaci box
* brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Tu je jeden dôkaz o takej "ľudovej tvorivosti" + určite si spomenieš na tú "akože" T613K, čo sa tu tiež niekde objavila.
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1854
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1854
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
No podla tých údajov čo si dal a mojej fantázii som si v hlave vykreslil asi ako to auto môže vypadať.Takže velmi hrubým odhadom by to mohlo byť niečo okolo 50 000,-Skmatúš napísal:vas typ na cenu ???
Chapem ze cena je vysledok ponuky a dopytu, mna ale furt zaujima vas subjektivny nazor, myslim ze udajov na zadanie som dal dost ...
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Tento je moc pekný.
http://sdh-kolovraty.hyperlink.cz/Galer ... 8_tech.htm
http://sdh-kolovraty.hyperlink.cz/Galer ... 8_tech.htm
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
... dnes DrRacer pridal nejake detailnejsie pohlady na moju T613-S, ak chcete, pozrite sa na ne, pre tych, ktori este T613-S nevideli to moze byt velmi zaujimavy material.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613_sk&lang=sk
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613_sk&lang=sk
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných