T 613 Special
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Etienne, sak to jasne jak facka preco. Sa nerob, ze o tom nic nevies
Tak teda pripomeniem este ... bo narazniky len tak lahko nezozeniem. Naopak blatniky mam da sa povedat zabezpecene. A aj keby nie, to je to najmenej upravit ci uz take abo onake. Ale nanovo vyrabat nieco, ku comu nemas dokumentaciu, alebo aspon original, to je trosku problem.
Milosi, dik za odpoved ... len som sa pytal. Kedze s tym nemas problem, nebudem to dalej rozvadzat. A ak som sa Ta nejako dotkol, tak sa ospravedlnujem
Tak teda pripomeniem este ... bo narazniky len tak lahko nezozeniem. Naopak blatniky mam da sa povedat zabezpecene. A aj keby nie, to je to najmenej upravit ci uz take abo onake. Ale nanovo vyrabat nieco, ku comu nemas dokumentaciu, alebo aspon original, to je trosku problem.
Milosi, dik za odpoved ... len som sa pytal. Kedze s tym nemas problem, nebudem to dalej rozvadzat. A ak som sa Ta nejako dotkol, tak sa ospravedlnujem
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
12tis. nie je málo, ale...:smejo napísal:čo sa tyka oranžovych smeroviek tak idem jeden par novych kupit a tie lamkpy stoja 12000českych a to je moc
ak svetlá nemáš a potrebuješ, tak napr. Svíčkař ti urobí repliku jedného dielu zadného svetla za 1tis. +DPH, na obidve svetlá to teda vyjde za 10 tis. + DPH, čo je približne tých 12tis. Teraz to musíš ešte zlepiť, navŕtať otvory a narezať závity - a máš stále iba kryty - bez tých plechových prepážiek a bez spodku s parabolami... A to verím, že Svíčkař na tom nebohatne.
Takže tých 12tis. za komplet nové zadné lampy sa už javí v trocha inom svetle. Samozrejme, že sa to oplatí len na peknú a urobenú Tatru, najlepšie s novým lakom, inak môže cena svetiel aj prevýšiť nákupnú cenu celého vozidla...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ta svíčkařova druhovýroba loni vycházela na nějakých 8 tis. Kč včetně DPH za kryty - 1 tis. za dílek a za prostřední dvakrát tolik. Ale než tam dávat nové s okopírovanou prasklinou (hlavně pravá couvačka je hrůza) a dalšími očividnými nedostatky, tak to už tam radči nechám ty vybledlé.
Mimochodem, kdo ty světla nabízí za 12 000 Kč?
Mimochodem, kdo ty světla nabízí za 12 000 Kč?
Luboš:Tak tady s tebou musím razantně nesouhlasit Petr Vondrák alias svíčkař žádne pokoutné krami nevyrábí.já mám s jeho výrobky tu nejlepší zkušenost .ja jsem jako zákazník kurva náročnej kdo se mnou kdy kšeftoval tak to ví...A říkám pambůh zaplať že to někdo zacal vyrábět, nebot pro takové maloseriovou výrobu je to drbačka a nákladný a doopravdovský výdělek hovno hovno nic...Ale komu se to nelíbí tak at si jezdí načem chce... tím zdravím Petra..
PS: nové lampy prodával Ivoš ..mám pocit že už sou půl roku fuč..
PS: nové lampy prodával Ivoš ..mám pocit že už sou půl roku fuč..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já bych neřekl, že mám nějak přehnané požadavky na kvalitu. Mně postačí, pokud ty pouhé kryty světel na tatru řekněme za 8 000 Kč budou kvalitou aspoň odpovídat třeba kompletním svítilnám na favorita vyráběným v Turecku a zde prodávaným po čtyřech stovkách. To je myslím velkorysá nabídka nebo ne? Ale vzít si jako vzor rozflákané světlo a okopírovat pěticentimetrovou prasklinu, tak to se na mně nezblob, to teda nee...
Vlastně jedno prakticky nové světlo mám (díky za připomenutí, skoro bych na něj zapomněl... ), tuším, že je to pravé, tak pokud by někdo měl to druhé a chtěl se ho výhodně zbavit, určitě se dohodneme.
Vlastně jedno prakticky nové světlo mám (díky za připomenutí, skoro bych na něj zapomněl... ), tuším, že je to pravé, tak pokud by někdo měl to druhé a chtěl se ho výhodně zbavit, určitě se dohodneme.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
A.T.? - lze doplnit výše uvedený přehled počtu vyrobených Speciálů o údaj komu byly prvotně určeny a skutečně dodány (prodány) - zda ÚV KSČ či FMV ČSSR nebo úplně jinak? Poslední či předposlední (jediný? stříbrný) již víme - Komerční bance.Ambiciózní tajemníček napísal: 1980: 35ks
1981: 22ks
1982: 16ks
1983: 6ks
1984: 10ks (jiný zdroj uvádí 7ks + 5ks kabrioletů)
1985: 8ks
1986: 3ks
1987: 11ks
1988: 11ks
1989: 10ks
1990: 2ks
1991: 2ks
Některé souhrny uvádí v letech 1980 - 85 vyrobených 109ks T613-S, do toho jsou možná započítány i nějaké vozy vzniklé z náhradních karoserií, jakýsi přehled uvádí mezi roky 1981 - 87 vyrobených 24 náhradních karoserií "S"
Jsou ve výčtech vyrobených Speciálů i vozy vývoje či vozy postavené pro potřeby kombinátu - předpokládám, že z UV měli nařízenu jinou barvu než černou, aby se nepletly s potentátními. Při svém krátkém pobytu s reklamovanou T815 v areálu továrny a polygonu v roce 1987 jsem se na něm několikrát míjel se Speciálem ve zlaté metalíze s malou zkušební SPZ... A proto věřím Smarkusovi, že generální Tatry si vydupal vyjímku, že nemá obyčejnou T613, ale Speciála, byť místo černé modrou... A ten určitě nebyl jediný po dobu ředitelování všech ředitelů...
Tatra 613 NAREX
Nevím zda kluci víte,ža jako jediný kdo dostal vyjímku v užívání vozu Tatra 613 Speciál byl záchranný systém NAREX.Po ujetí určitých kilometrů se musel vůz sešrotovat a právě jmenovaný záchranný systém měl vyjímku a tyto vozy dostal na přestavbu na typ Tatra 623.Nevím kolik jich NAREX měl.
Tatra 613 NAREX
Záchranný systém NAREX měl vozy Tatra 613 Speciál ještě za socialismu.Zhruba od roku 1987.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Nebylo tomu tak vždy, možná vůbec, vzhledem k jejich určení a počtu kusů při obměně v dalších letech (srovnejte tabulku vyrobených Speciálů od A.T.) a jiného jejich využití...miloš bukáček napísal:Za totality ,tedy až na sklonek roku 1990 se speciály po skončení jejich životnosti vždy šrotovali.
"T613 Speciál byly určené pouze pro omezený okruh osob a po vyřazení z důvodu proběhu stanovených km, nesměly být z výše uvedeného důvodu předávány jiným osobám k použití, přestože svou životností by mohly sloužit dále. AMK Narex je zachránil před sešrotováním pro obě strany uspokojivým kompromisem: po přestavbě budou používány jako záchranářské. AMK Narex tak mohl výrazně rozšířit a obnovit svůj vozový park" (citace z mého příspěvku na http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... sc&start=0 )
Informace získána na sklonku osmdesátých let od členů záchranného týmu Narex, kdy vozy T613 získávali, jak se dalo, zejména vyřazené od FMV a de facto za to asistovali ve svém volném čase na D1 o víkendových špičkách...
Speciály byly určeny jen pro omezený okruh "chráněných osob", proto měli takto přídělená vozidla i SPZ začínající na AA... Předpis určitě existoval, přestože po něm nějakou dobu zatím marně pátrám, nicméně několik řidičů ochranné služby a dalších zúčastněných osob mi tuto praxi potvrdilo. Když z bezpečnostních důvodů (proběh vnitřním předpisem stanovených kilometrů) vozidlo nemohlo být použito pro chráněnou osobu, používala je ochranná služba při zajišťování zahraničních delegací (a měli již jen obyčejná civilní SPZ) a po revoluci též k hlídkové službě při ochraně ambasád... Vozidlo typu Speciál nebylo možno předat k používání vůbec mimo sektor FMV (resp. mimo tehdejší ochrannou službu) - jedině po sešrotování, nebo po udělené vyjímce, kdy vůz musel být přestavěn a pomalován.
Po roce 1990 se to více uvolnilo, přesto většina vozidel po ukončení své služby byla nakonec předána oddílu URNA k cvičným účelům (=postupného šrotování ).
Obdobně vozidla amerických prezidentů po vyřazení ze služby slouží k tréninku jeho ochranné služby a nakonec poslouží k testům balistické odolnosti apod. Z toho důvodu je prý nemožné od sedmdesátých let 20 století získat prezidentské auto do sbírek jakéhokoliv muzea...
P.S. Jinak ve Francii v jednom zámečku existuje veřejnosti přístupné soukromé muzeum vládních vozidel, ve sbírek má majitel vozidla nejen francouzská, ale i americká a zejména vyřazené vozy potentátů třetího světa, z východní evropy tam byla GAZ 13 - Čajka, Honeckerovo (vrcholný představitel NDR) oficiální vozidlo ZIL 115 i "neoficiální" Volvo 740... Ptáte se po Tatře? Zastoupen jen typ 603 z nějaké bývalé rozvojové země (samotní nejvrcholnější představitelé státu v Tatrách bohužel skoro nikdy oficiálně nejezdili).
Speciály měli VŽDY přiděleny 2 spz najednou.
Ty,které sloužili na FMV měli jednu spz začínající na B a jednu civilní.
Ty které sloužili pro ÚV KSČ měli spz začínající na AA a jednu civilní.
můj speciál měl spz AA 31-57 a civilní ACJ 31-95 a sloužil pro stranický podnik služeb,účelové zařízení ÚV KSČ.
U těch vnitráckých jsem slyšel,že měli přiděleny dokonce 3 spz najednou a všechny z vnitra sloužily pro ty nejvyšší.
Ty,které sloužili na FMV měli jednu spz začínající na B a jednu civilní.
Ty které sloužili pro ÚV KSČ měli spz začínající na AA a jednu civilní.
můj speciál měl spz AA 31-57 a civilní ACJ 31-95 a sloužil pro stranický podnik služeb,účelové zařízení ÚV KSČ.
U těch vnitráckých jsem slyšel,že měli přiděleny dokonce 3 spz najednou a všechny z vnitra sloužily pro ty nejvyšší.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud je mi známo, všechna vozidla patřící resortu FMV byla evidována pouze pod svou "interní" SPZ začínající na B... Vozidla, která z různých důvodů nebyla provozována pod touto SPZ (= prakticky všechna kromě těch "pomalovaných") obdržela minimálně ještě jednu "civilní" SPZ dle potřeb výkonu své služby, utajení a pod., které byly používány dle potřeby. Vzpomínám, jak jsme na vojně při přesunu z kasáren do vojenského újezdu běžně u každého vozidla 2x během této cesty museli měnit vojenská SPZ (prý z důvodu utajení průběhu cesty a dislokace) a jaký průšvih býval, když jsme si je popletli...miloš bukáček napísal:Speciály měli VŽDY přiděleny 2 spz najednou.
Ty,které sloužili na FMV měli jednu spz začínající na B a jednu civilní.
Speciály pod "B" SPZ nejezdily, měli ji jen evidenčně a používala běžné pražské SPZ. Nevím, jak to bylo praktikováno v Bratislavě.
Dle odkazu http://www.feudal.cz/spz/html/1960-2002.htm měla "zvláštní" SPZ "AA" nestandardní režim: "Pravděpodobně v polovině sedmdesátých let se začala používat série AA. Se SPZ série AA disponovala V. správa SNB a přidělovala je držitelům „zvláštního průkazu”, tj. stranickým a vládním představitelům požívajícím zvláštních výsad". Proto jsou na mnohých fotografií zachyceny Speciály pod civilními (pražskými) SPZ.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných