T 613 Special
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Zarucit to samozrejme nemozem, ale neviem o tom, ze by bol meneny ...
Mne sa zasa to cislo zda primerane. Na TKB bola kedysi debata o tom ako sa rozchadzali cisla motora a kasne. Myslim, ze to bol rozdiel okolo 500 a podla toho to vcelku sedi.
Napr. co som mal pieskovicu tak ta bola rok vyroby 88 a cisla mala urcite dobre a takto:
VIN - TMT613003JP009261
Číslo motora - 08669
Mne sa zasa to cislo zda primerane. Na TKB bola kedysi debata o tom ako sa rozchadzali cisla motora a kasne. Myslim, ze to bol rozdiel okolo 500 a podla toho to vcelku sedi.
Napr. co som mal pieskovicu tak ta bola rok vyroby 88 a cisla mala urcite dobre a takto:
VIN - TMT613003JP009261
Číslo motora - 08669
Dostal, existují. Nepublikoval jsem je už na brněnském fóru?
1980: 35ks
1981: 22ks
1982: 16ks
1983: 6ks
1984: 10ks (jiný zdroj uvádí 7ks + 5ks kabrioletů)
1985: 8ks
1986: 3ks
1987: 11ks
1988: 11ks
1989: 10ks
1990: 2ks
1991: 2ks
dále se karoserie s větším rozvorem používaly na vozy, které již nebyly označovány jako "Speciál", ale jako T613-4 OTS-PL, ML a MiL, MiL m95, m96 a m97.
Některé souhrny uvádí v letech 1980 - 85 vyrobených 109ks T613-S, do toho jsou možná započítány i nějaké vozy vzniklé z náhradních karoserií, jakýsi přehled uvádí mezi roky 1981 - 87 vyrobených 24 náhradních karoserií "S"
1980: 35ks
1981: 22ks
1982: 16ks
1983: 6ks
1984: 10ks (jiný zdroj uvádí 7ks + 5ks kabrioletů)
1985: 8ks
1986: 3ks
1987: 11ks
1988: 11ks
1989: 10ks
1990: 2ks
1991: 2ks
dále se karoserie s větším rozvorem používaly na vozy, které již nebyly označovány jako "Speciál", ale jako T613-4 OTS-PL, ML a MiL, MiL m95, m96 a m97.
Některé souhrny uvádí v letech 1980 - 85 vyrobených 109ks T613-S, do toho jsou možná započítány i nějaké vozy vzniklé z náhradních karoserií, jakýsi přehled uvádí mezi roky 1981 - 87 vyrobených 24 náhradních karoserií "S"
Test T 613 Special
Caute Tatrovaci,
objavil som doma stary Svet Motoru s testom prave T 613 Special.Mozno by sa to dalo aspon nafotit ak by bol zaujem a uz nahodou nie je niekde zverejneny.Verim ze Ste prepadli zvuku V8-motora rovnako ako ja, sice trochu inej konstrukcie, ale podstata zostala.
S pozdravom Peto.
objavil som doma stary Svet Motoru s testom prave T 613 Special.Mozno by sa to dalo aspon nafotit ak by bol zaujem a uz nahodou nie je niekde zverejneny.Verim ze Ste prepadli zvuku V8-motora rovnako ako ja, sice trochu inej konstrukcie, ale podstata zostala.
S pozdravom Peto.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
AT - vďaka za podrobný a naozaj hodnotný prehľad o výrobe Speciálov
Smarkus - nemohol by si napísať niečo bližšie k téme "Výbava speciálov" ? Hlavne k výbave (pôvodnej) tvojho auta?
Nenašiel by sa obrázok stredného panelu a prístrojovej dosky (tiež pred tvojimi úpravami)?
A vie mi niekto povedať, načo je na paneli v strede medzi sedadlami vzadu hore taká okrúhla priehlbinka? že by tam bol plánovaný (alebo bol kedysi montovaný) cyklovač stieračov? Má tam niekto vôbec niečo zapojené?
Smarkus - nemohol by si napísať niečo bližšie k téme "Výbava speciálov" ? Hlavne k výbave (pôvodnej) tvojho auta?
Nenašiel by sa obrázok stredného panelu a prístrojovej dosky (tiež pred tvojimi úpravami)?
A vie mi niekto povedať, načo je na paneli v strede medzi sedadlami vzadu hore taká okrúhla priehlbinka? že by tam bol plánovaný (alebo bol kedysi montovaný) cyklovač stieračov? Má tam niekto vôbec niečo zapojené?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Test T 613 Special
Právě tenhle Svět motorů nějak nemůžu doma najít... Tak pokud se ti ten článek podaří nafotit, budeme rádi.chevrolet napísal:Caute Tatrovaci,
objavil som doma stary Svet Motoru s testom prave T 613 Special.Mozno by sa to dalo aspon nafotit ak by bol zaujem a uz nahodou nie je niekde zverejneny.Verim ze Ste prepadli zvuku V8-motora rovnako ako ja, sice trochu inej konstrukcie, ale podstata zostala.
S pozdravom Peto.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
niekde to mám, skúsim sa po tom pozrieť, aj keď formát SM sa na skener A4 moc nehodí,
toto sú obrázky z toho testu..
toto sú obrázky z toho testu..
- Prílohy
-
- t613s2sm.jpg (97.55 KiB) 10124 zobrazení
-
- t613s1sm.jpg (85.62 KiB) 10123 zobrazení
Naposledy upravil/-a ondrej v 25 Júl 2005, 08:31, upravené celkom 3 krát.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
čo sa týka zmien v prevedení Speciálov, tie vonkajšie sa dajú zistiť z obrázkov (články v časopisoch, prospekty...)
horšie to bude s vysledovaním technických zmien...
Niečo by som sa pokúsil zhrnúť a uvítam prípadné doplnenie/spresnenie:
Vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel):
- Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
- Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
- Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
- Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
- objavili sa smerovky na predných blatníkoch
- strieborno lakované stierače nahradené čiernymi
- ...
Vnútorné rozdiely:
- zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej (obr.)
- centrálne zamykanie podtlakové, neskôr elektrické
- tempomat (iba niektoré vozy)
- prídavné el. palivové čerpadlo (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
- pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
- výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
- odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
- vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
- brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia (neskôr od toho pravdepodobne upustené..)
- ...
DRracer - české pasáže nechaj kľudne tak, myslím, že miešanie 2 jazykov tu nebude nikomu vadiť
Podtlakový centrál nebol ako voliteľná výbava, ale sa montoval zo začiatku a neskôr bol nahradený technicky dokonalejším elektrickým
horšie to bude s vysledovaním technických zmien...
Niečo by som sa pokúsil zhrnúť a uvítam prípadné doplnenie/spresnenie:
Vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel):
- Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
- Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
- Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
- Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
- objavili sa smerovky na predných blatníkoch
- strieborno lakované stierače nahradené čiernymi
- ...
Vnútorné rozdiely:
- zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej (obr.)
- centrálne zamykanie podtlakové, neskôr elektrické
- tempomat (iba niektoré vozy)
- prídavné el. palivové čerpadlo (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
- pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
- výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
- odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
- vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
- brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia (neskôr od toho pravdepodobne upustené..)
- ...
DRracer - české pasáže nechaj kľudne tak, myslím, že miešanie 2 jazykov tu nebude nikomu vadiť
Podtlakový centrál nebol ako voliteľná výbava, ale sa montoval zo začiatku a neskôr bol nahradený technicky dokonalejším elektrickým
- Prílohy
-
- ZadSedadla.JPG
- (104.53 KiB) 613 stiahnutí
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
ondrej: diky za korekci, uz je to opravene a doplnene.
Ohledne olistovani predku mame tyto fotky:
bez chromovanych list na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_07.jpg
s chromovanymi listami na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_01.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_05.jpg
bez (mozna s, blbe se to leskne) chrom. list nahore a dole ale zato s vodorovnymi listami okolo znaku Tatra, jako chromky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_02.jpg
Vsechny maji chromovany stredni dil predniho narazniku
Ohledne olistovani predku mame tyto fotky:
bez chromovanych list na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_07.jpg
s chromovanymi listami na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_01.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_05.jpg
bez (mozna s, blbe se to leskne) chrom. list nahore a dole ale zato s vodorovnymi listami okolo znaku Tatra, jako chromky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_02.jpg
Vsechny maji chromovany stredni dil predniho narazniku
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných