Tatra 114 a 115
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 114 a 115
Dnes pribyly dalsi dve tatrovky - lehke povalecne tri-tuny T114 a T115, ktere navazuji na uspesnou predvalecnou T27.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t114
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t115
Opet vyzyvam ctene publikum, aby zapatralo ve svych archivech a pomohlo doplnit fotogalerii techto vozu, popripade jejich technicke parametry. Pokud vim, tak se jedna T114 vyskytuje v muzeu v Lesanech a paradni T115 maji v TransAuto & Deposit v C.Budejovicich. Verim, ze se jich vsak zachovalo podstatne vice.
Diky
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t114
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t115
Opet vyzyvam ctene publikum, aby zapatralo ve svych archivech a pomohlo doplnit fotogalerii techto vozu, popripade jejich technicke parametry. Pokud vim, tak se jedna T114 vyskytuje v muzeu v Lesanech a paradni T115 maji v TransAuto & Deposit v C.Budejovicich. Verim, ze se jich vsak zachovalo podstatne vice.
Diky
Naposledy upravil/-a DRracer v 02 Jún 2005, 18:34, upravené celkom 1 krát.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: Fakt ?
A co je pravdy na te historce, ze vetsi pneumatiky se na T115 montovaly proto, aby se trochu vyresil problem s nizko polozenou vanou u jeji predchudkyne T114. Kdyz ty roky vyroby byly takhle pekne za sebou, tak to davalo celkem smysl - nejdriv T114 (1947-8 ) a pak T115 s vetsimi pneu (1948-9).
A co je pravdy na te historce, ze vetsi pneumatiky se na T115 montovaly proto, aby se trochu vyresil problem s nizko polozenou vanou u jeji predchudkyne T114. Kdyz ty roky vyroby byly takhle pekne za sebou, tak to davalo celkem smysl - nejdriv T114 (1947-8 ) a pak T115 s vetsimi pneu (1948-9).
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pár info: Rozchod kol u T-114 byl vpředu 1700 a vzadu 1800mm, rozvor náprav 3500mm. T-115 měla vpředu rozchod kol 1740 a vzadu 1700mm, rozvor náprav 4000mm. Hlavní slabinou vozů T-114,115 byla malá světlá výška, daná motorovou skříní. Motor byl přichycen přímo na přírubu převodovky a spolu s rozvodovkou ve stejné ose na centrální nosnou rouru. Tím se motorová vana dostala do velmi exponovaného místa před přední nápravu a tak nepříznivě ovlivňuje nájezdové úhly a světlou výšku mezi koly v ose vozidla. Pod vlivem nevýhod T-114 a 115 ( nízká světlá výška a malý nájezdový úhel pod mot. skříní ), bylo přikročeno k realizaci projektu T-116 ( pevné nápravy, obdélníkový rám, plochý boxer šestiválec....), ale k výrobě odvozených verzí jako T-117, 118, 119, 120 naštěstí nedošlo. Zlatá T-111 a její kývačky !!!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných