Strana 5 z 9

Napísané: 12 Jan 2006, 12:54
od užívateľa DRracer
Kontras, Ondrej, Lubos: koukam, ze odliseni koprivnickeho Tatraplanu od boleslavskeho spada do oblasti cerne magie :), a to se resi jen originalni kusy. O tech dochovanych ani nemluve :?

PS: nevite nekdo, co je s Michaelem ??

Napísané: 12 Jan 2006, 15:28
od užívateľa Kontráš
Luboš: dík aspoň vím že moje v.č. spadá do oboru "reálných čísel" :-) Škoda že nemáš katalog celý, mohli jsme porovnat obědnací čísla z.kapoty a mezistěny. Mimochodem (alespoň)na obrázcích je co?
Ad poslední kopřivnické číslo: že to není 75.126 tedy víme a otazník se přesouvá k číslu 77.732

Napísané: 13 Feb 2006, 19:07
od užívateľa Michael
Přední světla T.600 - Tatraplán

Další zajímavou odlišností u různých ročníků T.600 jsou přední světlomety.
Do dnešních dnů se dochovalo velice málo tatraplánů, které mají původní přední světla ( patřící na svůj ročník ). Dnes hojně se vyskytující provedení se používalo až od roku 1951/52. Montáž těchto světel se pravděpodobně zavedla v Ml. Boleslavi.

Napísané: 13 Feb 2006, 19:16
od užívateľa DRracer
Michael: nove svetlomety se zacaly montovat jeste v Koprivnici?

A jak je to s blinkry? Od kdy se montovaly svetelne blikace a prestaly montovat placacky na B-sloupku?

Napísané: 13 Feb 2006, 19:21
od užívateľa Luboš
Světelné blinkry neměly tatraplány nikdy...

Michaeli, nevěděl bys konktrétnější označení těch parabol, nějaké označení typu na skle a tak?

Napísané: 13 Feb 2006, 19:26
od užívateľa Michael
DR. Řekl bych, že až v Boleslavi ( na 90%)
Vyhláška nařídila montaž "skleněných" blinkrů, ale v jakám roce to přesně nevím. No, ale řekl bych tak kolem roku 1954-1955, ale to jen střílím od boku...
V Boleslavském katalogu jsou uvedeny "plácačky"

Napísané: 13 Feb 2006, 19:27
od užívateľa DRracer
Lubos: takze zakrytovani / zavareni / odstraneni placacek na B-sloupku je v kazdem pripade tuning ?

Napísané: 13 Feb 2006, 19:30
od užívateľa Michael
Luboši, myslíš to první provedení zn. JORO?

Napísané: 13 Feb 2006, 19:40
od užívateľa Luboš
To taky, ale spíš by mne zajímaly PALy. Měly by to všechno být symetrické světlomety na klasickou žárovku 35/35W, předpokládám.

Povinné světelné blinkry (běžné byly přední bílé, zadní červené, ale to snad nebylo ani předepsáno) byly spíš až od roku 1955, ta vyhláška by se dala určitě dohledat i v el. podobě.... Zavařené sloupky na Tatraplanech jsou jednoznačně dodatečná úprava, alespoň na těch továrně vyrobených.

Napísané: 13 Feb 2006, 19:55
od užívateľa Michael
Luboš: Co já vím používají se světla z T-138. Jsou podobné, ale nejsou to ty původní...
Nafotím pár fotek jak by mělo vypad světlo pro posledního tatroše

Napísané: 13 Feb 2006, 20:42
od užívateľa Michael
Luboš: Na fotkách je refl. z T-138 a univerzální světlo Pal z 50tých let
(obě skla průměr 170mm ).
První verze se sklem JORO 200mm se dá poskládat. Sklo se sežene a taktéž parabola s objímkou pro žárovky. Rámeček už bude problém ( je vyroben přímo pro T-600).
Druhá verze: Poskládat z reflektoru T-138 - pouze bych vyměnil stávající sklo za dobovější zn. JORO průměr 170mm ( má zajímavější "vzorek").
Uchycení refletoru se bude muset trochu přizpůsobit, ale to by neměl být zase takový problém.

Jinak ty fotky toho moc neukazují...

Napísané: 13 Feb 2006, 23:29
od užívateľa Michael
Dohledal jsem dobové foto, které dokazuje, že velké okna a "kulatá" kapota byla již v roce 1950.

Napísané: 14 Feb 2006, 03:14
od užívateľa Luboš
Takže na posledních tatraplánech to jsou úplně stejné paraboly jako byly původně na T111, T805, prvních V3S a S5T, Š706R, Š1200, Š1201,...? Tak to je potěšitelné, ale už tuším, jak snadno se dají sehnat ve slušném stavu...

Napísané: 15 Feb 2006, 09:21
od užívateľa michalolejko
hoši normálně světla z avie .... zapar korun nové nikdy nebyl problem noooo... :oops:

Napísané: 15 Feb 2006, 10:52
od užívateľa Luboš
To jsou ale halogeny a nejsou náhodou stejné jako na T613 nebo Š120? Jistě by se pak daly použít i Wesemy... :D

Napísané: 15 Feb 2006, 11:03
od užívateľa michal olejko
Luboš: no kurva že sou H4 však v tem švunku je potřeba na tu štreku hodit pořádnou čučku.ty s te avie padnou na stare držaky jak ulite. však to mam jen na autě na běžné ježdění srazy atd... ted stavíme T600 rv.49 uplně do prach původního stavu prostě takvy vystavní kousek.tak tam pujdou orig. Ale nevím jakou barvu na něj dát se nemůžu rozhodnout.....

Napísané: 15 Feb 2006, 13:15
od užívateľa Luboš
No po takové úpravě je vhodné tam vrazit i motor z T603 s 300W dynamem, že? :) Ale dovedu si představit, jak to auto před padesáti lety nesvítilo...

Napísané: 15 Feb 2006, 13:22
od užívateľa michal olejko
no bodejť černej blesk z beskyd :D pravda s tím 603 motorm je to nebezpečny auto pro pubertalní vylevy jak stvořenééé :lol: :lol: :lol:

Napísané: 15 Feb 2006, 20:45
od užívateľa Mojžo
Tatra 600 s motorom T603 - však to musí byť šialená raketa to jak ide? Dobre si pamätám údaj 0-100 za približne 10 sekúnd?

Napísané: 15 Feb 2006, 21:08
od užívateľa MarekK
jaj ide to jak šalene, to možem potvrdit, niekedy som musel skúsi či nemám zatiahnutú ručku, ked v ledniciach predomnou táto T600 urobila vrúúm