Tatraplán - úpravy
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatraplán - úpravy
Náhodou jsem našel v jedné knize tento obrázek. Jedná se o Tatraplán, který má místo kapoty jen obdélníkový poklop ( jeden takový se dokonce dochoval ! ). Dvě malá okna nahradilo jedno velké obdélníkového tvaru. Tatraplán na obrázku má postranní lapače vzduchu, ale okna v zadní kapotě ( dílu karoserie ) jsou ještě ledvinkovitého tvaru a ne jak výše zminěného obdél. tvaru. Také jsem viděl kapotu Tatraplánu, která byla klasická zvedací , ale zase měla místo dvou malých oken jedno velké okno obdél. tvaru. Ploutev byla před vrchní hranou okna elegantně ukončena a pod spodní hranou zase pokračovala. Nemáte někdo nějaké další informace? Jedná se o tovární úpravy!
- Prílohy
-
- Tatraplán.jpg (153.13 KiB) 53516 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Thomas: Podle mě bylo náhradních dílů konkrétně na Tatraplán celkem dost a ještě i je. Já, kdybych v té době žil, tak bych asi také neodolal a zabudoval bych do svého tatraplánu místo starého "uloudaného" čtyřválce, silnější a živější 8V motor z T-603. Bylo to úředně schváleno, tak proč ne? Takto pravděpodobně uvažovali i majitelé, kteří Tatraplány vylepšovali a upravovali. Možná i díky tomu se jich do dnešních dnů dochovalo celkem dost, ale kdyby nebyla povolena vestavba motorů T-603 tak to nevím. Stačí se podívat někde do inzerce a většinou : Prodám Tatraplán s motorem T-603... Také i T-87 se díky dodatečným úpravám a vestavbám motorů T-603,805 udržovali co nejdéle, až do té doby, kdy si majitel pořídil onu vytouženou Tatru 603 od podniku. Samozřejmě, že i v té době byli majitelé, kteří si potrpěli na originál motor a nedali na něj dopustit, a to jak u vozu T-600 tak i u T-87. Zajímavé je, že se do T-97 používal jako náhrada motor z Tatraplánu, ale znám i majitele, který použil do své T-97 motor z T-603.
- Prílohy
-
- Tatraplán ceník 1.jpg
- Ceník ND pro T-600 z "Nepomucké" rok 1970. Má 10 stránek.
- (131.41 KiB) 1618 stiahnutí
- Thomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 585
- Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
Jasně, vestavby osmiválců se sníženým výkonem byly schválené továrnou a motivaci tehdejších majitelů volících toto řešení, není těžké pochopit.. Je potřeba zmínit další hledisko - takové ty rozsáhlejší, hlavně karosářské úpravy prováděné svépomocí, mající za cíl buď:
- udržet auto schopné provozu
- přiblížit se tomu co je modernější
- odlišit se od toho, co mají ostatní
O dobové příklady není nouze, i tady se jich objevilo celkem dost.
- udržet auto schopné provozu
- přiblížit se tomu co je modernější
- odlišit se od toho, co mají ostatní
O dobové příklady není nouze, i tady se jich objevilo celkem dost.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných