Tatraplán - úpravy
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
jestli mě paměť neklame tak Samohýlův T600 je jeden z klasických "tuningovaných" V8-603 (vzduchový filtr je T805). Lemy z. blatníků jsou předělané jak psal michael - jen bych dodal že častým důvodem k této úpravě byla koroze. Chybí chromy a přední světla jsou myslím z T87. Zadní světla jsou buď z T603-1 s vyměným krytem nebo celé z trolejbusu. Spodní vanička je shodná u T603-1, Š1202 a zmíněných trolejbusů (a jiných MHD vozů té doby) liší se pouze počtem žárovek a sklonem dělících odrazných plechů. Jiná je potom samozřejmě barevnost a u Š1202 i tvar krytů.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak tu mame dalsi technicky popisek - T600.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t600&lang=sk
Shrnuje vetsinu zde probranych zajimavych detailu (opet moc diky Michaelovi ), presto jedna zakladni otazka pretrvava:
Jak se rozezna Tatraplan vyrobeny v Koprivnici od Tatraplanu z AZNP ?
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t600&lang=sk
Shrnuje vetsinu zde probranych zajimavych detailu (opet moc diky Michaelovi ), presto jedna zakladni otazka pretrvava:
Jak se rozezna Tatraplan vyrobeny v Koprivnici od Tatraplanu z AZNP ?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Měl bych ještě pár drobných připomínek:
- 140 km/h to asi nejede, vždy je uváděna max. rychlost 130, trvalá 110
- starší motory (do čísla 853 včetně) měly vertikální ventilátor a pouze jeden karburátor, ať již ten Solex 32 UBIP nebo dříve Zenith 30IBM, výkon a kroutící moment toho motoru byly o něco nižší
- 5,5 litru oleje by mělo být jen v samotném motoru, jakmile naplníš i chladič, vejde se tam toho dvakrát tolik
- spotřebu oleje pak norma připouštěla až 0,3l/100km
- běžně se uvádí hmotnosti nižší - užitečné zatížení 405 kg a celková váha 1605 kg. (tlaky na nápravy, přední 689kg, zadní 916 kg)
- ráfky to má E4,00x16
- pak ti tam chybí délka auta, kdyby to někoho zajímalo, je to kolem 4540 mm
- 140 km/h to asi nejede, vždy je uváděna max. rychlost 130, trvalá 110
- starší motory (do čísla 853 včetně) měly vertikální ventilátor a pouze jeden karburátor, ať již ten Solex 32 UBIP nebo dříve Zenith 30IBM, výkon a kroutící moment toho motoru byly o něco nižší
- 5,5 litru oleje by mělo být jen v samotném motoru, jakmile naplníš i chladič, vejde se tam toho dvakrát tolik
- spotřebu oleje pak norma připouštěla až 0,3l/100km
- běžně se uvádí hmotnosti nižší - užitečné zatížení 405 kg a celková váha 1605 kg. (tlaky na nápravy, přední 689kg, zadní 916 kg)
- ráfky to má E4,00x16
- pak ti tam chybí délka auta, kdyby to někoho zajímalo, je to kolem 4540 mm
Naposledy upravil/-a Luboš v 23 Dec 2005, 01:19, upravené celkom 2 krát.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
S tou kapotou jsem si byl také jistý, ale už mi to moc nesedí... Okénka fak nevím.DRracer napísal:Lubos: no dobre, ale to bychom mohli rict o kazdem vozu. Nekde jsem ale videl, ze Tatraplany z AZNP mely kulatejsi zadni kapotu a vetsi zadni okynka. Je to pravda ?
Určitě se ta auta v detailech lišit budou, ale po 50ti letech si už nikdo nevzpomene a otázkou je, na kolik se dochovaly v původním stavu...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak s těmi okénky jsi měl pravdu. Myslel jsem, že se zvětšovala jen ta vnitřní, ale teď koukám, že i ta venkovní jsou větší zhruba o 4 cm. To jsem si nikdy nevšiml... Mělo by to naběhnout od čísla 75.733, tedy pořád Kopřivnické stroje.
S obloukovitostí kapoty to ale asi nesouvisí, ta naběhla asi o něco později.
S obloukovitostí kapoty to ale asi nesouvisí, ta naběhla asi o něco později.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných