Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
-
KeesSmit
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Amsterdam
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 12:49
The T 77 had one window in a upright postion. As the T 77 engines were running to hot, Tatra decided to widen the air scoops on the roof. It forced them to change the upright rear-window into a twin window that followed the shape of the roof.
Regards
Kees
-
KeesSmit
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Amsterdam
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 12:53
Prominte,
sirka kolo neni 12cm , ale 16 cm.
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 16 Okt 2005, 14:20
16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?
-
KeesSmit
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 30 Jan 2005, 22:40
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Amsterdam
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa KeesSmit » 16 Okt 2005, 17:48
the width of the rim/thread
-
D.P.
Príspevok
od užívateľa D.P. » 17 Okt 2005, 11:47
...aha...
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 17 Okt 2005, 11:50
D.P.: ty jsi tomu
snad nerozumnel ? Chces neco z toho prelozit ?
-
Chapman
Príspevok
od užívateľa Chapman » 17 Okt 2005, 12:15
DRracer napísal:16cm overall width of the tyre or the width of the tread ?
Ja by som poprosil preklad tohoto a tej odpovede... Díky
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 17 Okt 2005, 12:18
tread = behoun pneumatiky
rim = rafek
otazka znamenala, jestli je 16cm celkova sirka pneumatiky, nebo jen sirka behounu. Odpoved: 16cm je sirka behounu/rafku, cili celkova sirka pneu bude jeste o par cm vetsi.
-
D.P.
Príspevok
od užívateľa D.P. » 17 Okt 2005, 12:29
to
...aha...
bolo kôli tomu že som nevedel že ide o engliš debatu
Ale keď už som tu tak len jednu poznámku. Veď to je jasné že ide o behúň
-
Chapman
Príspevok
od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:12
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 00:18
chapman: mne to vrta hlavou od te doby, co nemecka televize DSF pri predstaveni noveho BMW (s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema
-
Chapman
Príspevok
od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:23
Oplatilo by sa pohladať na českom patentnom úrade... Možno si to patentovali,ale nepoužili
Alebo to bolo len na prototipe,prípadne 77čistej -tú už nepozrieme naživo!
-
Chapman
Príspevok
od užívateľa Chapman » 24 Okt 2005, 00:24
Teraz som si všimol,že si písal o áčku...
Tak je to možno fakt len patentované,ale nepoužité v sérií
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 00:44
chapman: to si prave nejsem moc jist, co v te reportazi zaznelo - ale logicky prostredni svetlomet mely acka (az na par vyjimek)
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 24 Okt 2005, 00:51
Je možné, že se to jen vymyslelo a zkoušelo, ale v sérii se to neobjevilo. Volant uprostřed auta taky jen zkoušeli, nechali si patentovat a tím to končilo. A pak až v 90. letech si to myslím Kopecký pořídl do okruhového Mondea...
-
DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
- Bydlisko: CR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa DRracer » 24 Okt 2005, 01:01
v online databazi uradu pro prumyslove vlastnictvi jsem to nenasel, nejstarsi zaznam "tatra" tam maji z roku 1968
Kazdopadne - zpusob, jakym se to prezentuje na te strance o designu vzbuzuje dojem, ze to mela kazda seriova sedmicka
-
Tominec
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Tominec » 24 Okt 2005, 01:23
DRracer napísal:(s funkci sviceni do zatacky) uvedla, ze to poprve pouzila Tatra na voze T77a a ze na to maji patent.
Z diskuse na toto tema zde vyplynulo, ze to s velkou pravdepodobnosti neni pravda - resp. nikdo to na sedmicce nema
Tak by to mohlo být i tak, protože jak říkáš-že se jednalo o prototyp, jsem se kdysi v nejmenovaném zdroji dočetl, že Tatra předběhla s centrálním natáčecím světlem do zatáčky Citroen o 20 let, kterých si to nechal "patentovat" v 50. letech, ale taky sem tomu nevěřil, páč nikdo to T77 nemá.
-
Tominec
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Tominec » 25 Okt 2005, 23:30
Zde je zmiňované vyjádření (bez jakékoliv záruky):
Firma Tatra již dříve použíla u Tatry 77 střední světlomet, který se natáčel společně s předními koly. U prototypu se prostřední dálkový světlomet natáčel ve směru jízdy v závislosti na rejdu přední nápravy.
Dle ústního sdělení pamětníka, se mělo podobné řešení uplatnit i u prototypu T603 - neověřeno
A pro jedince zdatné v polštině, jistě pěkný článek o Czeske sensaci:
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=16 ... _reading=1
-
Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
- Bydlisko: ČR
-
Kontaktovať užívateľa:
Príspevok
od užívateľa Luboš » 25 Okt 2005, 23:57
"...w sumie model 77 znalazł zaledwie około pół tysiąca nabywców."
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných