Tatra 623

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 29 Sep 2007, 12:52

Také sem zprvu trpěl dojmem že T 623 je lepší T 613.
Slyšel sem něco o dvou kusech s jinou karosérií .

A ještě jeden zajímavý link. http://www.motorjournal.cz/bitov/vozy03.html

Motor 3,8 L

Užívateľov profilový obrázok
Mgr.Petr Naszrával
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó
Bydlisko: Poklička

Príspevok od užívateľa Mgr.Petr Naszrával » 29 Sep 2007, 17:54

Robert napísal:Také sem zprvu trpěl dojmem že T 623 je lepší T 613.
Slyšel sem něco o dvou kusech s jinou karosérií .

A ještě jeden zajímavý link. http://www.motorjournal.cz/bitov/vozy03.html

Motor 3,8 L
Teď už netrpíš?
No jasně, Borkova 623, divím se, že nenapsal že v tom je 4,5l.
A vůbec, že to třeba je z Vignale nebo tak. Jinak letos v Kopru mu to moc slušelo v tý 700 s americkýma vlaječkama a polštářkama nebo co to tam vevnitř měl.
To mě dojal.

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 29 Sep 2007, 18:15

Hynek - na svých stránkách máš Tatry z různých koutů nejen naší republiky. Měl jsi možnost se dostat fotit do Chebu? HZS tady měl osobní Tatru a tak by mě zajímalo, co vlastně byla zač. Tvářila se jako plasťák jenže měla palubku ze speciála. Rok výroby 1990/91 - už si nepamatuju. Ti co s ní jezdili tvrdili, že je to 623, ale mě se to nezdá. Nevíš o ní něco víc? Už jí prodali v místním autobazaru.

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 04 Okt 2007, 20:37

Luboš napísal:Existují i přestavěné jedničky, speciály, čtverky,... , ale všechno to vznikalo později mimo fabriku. Nějaké obrázky různých užitkových aplikací se sice v propagačních materiálech Tatry občas objevily, ale těžko to mohlo být myšleno jako nabídka.
Propagační materiály potvrzují, že se o nabídku skutečně jednalo. To, že zájemci (hasičské sbory) na to neměly/nedostaly peníze, a fabrika tudíž nic nepostavila/neprodala, je věc druhá... Také jsem si myslel, že všechny T623 či T613-2 RTP (jak většinou mívaji v TP) vznikly mimo kopřivnickou/příborskou továrnu než jsem zjistil, že kombinát přece jen speciály této specifikace sám postavil a prodal :arrow: jenže zase poněkud "po tatrovácku":
Hynek napísal:... Dva speciály od Pražských hasičů... mají v TP T613 S, nikoli T623...
Musím Hynka opravit: v TP je označení hasičský speciál, tuším kategorie N1 (proto žlutá SPZ) a typ je uveden T613-3. Vozidlo se sice tváří jako speciál, ale do neustrojené "speciálovské" karosérie je již z výroby vestavěn upravený trojkový interiér ala korejka s ochranným rámem a motor je standardní(?) E1/1 bez znatelných úprav... Mnohé vysvětluje rok výroby 1990 a objednavatelem byl nejspíše nadřízený orgán (tedy MV, které bylo téměř vždy příjemcem předchozích speciálů).

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Okt 2007, 22:09

Tak to by mě opravdu zajímalo, které nové T623 ten kombinát opravdu oficiálně vyrobil a prodal? Někde jsem se dočetl informaci, že nějaké ty "speciály" upravoval v Kopřivnici dokonce jakýsi kroužek mladých svazáků. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 05 Okt 2007, 07:37

ja myslím, že všetky T613 vyrobili krúžky mladých zväzákov a brigády postarších komunistov - veď tak to často aj vyzerá...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Okt 2007, 13:42

Spíš to byly flákači a lemplové, za ty neošetřené rezavé plechy bych je i dneska nakopal někam, ale to nechme stranou.

Tohle je z Tatrováku z roku 1989, ale někde bych měl mít ještě pochvalnější příspěvek na adresu těch Svazáků... :lol:

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Okt 2007, 15:29

to je ukázka propagandy.... .... a odteraz je iste, že všetky červeno biele t613ky majú striekačky 3,8liter a uhánajú 265, tojest skoro 300km/hod, ... :wink: , vkastne by mali napísat že ide o typ T6235....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2007, 01:36

No jistě, ale vzdělaní jedinci dokáží chápat informace v souvislostech, ostatní bohužel a tak vznikají různé novodobé legendy a mýty...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných