Strana 1 z 7

Renovacia TATRY 57B

Napísané: 08 Feb 2007, 19:42
od užívateľa jan štancel
Rozhodol som sa otvoriť túto novú tému a zároveň chcem poprosiť tých čo už renovuju alebo zrenovovali a maju určite množstvo fotiek a sú ochotný sa z nimi podeliť aj s ostatnými a tým aj pomôcť ostatným,ako som napr. ja.Už teraz Vám vopred všetkým ďakujem!

Napísané: 08 Feb 2007, 20:09
od užívateľa jan štancel
A tu je moja kráska na ktorej bude ešte toho veľa čo vylepšovať.

Napísané: 08 Feb 2007, 20:24
od užívateľa Vosounek
Naprosto krásná......

Napísané: 08 Feb 2007, 20:25
od užívateľa ladis
Ano, je krásná. A na co je ta škodovka vlevo?

Napísané: 08 Feb 2007, 20:27
od užívateľa Karel
V roce 1987 jsem viděl v Kežmaroku černou T-57B v běžném provozu, není to náhodou ona ?

Napísané: 08 Feb 2007, 20:49
od užívateľa jan štancel
Ta škoda je asi bývaleho majitela ja som ju kúpil v Košiciach,nemám od nej žiadne doklady a majitel mi o nej rozproval rôzne udalosti a jeho manželka tiž ine,tak o pôvodnej historii toho nič neviem.V okrese KK neviem o žiadnej t57b,a v Poprade je asi len jedna ale je na predaj ale ešte nebola renovovana jazdi na pôvodných čislach a tiež tam nema veľa veci originalných takže mi moc nepomohol.Nevim kde sa nachadzajú čisla na karoserii ,na motore mam vyrazene ine ako na štitku.

Napísané: 08 Feb 2007, 20:52
od užívateľa jan štancel
...a na motore.

Napísané: 08 Feb 2007, 21:25
od užívateľa Karel
To Kežmarocké Béčko mohlo být to z Popradu, ale už je to 20 let

Ten mosazný štítek na skříni ventilátoru je z T-57 (Čistá) vyrobené před rokem 1935 (přesně ti to poví podle výrobního čísla v muzeu v Kopřivnici). To číslo motoru na Béčko také nevypadá, neboť já mám na původním motoru z roku 1937 číslo 174902, navíc způsob a místo na kterém je vyraženo není původní (zřejmě už to někdo někdy přerazil). Na levé straně motoru (za listovým perem, pod měrkou oleje) by mělo být vyraženo číslo podvozku, které by se mělo shodovat s číslem na štítku.Číslo motoru má být na pravé straně, zvrchu (vedle karburátoru). Bloky motorů dodávané jako náhradní díl neměly čísla. Po zamontování do konkrétního vozu se na ně vyrazily původní čísla tohoto vozu (motoru). Na karoserii je pouze ,,kompletační číslo,, které není nikde v papírech uváděno. Tímto číslem byly označeny všechny odmontovatelné díly před lakováním (blatníky, haubna dveře, stupačky,...), aby se při závěrečné kompletaci vůz složil z těch správných dílů. I přes ,,sériovou,, výrobu byly mezi jednotlivými díly dost velké rozdíly a dost často se stává že například dveře z jednoho vozu nepasují dost přesně do jiného vozu a musí se trochu upravit, což je po nalakování už dost problém.

Napísané: 08 Feb 2007, 21:34
od užívateľa jan štancel
A treba do Kopřivnici isť osobne,alebo dá sa to zistiť aj inač napr.telefonom.

Napísané: 08 Feb 2007, 21:41
od užívateľa Karel
Na to by ti mohl odpovědět A.T. (mám dojem že je tam dost často :wink: )

Já jsem se tam dotazoval před 20ti lety písemně. Odpověděli mi rovněž písemně (se soudružským pozdravem - světu mír :lol: ). Podepsaný tam byl sám p. Rosenkranz (ale psala to asi nějaké sekretářka :lol: ).

Napísané: 08 Feb 2007, 22:01
od užívateľa jan štancel
A tu je ta tatra z popradu.

Napísané: 08 Feb 2007, 22:12
od užívateľa Janči
Ahoj Janči, takže ako si si už určite prečital, tak sa mi podarilo spojazdniť jeden motor a pomaličky dávam do kopy podvozok, veď potom pošlem foto, ale jedno viem pieskovačka sa zo mna asi zblázni. 8) Drýím ti palce, zatial sa maj.

Napísané: 08 Feb 2007, 22:19
od užívateľa jan štancel
Tieto klučky som mal pri nej.Su na "béčko"?

Napísané: 08 Feb 2007, 22:20
od užívateľa jan štancel
A na dverach.

Napísané: 08 Feb 2007, 22:29
od užívateľa Karel
Béčková je pouze ta klika na dveřích.

Napísané: 09 Feb 2007, 09:18
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Karle, a z čeho jsou ty vnitřní kličky (oken, dveří) na prvním obrázku. Ta úplně první prohnutá a drážkovaná klika je nějaká Škodovka, ne? Ale ty vnitřní kliky a kličky oken nevím. Můžu jenom říct, že na svém poválečném béčku mám přesně ty stejné. Náhoda nebo se to nakonec dávalo i v Tatře?

Napísané: 09 Feb 2007, 10:04
od užívateľa Michael
AT: Ta prohnutá klika je ze Š-Tudor.
Kličky oken jsou určené pro T-87.
Vnitřní kliky jsou také pro T-87 nebo T-75 Long.

Napísané: 09 Feb 2007, 10:52
od užívateľa Dan
Kliky na Béčko sů takového kulatého průřezu a na konci sů kuličky buďto černý plast nebo dřevěné. Také sem renovoval T 57 b

Napísané: 09 Feb 2007, 11:54
od užívateľa Michael
Sice toto foto je i ve vlákně o Béčku, ale raději ho přídám i tady.

renovácia

Napísané: 09 Feb 2007, 16:47
od užívateľa Laco
Určite sa pripojím do debaty, aj nejaké foto cez veekend porobím . Mám niečo nafotené než som začal s renováciou , ale je to na klas. fotografiii a musím to naskenovať. Budem sa snažiť reagovať na otázky čo najskôr. Ak to nikedy nebude zo dňa na deň, tak len preto , že veľa cestujem a niekedy som doma až večer a to už mám za sebou okolo 1000 km najazdené a nechce sa mi okrem spánku už nič. Inak som fanda 57B a mám ju z TATIER najradšej. Ako som už uviedol predtým, mám aj T54 , ale je to na niekoľko rokov renovovať.
Hadimrška je hadimrška , a inak to nebude ! Nech si vraví kto čo chce , je to posledná TATRA z osobných áut klasickej TATRA koncepcie. Potom to už bolo o inom. Aj ked si moc vážim konštruktérov novších modelov, historické pre mna zostávajú TATRY s nosnou rúrou . Je to o emóciách a nie o filozofoch, čo sa k tomu vyjadrujú aj tu TATRAPORTLY !
Pre mňa je to moje hobby a nikto to nemôže spochybnit! Tím ale nevravím , že TATRA je "geniálna konštrukcia " a podobné blbosti ako niektorí fetišisti. Ja mám jednoducho moju TARU 57B "RÁD" ako technický výrobok, ktorý má aj svoje muchy a tpreto pre mna zaujímavý. Je to jednoducho dobrodružstvo histórie a trochu nostalgie zašlých časov.