T813 FOREWER...

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 14 Máj 2007, 12:29

Lucián napísal:Já vůl se přepsal, sipu si popel na hlavu!!! Jasně, že tam patří Karel Bochenský!!! Kurva, proč nemohu opravit svůj příspěvek??? Tohle u nás na fóru jde!
Zbytečná trapárna, Etiene oprav to, prosím!!!
Tak piš k nám na fórum a ne ke konkurenci :twisted:

Není to trapárna, ale vynucení úcty k ostatním diskutujícím. Někteří totiž nejsou morálně natolik na výši, aby svou chybu čestně přiznali a chtějí se z ní tajně vysmeknout tím, že opraví svůj příspěvek. To všechno už tady bylo a tak Etienne udělal tuto úpravu, že totiž pokud se už na nějaký příspěvek objeví reakce, tento nejde upravit, aby se nestalo, že ta reakce pak nebude dávat smysl.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 14 Máj 2007, 16:59

Ak už hovoríme o úcte, tak dotyčný Karel Bochenský si asi s úctou k čitateľom ťažkú hlavu nerobil, keď tak (ako píše Lucián) vedome a rád, slušne povedané, "fabuloval a mystifikoval". :?

Mikki

Príspevok od užívateľa Mikki » 16 Máj 2007, 18:09

Luboš napísal:Za tím, co jsem psal si stojím, je to jeden z nejméně důvěryhodných autorů, co píší o tatře.

Je sice pravda, že 813ka má v papírech psánu stoupavost "přes 58°" (!), ale co jsem jí párkrát viděl se někam škrábat, tak bych spíš řekl, že nestíhají ty proslavené taktické pneumatiky a těch unavených 250 kobylek má s těmi tunami také co dělat...
potom sa sem pyta otazka: preco "Vejtra", ktora ma malo cez 5 ton, zvladne stupanie daleko vacsie ako 100% s vykonom motora necelych 100 "kobylek"???(ked si to uz tak nazval) :roll:

samozrejme je to kvoli prevodom.....redukcie v prevodovke, diferakoch, nabojoch kolies....vsetko urobi svoje, iste je vykon motora podstatny, ale v takychto pripadoch rozhoduje sprevodovanie vykonu

zoberme si jeden odveci priklad: u nas v dedine chodi XYZ.... traktorikov, ktore maju motor z trabanta....600 cm3, dvojvalec, vzduchom chladeny dvojtakt s vykonom... 21 koni :lol:
a bez problemov sa da za tym orat, tahat 700kg vozik, vyprostit zapadnuty osobak, odhrnat sneh..................................

Tatra T813 je automobil s najvacsim poctom prevodovych stupnov a redukcii pocnuc prevodovkou az po naboje kolies...
Ked sa tymto hnacim traktom prezenie 276 koni mohutneho takmer 18litroveho dvanactvalca tak sa robia veci.....nema v papieroch nadarmo stupavost cez 100% a tahanie privesu 100ton v terene 8) ...éto sio...

Mikki

Príspevok od užívateľa Mikki » 16 Máj 2007, 18:19

jeden nadherny priklad toho co som v mojom poslednom prispevku popisal
Prílohy

[Prípona avi bola zablokovaná.]


Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 16 Máj 2007, 22:21

Luboš napísal:Je sice pravda, že 813ka má v papírech psánu stoupavost "přes 58°" (!), ale co jsem jí párkrát viděl se někam škrábat, tak bych spíš řekl, že nestíhají ty proslavené taktické pneumatiky a těch unavených 250 kobylek má s těmi tunami také co dělat...
No neviem ako blízko sa ti k tým taktickým pneu podarilo niekedy priblížiť, ja som k nim bol dosť blízko. Moja vojenská (počas ZVS) T815 6x6 VVN ich mala, zopár som ich aj prezul (ručne). Môžem potvrdiť ich vynikajúce vlastnosti v teréne (ale aj na pevnom podklade). V nich by som problém nehľadal.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Máj 2007, 16:40

Mikky, ehm, žádná Tatra mimo této: http://www.rc-trucker.com/tahac.html , neutáhne v terénu 100tun, to mi věř. Ani kolos T813, ani T815 VT. To jsou jen zbožná přání........

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 17 Máj 2007, 16:58

On asi myslel, že na pevnej ceste. Ale v originálnych dokumentoch je tento ťah spomínaný.

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 17 Máj 2007, 17:21

všetko pokec v rovine teoretickej,skusil niekto z VAs uz naozaj sediet za volantom T 813 kolos a aj jazdil v teréne?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 17 Máj 2007, 17:22

No stretol som 3 supravy s BVPckami na stupaku pri ZM a jedina "vyhoda" tej 816ky bola minimalna dymivost, tie dve 815ky za nou nijak nezaostavali.
A pochybujem ze hociktory z tychto strojov utiahne 100 ton v "terene"

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 17 Máj 2007, 17:43

Joseph -> Za T813 nikoliv, za T815 VVN,VT áno. A právě když jsem viděl, jak měly 2 T815 spřažené na tyč problém vyrvat kontejner plný písku z obyčejného pole (povodně 02 - připlaval po Vltavě :-D ) nebo když se osmikola po cca 5 - ti minutách hrabání na místě pohla a pomaličku odplazila odvézt klacek který měla na laně připlé (stromeček délky tak 15-20m), tak si nemyslím že u T813 by tomu bylo jinak... Ovšem máš - li jinou zkušenost, napiš, určitě nejen já jsem zvědavý...

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 17 Máj 2007, 17:45

Stevo napísal:A pochybujem ze hociktory z tychto strojov utiahne 100 ton v "terene"
Presne tak, "terén" je totiž veľmi široký pojem.

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa joseph » 17 Máj 2007, 19:03

prakticke skusenosti s a velmi lisia od tych tabulkovych papierovych ktore su v knizkach a v prospektoch.

Mikki

Príspevok od užívateľa Mikki » 17 Máj 2007, 22:22

Radinko napísal:
Stevo napísal:A pochybujem ze hociktory z tychto strojov utiahne 100 ton v "terene"
Presne tak, "terén" je totiž veľmi široký pojem.
pravdaze myslel som teren v ponimani, ze - mierne stupanie, nespevnena cesta, staveniska a pod. :oops:

Mikki

Príspevok od užívateľa Mikki » 17 Máj 2007, 22:29

T813 pri praci 8)

Mikki

Príspevok od užívateľa Mikki » 17 Máj 2007, 22:32

...po druhe :lol:
Prílohy
T813-29.jpg
T813 pri praci

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Máj 2007, 13:34

Podla tohto videa nema so 100% stupanim problemy ani obycajna 815 6x6 ...
http://www.youtube.com/watch?v=j0-at4lEqjw

TiborM
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 19 Máj 2009, 11:00
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 815 S1, Tatra 815 S3 (obe 1:87)
Bydlisko: Diviaky n/N - Prievidza
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa TiborM » 16 Okt 2009, 09:43

Stredné Slovensko
Prílohy
JRD00021.jpg

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa oldjan » 16 Okt 2009, 20:55

Myslím, že se vám ty tabulky trochu pomíchaly. T 813 Kolos má sice stoupavost přes 100%, ale max. hmotnost přívěsu na silnici je 65 tun a v terénu 12 tun. T 813 TP 6x6 má max. hmotnost přívěsu na silnici 100 tun a v terénu 0! Navíc stoupavost je udávána s celkovou hmotností sólo 22 tun. Takže plně naložená T 815 by to stoupání asi určitě nezvládla. Teď nevím jakou stoupavost má T 815, ale T 148 má udávanou 43%. Vždy se jedná o max. hodnoty. Takže na travnaté vlhké stráni to je asi zlomek těchto hodnot.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa ivkej » 16 Okt 2009, 21:17

taký drtikol bol aj v Prievidzkej ČSAD

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 17 Okt 2009, 02:19

oldjan napísal:Myslím, že se vám ty tabulky trochu pomíchaly. T 813 Kolos má sice stoupavost přes 100%, ale max. hmotnost přívěsu na silnici je 65 tun a v terénu 12 tun. T 813 TP 6x6 má max. hmotnost přívěsu na silnici 100 tun a v terénu 0! Navíc stoupavost je udávána s celkovou hmotností sólo 22 tun. Takže plně naložená T 815 by to stoupání asi určitě nezvládla. Teď nevím jakou stoupavost má T 815, ale T 148 má udávanou 43%. Vždy se jedná o max. hodnoty. Takže na travnaté vlhké stráni to je asi zlomek těchto hodnot.
Právě Ty by jsi měl vědět, proč kolos má jen 65 tun, když 8x8TP mělo 100 tun, abyl to kolos na jiných kolech. Proč ? Proč má PV3S ve službách armády 3 tuny užitné hm a v civilu 5 , proč T805 1,5 tuny a v civilu víc ? Proč se na korbu kolosa může ložit pouze 7 000 kg , přitom odveze daleko víc ?
Jinak dlouhodobé zkoušky Kolosa se jezdily na VVP Libavá, a tam jezdil kolos, v terénu, tahal podvalník, na něm byl válečný tank bez věže, a do tanku bylo naházeno spousta železa a ten podval s tím tankem měl víc , než 100 tun. Jezdil s tím kolosem také můj mistr ( je už 1 rok v důchodu) a viděl spoustu krásných fotek a slyšel krásné vyprávění .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní