Tatra 138
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Tu je jedna rarita T138 HA 12 - hadicový automobil HA 12 bol upravený z pôvodného HAT 16 výmenou hadíc "A" 130 mm za hadice "A" 125 mm (5 palcov). Je určený pre dialkovú dopravu väčšieho množstva vody. Hadicové vedenie sa pokladá za jazdy a to buď jednoduché nebo dvojité. Je na ňom uložených 1200 m hadíc. Používa sa v spojení s prívesnou čerpacou stanicou.
Tento konkrétny automobil bol okolo roku 2000 (možno ešte stále je) v službách HZS Jihomoravského kraje - územní odbor Brno město. Týchto vozidiel bolo vyrobených iba zopár kusov. Známa bola existencia 2 vozidiel - tohoto v Brne a v Žiline.
Tento konkrétny automobil bol okolo roku 2000 (možno ešte stále je) v službách HZS Jihomoravského kraje - územní odbor Brno město. Týchto vozidiel bolo vyrobených iba zopár kusov. Známa bola existencia 2 vozidiel - tohoto v Brne a v Žiline.
- Prílohy
-
- Tatra 138 HA 12.jpg (11.4 KiB) 14561 zobrazení
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
veľmi pekná súprava - keby to vyrobili dnes, tak by to bolo nechutne krabicovo hranaté..Radinko napísal:Tu je jedna rarita T138 HA 12 - hadicový automobil HA 12 bol upravený z pôvodného HAT 16 výmenou hadíc "A" 130 mm za hadice "A" 125 mm (5 palcov). Je určený pre dialkovú dopravu väčšieho množstva vody. Hadicové vedenie sa pokladá za jazdy a to buď jednoduché nebo dvojité. Je na ňom uložených 1200 m hadíc. Používa sa v spojení s prívesnou čerpacou stanicou.
Tento konkrétny automobil bol okolo roku 2000 (možno ešte stále je) v službách HZS Jihomoravského kraje - územní odbor Brno město. Týchto vozidiel bolo vyrobených iba zopár kusov. Známa bola existencia 2 vozidiel - tohoto v Brne a v Žiline.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Mal by som tieto dve otázky do diskusie ohľadom rozdielov vojenskej a civilnej verzie T138:
1. Možno tvrdiť, že rozdiel je medzi nimi okrem iného v tom, že vojenská verzia má stierače umiestnené nad čelným sklom a civilná pod ním? Na 99% sa mi potvrdilo, že áno (na základe fotiek, osobných skúseností a mne dostupných informácií), výnimku zatiaľ tvorí táto Tatra na obrázku.
2. Existuje nejaká logika čo sa týka tvaru a umiestnenia predných a bočných smeroviek vzhľadom na vojenskú a civilnú verziu? Zatiaľ som postrehol všetky možné varianty.
Ďakujem za vecné reakcie.
1. Možno tvrdiť, že rozdiel je medzi nimi okrem iného v tom, že vojenská verzia má stierače umiestnené nad čelným sklom a civilná pod ním? Na 99% sa mi potvrdilo, že áno (na základe fotiek, osobných skúseností a mne dostupných informácií), výnimku zatiaľ tvorí táto Tatra na obrázku.
2. Existuje nejaká logika čo sa týka tvaru a umiestnenia predných a bočných smeroviek vzhľadom na vojenskú a civilnú verziu? Zatiaľ som postrehol všetky možné varianty.
Ďakujem za vecné reakcie.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných