TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Nov 2009, 17:36

Nazdar !
Toto není nákladní vůz Tatra 85, ale Škoda 6STP6L. Tyto vozidla a další varianty tohoto typu v hojném počtu používal WH.
Fotka je z eBay. Myslím, že tam jsou i jiné fota s touto škodovkou ( chybně ozn. jako Tatra ).
Jinak ve složkách něm. armády byla zastoupena hlavně cisterna T-85 ( ovšem viděl jsem na fotech i valníky, ale ne v tak hojném počtu ).
Jinak Populár má také "bojovou" karosérii.

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa lukas. » 12 Nov 2009, 17:45

No mě se to taky hned moc nezdálo, dík za osvětlení - jinak těch několik fotek jsem si taky stáhl, je na nich pěkné to, jak je krásně vidět jak s tím jedou hlouběji a hlouběji do ruska...

TiborM
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 19 Máj 2009, 11:00
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 815 S1, Tatra 815 S3 (obe 1:87)
Bydlisko: Diviaky n/N - Prievidza
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa TiborM » 12 Nov 2009, 17:58

DRracer písal: "To tedy znamena, ze vuz mel nejspis celkem 4 nahradni kola, coz v te dobe nebylo az tak neobvykle, stejne jako umisteni dvou kol na strese."

Neboli 4 náhradné kolesá určené - alebo použiteľné aj na dodatočnú dvojmontáž? Nasvedčovali by tomu dlhé skrutky trčiace z diskov, viď foto T8502.jpg od Luboša T. z 11. okt. 2006. Ak sa mýlim, :oops:

zdesko
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25 Nov 2009, 13:16
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa zdesko » 06 Apr 2010, 01:49

..od posledního příspěvku už uplynulo pár pátků a tak se chci zeptat..jak pokračuje výzkum tohoto vozu..? A hlavně stavba..? Jinak ty cisterny se vyráběly v provedení cistrna vojenská a cisterna civilní... a kromě toho se za ně vyráběla ještě tažená cisterna s označením Tatra 110. Co se týká článků chladiče,tak v "našich" končinách se užíval spíš ten 6-ti článkový. (ten sedmi článkový bych odhadoval,že patří spíš do teplejších krajin). V zimě se dokonce některé články demontovaly a vůz jezdil třeba jen se dvěma..!

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Apr 2010, 11:27

TiborM napísal:Neboli 4 náhradné kolesá určené - alebo použiteľné aj na dodatočnú dvojmontáž? Nasvedčovali by tomu dlhé skrutky trčiace z diskov, viď foto T8502.jpg od Luboša T. z 11. okt. 2006. Ak sa mýlim, :oops:
Zajimava myslenka, vyloucit se to asi neda. Treba T72 se vyskytovaly v obou variantach - s i bez dvojmontaze na zadnich kolech. Jak by T85 vypadala s doplnenou dvojmontazi, je videt na prilozenem obrazku. Na pohled to ale vypada divne :) (cimz nechci rict, ze by to tak nemohlo byt).
zdesko napísal:..od posledního příspěvku už uplynulo pár pátků a tak se chci zeptat..jak pokračuje výzkum tohoto vozu..? A hlavně stavba..? Jinak ty cisterny se vyráběly v provedení cistrna vojenská a cisterna civilní... a kromě toho se za ně vyráběla ještě tažená cisterna s označením Tatra 110. Co se týká článků chladiče,tak v "našich" končinách se užíval spíš ten 6-ti článkový. (ten sedmi článkový bych odhadoval,že patří spíš do teplejších krajin). V zimě se dokonce některé články demontovaly a vůz jezdil třeba jen se dvěma..!
Vyzkum dale nepokrocil, resp. dosud jsem nikde nesehnal podklady pro zodpovezeni otazek ohledne mnozstvi, umisteni a ucelu nahradnich kol, a ucelu plechu na zadni sajtne. Namety a hypotezy jsou samozrejme vitany :)
Prílohy
Clipboard152.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa Michael » 16 Apr 2010, 12:31

Dobrý den.
Zatím jsem neměl možnost vidět vojenský automobil, který by měl vymontované části segmentové chladiče ! A to platí i u netater, které používal např. WH na frontě.
Přece toto mohlo vyřešit překrytí chladiče dečkou !? Což jsem na fotkách z válečného provozu viděl a také takovéto fotky ve sbírce mám - jsou to Tatry 27 i 85.
Já bych to viděl v počtech segmentů jednodušejc :wink: Prostě vývoj....

knezdub
Diskusný nováčik
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 20:52
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 85 cisterna - prosba o konzultácie

Príspevok od užívateľa knezdub » 16 Júl 2010, 21:06

Pánové, nemáte někdo informace o tažené cisterně T110, která byla tahána za T85? Byly v kabině cisterny nějaké ovládací prvky, nebo sloužila jen k převozu obsluhy?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných