Strana 8 z 31

Napísané: 02 Feb 2007, 20:44
od užívateľa Karel
Já u svých T-57A používám PP-44 jak v diferáku tak v převodovce. Vzhledem k tomu že je extrémně hustý lépe drží na ozubených kolech, na kterých vytvoří silný povlak a pokud náhodou netrefím správný meziplyn, není to počítání zubů tak ostře kovové jako při používáni řidšího PP-90. Problém je pouze při nízkých teplotách. Než se hustý olej řádně rozmixuje je někdy téměř nemožné zařadit, ale to trvá jen pár metrů.
Hustý olej PP-44 rovněž výrazně snižuje hučení převodů. Několikrát jse skusil použít PP-90, ale ostré kovové zvuky které se ozývaly z převodvky (nebyla dosud renovovaná) mě donutily vrátit se k PP-44.
Jak jsem již psal nejsem si jistý použitím oleje PP-44, ale PP-90 mi připadá opravdu řidký. Musíte si uvědomit že v dnešních převodovkách jsou téměř všechna ozubená kola ponořena v oleji, zatímco u starých Tater je hladina oleje v cca. 1/4 převodovky a zbytek ozubených kol nad touto hladinou je mazán buď rozstřikem (tady by PP-90 vyhověla), případně přenosem oleje na ozubených kolech a na to je lepší PP-44, která se na kola lepí jak med. Problém je ale za nízkých teplot (kdo ale jezdí s veteránem v zimě) kdy by ten hustý olej nemusel stíhat stékat dolu a vytvářet dostatečnou hladinu.

Napísané: 02 Feb 2007, 21:13
od užívateľa Michael
Karle, plně s tebou souhlasím.
Také jsem zkoušel PP90 v diferáku, ale nedělalo to dobrotu.
Olej více prosakoval ve spojích u manžet... s PP44 nejsou ztráty (úniky) oleje až tak velké.
V převodovce jsem ještě olej neměnil, ale určitě tam bude PP44.
Minulou "krutou" zimu jsem zkoušel zařadit u Tatry jedničku.... páku jsem tlačil, téměř půl minuty :wink:

Napísané: 02 Feb 2007, 21:16
od užívateľa Julo600
dakujem za vysvetlenie, uz je mi to jasne, len ma mrzi ze mi podobne informacie ako napisal Ladis nedokazali poskytnut v specializovanej predajni (predajna vyhradne na oleje pre automobily a stroje)

Napísané: 02 Feb 2007, 22:43
od užívateľa Karel
Julo600 napísal:dakujem za vysvetlenie, uz je mi to jasne, len ma mrzi ze mi podobne informacie ako napisal Ladis nedokazali poskytnut v specializovanej predajni (predajna vyhradne na oleje pre automobily a stroje)
Však proto jsi tady, aby jsi se dozvěděl něco nového :wink: .
Specializované prodejny jsou specializované na současné automobily a stroje a ne na vergly z první poloviny minulého století :wink: .
Ona i ta kniha ,,Receptář pro elektrotechnika,, asi nebude zrovna nejnovější.

Napísané: 02 Feb 2007, 23:12
od užívateľa Karel
Jen pro úplnost.
Kolega například používá PP-44 pouze v diferáku a v převodovce má PP-90, se kterou je plně spokojen, protože s PP-44 se mu nedařilo zařadit. Ona ta 44 opravdu vyžaduje při řazení přemýšlet a odhadovat podle teploty okolí a ujeté vzdálenosti jak velký meziplyn je třeba dát abych se trefil. Já už jsem s Tatrou najezdil tisíce kilometrů (i v zimě) a jsem na tu 44 zvyklí a vzhledem k mému trochu ostřejšímu (z veteránského hlediska) stylu jízdy se domnívám že hustší olej lépe ztlumí rázy v převodech.

Tatra 75

Napísané: 19 Feb 2007, 00:59
od užívateľa Martinh
Dobrý den,
na držáku karburátoru, "rozvaděči" sání motoru, nebo jak to správně nazvat, je nahoře jeden šteft, nevíte co na něm bylo přiděláno? Na fotkách jsem nikde nic nenašel. Dále se zeptám jestli někdo nemáte zkušenost s opravou pákových tlumičů? pokud ano popište mi prosím postup jak je rozebrat. Děkuji M.

Napísané: 19 Feb 2007, 10:56
od užívateľa JiF
Pákové tlumiče mají těleso složené ze dvou základních dílů-odlitků. V horním je uložen otočný čep od páky, ve spodní části je pracovní válec s pístem a vedle přepouštěcí komora s regulačním ventilem. Obě části jsou spojeny - sešroubovány a dají se rozebrat. Regulační šroub tlumícího účinku je spolu s aretační maticí na bočním nálitku spodní části tlumiče.

Napísané: 19 Feb 2007, 19:43
od užívateľa Karel
Možná vám pomůže sestavný výkres T-57K, kde je tlumič vyobrazen v rozloženém stavu.

Tatra 75

Napísané: 19 Feb 2007, 23:16
od užívateľa Martinh
Děkuji za výkres, v sobotu se na to vrhnu,pokud se mi tlumiče podaří rozebrat udělám nějaké foto. M.

Napísané: 03 Mar 2007, 23:28
od užívateľa Martinh
Dobrý den,
tak jsem tlumič úspěšně "rozpůlil".
V příručce pro obsluhu jsem se dočetl, že první válec je při pohledu zpředu první napravo, je tomu skutečně tak?
Nemáte někdo foto uložení pák spojky a brzdy na společné hřídeli z boku převodovky tam co je také držák hlavního brzdového válce?

Zadna naprava

Napísané: 09 Mar 2007, 21:53
od užívateľa Julo600
Ahojte. Viem ze obrazky z renovacie potesia a preto pridam par.
Cast prace na mojej tatre 75 je velmi uspesne za mnou. Dakujem za to cloveku ktory mi pomahal a bez ktoreho by som dosledne a pomerne rychle napredovanie nezvladol.

Je teda za mnou pripravena prevodovka (s rychlobezkou) a kompletna zadna naprava. Rad zodpoviem pripadne otazky alebo doplnim podrobnosti ak bude zaujem

Tatra 75

Napísané: 24 Mar 2007, 21:51
od užívateľa Martinh
Zdravím všechny,
nemáte někdo k dispozici dílenský výkres nebo sestavu z nějaké dílenské příručku, zadní nápravy? Pomalu dokončujeme předek a rád bych se před rozebráním zadní nápravy trochu "poučil" z nějakého obrázku, přívítám i foto z vašich renovací.
P.S. Jinak kdo by jste chtěl chromovat nějaké díly v Nučicích u Prahy tak Vám to upřímně rozmlouvám. To co si odtamtud přinesete Vás minimálně velmi "n....e", pardon!!!!!

Napísané: 24 Mar 2007, 23:42
od užívateľa julo_600
Ahoj
zadnej napravy sa neboj. Nemam vykres ale ak budes mat nejake konkretne otazky, pokusim sa zodpovedat. Len nedavno sme dokoncili tu moju a tak ju mam v hlave este. obal diferencialu som z rury bestahoval. Nie je to potrebne. Jediny problem co mozes ocakavat je asi vytlacene drazky na poloosiach

Smerovky

Napísané: 30 Mar 2007, 08:32
od užívateľa Julo600
Viem ze sa to preberalo vo vlakne ku T57, ja som vsak riesil podobnu hadanku na T75 lim. Boli tam povodne smerovky v stlpikoch, alebona stlpikoch (fajky). Vcera som ocistil stlpik a jednoznacne som mal "mavatka" v stlpikoch.
Otvor po smerovkach je zazvarany a to dost brutalne, ale odhadol som rozmer otvoru na 20x200 mm
Ma niekto smerovku ktora tam patri? privital by som jej popis rozmery a pripadne foto :) rad by som dal do originalu v ramci moznosti vsetko

Napísané: 31 Mar 2007, 13:23
od užívateľa Julo600
Najde sa niekto kto videl/ma original smerovku, alebo aspon vie poradit co mam hladat? dakujem

Tatra 75

Napísané: 08 Apr 2007, 21:25
od užívateľa Martinh
Ahoj, tak jsem rozebral zadní nápravu a narazil jsem naproblém jak vytáhnout poloosu z nosné roury. Na konci poloosy je kroužek, který nevím jestli se má stáhnout, prostě chlapi potřebuji poradit jak na to. Musel jsem odvrat a sundat brzdový štít z nosné roury, protože byl velmi volný, nevíte jakým způsobem jsou zakončeny nýty v nosné rouře?Nemáte někdo na prodej brzdové štíty případně štíty s nosnou rourou?

Napísané: 09 Apr 2007, 08:32
od užívateľa Julo600
To Martinh:
Nerozumiem presne. Na ktorom konci je ten kruzok? poloos sa vytahuje smetom do diferencialu, ale napamatam zeby som tam videl nieco co prekaza vytiahnutiu. Neber zle moju otazku, len na spresnenie: Vytahujes ju ktorym smerom?
Nity su v nosnej rure s plochou hlavou. Neviem ako postupovali pri nitovani. Ja by som ich asi vlozil znutra, nasunul trn o ktory sa opru a tak roznitoval zvonku.

Tatra 75

Napísané: 09 Apr 2007, 10:16
od užívateľa Martinh
Ahoj, tu poloosu vytahuju směrem k diferenciálu, na konci kde je náboj kola, viz foto č.115, je na poloose nějaký kroužek, takže poloosa nejde prostrčit ven. Mám jinou náhradní poloosu a na té kroužek není.

Napísané: 09 Apr 2007, 10:23
od užívateľa Julo600
je kruzok na poloose aj na druhej strane? Nieje to nahodou vnutorni kruzok loziska?

Tatra 75

Napísané: 09 Apr 2007, 12:22
od užívateľa Martinh
Na druhé straně není, a už jsem asi zjistil proč tam je. Na této straně někdy v minulosti asi praskla poloosa, soudím podle ušoupaného brzdového štítu, a lidová tvořivost zasáhla asi v tom smyslu, že podle mě někdo nalisoval na poloosu kroužek proti případnému vyjetí poloosy při prasknutí. jen ted nevím jak ho sundám.