TATRA 75
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
prevodovka s rychlobezkou/volnobezkou
mam otazku zrejme dost tazku. Ako rozoznam na T75 podla vonkajsich znakov prevodovku s rychlobezkou od prevodovky s volnobezkou?
Uz dlho som presvedceny ze mam rychlobezku, ale nejako som dnes zneistel.
Uz dlho som presvedceny ze mam rychlobezku, ale nejako som dnes zneistel.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
T75 veľmi podrobne nepoznám, ale myslím, že voľnobežka (ak je) je bežného prevedenia s valčekmi - niečo ako pastorok u štartérov, nemala ale veľkú životnosť, údajne bola dosť poruchová,
rýchlobeh by mal byť tvorený ako samostatná "prídavná prevodovka", takže vlastne zdvojnásoboval počet prevodových stupňov - tak mi to aspoň pred časom tvrdil eden majiteľ T-75.
Inak - neváľajú sa niekomu niekde nadbytočné slušné hlavy na T-75 toho novšieho prevedenia - s väčšími výfukovými kanálmi?
rýchlobeh by mal byť tvorený ako samostatná "prídavná prevodovka", takže vlastne zdvojnásoboval počet prevodových stupňov - tak mi to aspoň pred časom tvrdil eden majiteľ T-75.
Inak - neváľajú sa niekomu niekde nadbytočné slušné hlavy na T-75 toho novšieho prevedenia - s väčšími výfukovými kanálmi?
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
repas prevodovky a diferencialu
tak a je to tu, po vseliakych drobnostiach zacinam s tazsimi dielmi a koncom tyzdna zacinam rozoberat prevodovku a diferencial.
Budem musiet vymenit oval na prednej casti prevodovky, ten uz mam, vymenim vsetky loziska a snad ostatne bude OK.
Ak ma niekto nejaku radu, nejake upozornenie na zaludnost, tak ma moze varovat.
Momentalne je na rure nosnej nasadena prevodovka a aj zadna naprava.
Budem musiet vymenit oval na prednej casti prevodovky, ten uz mam, vymenim vsetky loziska a snad ostatne bude OK.
Ak ma niekto nejaku radu, nejake upozornenie na zaludnost, tak ma moze varovat.
Momentalne je na rure nosnej nasadena prevodovka a aj zadna naprava.
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
prevodovka
Ahojte
tak som po 3 dnoch prace na prevodovke v podstate hotovy. Ked to teploty dovolia, nastriekam liatinovu skrinu a par drobnosti. Takze najblizsia operacia bude naliatie oleja.
Mate nejaku radu na druh oleja? mam kupit nejaky specialny? Kde? Aky?
tak som po 3 dnoch prace na prevodovke v podstate hotovy. Ked to teploty dovolia, nastriekam liatinovu skrinu a par drobnosti. Takze najblizsia operacia bude naliatie oleja.
Mate nejaku radu na druh oleja? mam kupit nejaky specialny? Kde? Aky?
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
diferencial
po ukoncenej praci na prevodovke sme sa hned pustili do zadnej napravy a diferencialu. Zial na malom tanierovom kolese i malej hruske sme nasli vylomeny zub. Hruska by sa pouzit dala, alre na tanieri je to poskodenie horsie. Co si o tom myslite? Asi je risk pokusat sa na tom jazdit.
Nemate niekto nahodou male koleso a hrusku na T75?
Nemate niekto nahodou male koleso a hrusku na T75?
Já jsem s jednou T-57A najel cca 50tis km po celé republice a na diferák jsem zatím nemusel sáhnout. Nevím jestli ho někdy neopravoval předchozí majitel, vůz má k dnešnímu dni najeto cca 290 000 km.
U druhého vozu, který má najeto asi 130 000 km, na velkém talířovém kole scházely 3 zuby a bylo to znát pouze při pomalé jizdě v ostrém oblouku (při otáčení před garáží) při normální jízdě jsem nic nezjistil a najel s touto závadou celkem dost kilometrů. Vůz byl před několika lety havarován na bok při které dostala svůj díl i poloosa a zřejmě i talířové kolo.
Rovněž s těma poloosama bych to tak nedramatizoval. Viděl jsem podstatně více upadlých poloos u starých Škodovek (Š-100-120,Octávia). Je ale jasné že prasklá poloosa není nic příjemného.
T-57A vyrobené po roce 1936 a všechny T-57B+K mají stejné objednací číslo ozubených kol diferáku jako T-75, z čehož usuzuji že jsou to stejné součástky a jsou tedy zaměnitelné. Pozor ale na pozdější samo-domo opravy. Já mám ve voze T-57A z roku 1938 soukolí ze staršího typu (před rokem 1936) které má jiný převod (počet zubů).
U druhého vozu, který má najeto asi 130 000 km, na velkém talířovém kole scházely 3 zuby a bylo to znát pouze při pomalé jizdě v ostrém oblouku (při otáčení před garáží) při normální jízdě jsem nic nezjistil a najel s touto závadou celkem dost kilometrů. Vůz byl před několika lety havarován na bok při které dostala svůj díl i poloosa a zřejmě i talířové kolo.
Rovněž s těma poloosama bych to tak nedramatizoval. Viděl jsem podstatně více upadlých poloos u starých Škodovek (Š-100-120,Octávia). Je ale jasné že prasklá poloosa není nic příjemného.
T-57A vyrobené po roce 1936 a všechny T-57B+K mají stejné objednací číslo ozubených kol diferáku jako T-75, z čehož usuzuji že jsou to stejné součástky a jsou tedy zaměnitelné. Pozor ale na pozdější samo-domo opravy. Já mám ve voze T-57A z roku 1938 soukolí ze staršího typu (před rokem 1936) které má jiný převod (počet zubů).
Já bych na to nejezdil ani náhodou, přece tatru nerenovuješ aby jsi ji za nějaký čas zase rozebíral , hlavně žádný opravy nebo vaření - to je k ničemu - nejlepší a asi i nejlevnější bude sehnat někde náhradní podvozek (ten jde koupit se štěstím za babku), budeš mít alespoň zdroj ND (stejně se tomu asi v budoucnosti nevyhneš - teda pokud nebude stát Tatřička někde v Showroomu
S těma brzdama máš asi pravdu, ale když ti upadně polosa sedne si většinou zadek na zem a tak brzdíš i když nechceš.
T-57 (A/B/K) mají dvouokruhové mechanické brzdy a tak když jsou správně seřízená lanka, tak při poruše jednoho okruhu zbývá ještě druhý. Mechanické brzdy jsou ale dost slabé i když fungují oba okruhy, natož když jsou jen poloviční.
T-57 (A/B/K) mají dvouokruhové mechanické brzdy a tak když jsou správně seřízená lanka, tak při poruše jednoho okruhu zbývá ještě druhý. Mechanické brzdy jsou ale dost slabé i když fungují oba okruhy, natož když jsou jen poloviční.
- Julo600
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 165
- Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kosice
- Kontaktovať užívateľa:
dakujem vam za nazory
S autom by som rad jazdil, preto bude najlepsie ak tie ozubene kolesa vymenim. Snad budem mat stastie a nieco zozeniem. Ak by som nemal stastie, tak by som to poskladal z toho co mam.
To karel:
pises, ze by po r.v.1936 mali byt aj na modeloch 57 koleca v diferaku rovnake? nemas nejake foto. porovnal by som to, mohlo by to ulahcit zhananie.
A este doplnam, asi to v tomto pripade nie je podstatne a predpokladam ze to vies, len doplnam pre ostatnych ze T75 ma brzdy hydraulicke.
Aky pouzivate v prevodovke olej?
S autom by som rad jazdil, preto bude najlepsie ak tie ozubene kolesa vymenim. Snad budem mat stastie a nieco zozeniem. Ak by som nemal stastie, tak by som to poskladal z toho co mam.
To karel:
pises, ze by po r.v.1936 mali byt aj na modeloch 57 koleca v diferaku rovnake? nemas nejake foto. porovnal by som to, mohlo by to ulahcit zhananie.
A este doplnam, asi to v tomto pripade nie je podstatne a predpokladam ze to vies, len doplnam pre ostatnych ze T75 ma brzdy hydraulicke.
Aky pouzivate v prevodovke olej?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných