TATRA 75

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa D.A. » 03 Jún 2009, 21:11

Tak si též přisadím (Fitz Maurice) - já v tom pro změnu vidím Citroën TA od A sloupků dále s přilepeným nehezkým "čumákem". Na pohled celkově nízká stavba s bočním pontonem a široké čelní sklo...

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa JiF » 03 Jún 2009, 23:22

V roce 1993 jsem si povídal s pánem, který si v roce 1936 koupil firemní kabrio T75 a jezdil s ním až do počátku osmdesátých let. K té T75 měl jednu výhradu - vadilo mu, že se mu mnohokráte zlomily poloosy zadní nápravy

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Jún 2009, 10:04

Teda vy mě s těma poloosama děsíte. Pomalu abych se bál s Tatrou někam vyjet. Pokud vím tak dlouhé áčko má stejnou konstrukci poloos.

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 04 Jún 2009, 11:24

Nám se to s tou poloosou taky stalo....auto v tu chvíli nebrzdí :!: Karle když se ti to stane u Áčka tak by to mělo jít zabrzdit předníma brzdama....ono to auto jede chvíli po třech (samozřejmě pokud není nějak nerovnoměrně zatížené) a pak si krásně sedne a urve to zadní blatník , taky asi bude záležet na rychlosti a jak ulítne kolo...

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Djss » 04 Jún 2009, 13:26

Il existe également une T75 à carrosserie Tousek Melnik de 1937
Prílohy
Tatra T75 Tousek Melnik - 1937 - 02.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Djss » 04 Jún 2009, 13:29

dalsie....
Prílohy
1938_Tatra_75 - 01.jpg
1938_Tatra_75_-AR.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Djss » 04 Jún 2009, 13:31

Toto je fakt nadherne dielo....
Prílohy
Tatra T75 Sport - 1934 - 04.jpg
Tatra T75 Sport - 1934 - 03.jpg
Tatra T75 Sport - 1934 - 01.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa DRracer » 04 Jún 2009, 13:38

Djss napísal:Toto je fakt nadherne dielo....
"bonbonek" od Bohemie je moc pekny, vic se mi ale libi v te dvoubarevne svetlezelene kombinaci ... tusi nekdo, kolik jich priblizne vzniklo?

Te cerveno-bile karoserii od Touska z Melnika ale nejak nemuzu prijit na chut :|

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 04 Jún 2009, 15:32

Není ta karoserie Toušek na dlouhém podvozku?
Někdo tehdá chtěl asi pravý americký koráb silnic :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jún 2009, 18:57

DRracer napísal:
Djss napísal:Toto je fakt nadherne dielo....
"bonbonek" od Bohemie je moc pekny, vic se mi ale libi v te dvoubarevne svetlezelene kombinaci ... tusi nekdo, kolik jich priblizne vzniklo?....
pokiaľ viem, tak 2 ks - zelená a modrá (teraz strieborná)..

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Mirek » 04 Jún 2009, 22:06

Ta od Touška už se tu někde řešila. Někdo snad taky psal, že je na dlohém podvozku a snad karosovaná pro nějakou herečku. O autě ani karosárně však nikdo nic moc bližšího nevěděl. :(

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Jún 2009, 09:31

Ještě se vrátím k tomu provedení T-75 SPORT, které je zachyceno na výstavě….
Díval jsem se důkladně na tu boční hranu… U vozu z výstavy se nesvažuje k blatníku :!: .
Už je to tedy třetí provedení karosérie.

K Fitz Maurice: Našel jsem jeden vůz, který má společné znaky-tvary v přední části vozu.
Jedná se o DKW Schwebeklasse ( vůz má zajímavý motor ).

Znal jsem také jednoho starého pána, který dělal mechanika a zk. jezdce v tatrovce…. Za celý život vlastnil 10 kusů typu T-75 ( longa, sedany, cabria, valník, dodávku ). Zemřel před pár lety. Byl to skutečně znalec… Do poslední doby si pamatoval co všechno na vozech opravoval a také majitele, kterým T-75 opravoval….. Bohužel jsem si nic neznačil :( , protože jsem plánoval další návštěvu. Dotyčný pán bohužel zemřel v cca 90ti letech.

K T-75 Toušek: Tato karosérie bude skutečně na dlouhém podvozku. Musela být také o dost mohutnější…. Je to zvláštní auto.

K T-75 Bonbónky od Bohemky: To jsou auta, která si plně zaslouží označení ROADSTER !
V porovnání s továrním provedením, které se také v prospektu označovalo jako Roadster ( já tomu říkám SPORT ) jsou bonbónky SUPER SPORT. O tyto vozy jsem se zatím moc nezajímal… Nevím přesné počty vyrobených kusů a ani ročníky.
Prílohy
28.jpg
DKW vz T-75UK.jpg
T-75 UK.jpg
bon il..jpg
bonbonek zadek.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Jún 2009, 00:16

A toto je čo :shock: ?
Prílohy
tatrovka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Jún 2009, 08:41

Toto nevypadá vůbec špatně, ale co je to za typ (resp. z kterých typů je to poskládané) se neodvažuji hádat.Dost to připomíná tvoji T-52, ale v krátkém provedení :wink:
Ta fotka nebude ani moc stará a auto na ní není moc zničené, možná ještě existuje :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 06 Jún 2009, 09:13

Mě to taky připadá jako šestisedadlovka T52 akorát je to krátké, kufr to má větší - asi se tam taky dávala rezerva

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Jún 2009, 09:36

Zadní blatníky (i se světly), kufr, dlouhý výfuk, přední haubna se světly, nárazník s blinkry, umístění zrcátek, dveřní kliky - to vše mi velmi připomíná Michaelovu T-52.
:lol: Že by se mu nevešla do garáže a tak jí zkrátil ? :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Jún 2009, 20:43

Tá karoséria mi až na kapotu ako Tatra moc nepripadá, má to také ťažkopádne "škodovácko/pragovácke" črty.. a ten kufor - hrôza! A pri pohľade na kolesá mi neviem prečo napadá Mercedes 170...
Michael - vyzraď..

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Jún 2009, 22:02

Musím se tedy přiznat, že jsem si z vás udělal tak trochu legrandu…. :mrgreen:

Už nějaký čas jsem si v garáži představoval, jak by vypadala T-52 v posledním provedení, ale jako krátká čtyřmístná verze ? Upravil jsem tedy zcela laicky v základním programu malovaní jeden boční pohled na moji T-52, který je focen v dobrém prostředí, které umožní „fotomontáž“…..
Myslím, že se to povedlo celkem věrně, a že i někteří z vás to nepoznali ! Karel tušil….. :wink:
Tato úprava ve skutečnosti dle mého názoru a dosavadních informací asi nikdy v továrně nevznikla…. Už nebyl vlastně důvod…. Vyráběla se Tatra 75 Sedan, která byla moderní a měla celkem stejné proporce. Jen to nastupování by bylo do T-52 lepší :wink: . Jedině kdyby si nějaký uvzatý zákazník dupnul nožkou, že to chce :evil: , tak jako na mé „fotomontáži“.

Takovéto "úpravy" ( zkrácení karosérie ) jsou u Tatrovek běžné…. Podívejte se na přiložený obrázek, kde je jasně viditelná tovární úprava šestimístné Tatry 30…..
Na dalším obrázku je úprava karosérie T-52. Ovšem už nevznikla další malá čtyřmístná T-52, ale karosérie pro typ Tatra 54 i 54/30. První typ karosérie pro T-54 i 54/30 byla dvoudvéřová. Myslím, že se dvoudvéřová i čtyřdvéřová karosérie pro 54 vyráběla současně…. Bylo na rozhodnutí zákazníka, co si vybere.
Připouštím ještě jednu možnost ! Že ta zkrácená karosérie T-52 přece jen mohl vyjet z továrny na podvozku T-52….. Pokud tomu tak bylo, tak určitě jen pár kousků a na objednávku ! Dobově je tato zkrácená karosérie propagována s označení T-54 i 54/30.

..... bylo to vyřešno chytře.... Nemuselo se investovat do nového designu a také do lisovacích forem. Vypuštěním zadního okna vznikl nový tvar :wink: . Myslím, že Škoda a Praga dělala karosérie pořád nového vzhledu. Možná se pletu.... Bylo to tedy výhodou, nebo ne ?
Prílohy
Porovnání T-52.JPG
Kopie - Tatra 30  6 a 4.jpg
Kopie - Tatra 52 6 a T-54 4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Jún 2009, 22:08

Michael - zaujímavý nápad,
asi ale vedeli, prečo to tak nevyrábali...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Jún 2009, 22:16

Ondrej: Jak už jsem psal, tak se vyráběla T-75.....
Já tu krátkou T-52 vidím celkem reálně. Škoda, že se pár kousků neudělalo :wink: .
Jen aby někdo nedal inzerát, že koupí tuto krátkou T-52 :lol: .
Myslím, že jsi v minulosti udělal podobnou fotomontáž s Tatrou 603 :wink: . Dokonce někdo tu T-603 v inzerci i s fotkou sháněl - prý malá dvoudvéřová série T-603 :lol: .

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných