Tatra 57 "Béčko"
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 57 "Béčko"
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu… . Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak pro začátek foto jednoho z prvních Béček. Vzhled Béčka považuji za velice povedený a esteticky vyvážený. V porovnání s vrstevníky své doby u mne T-57B vyhrála!
- Prílohy
-
- béčko.jpg
- (413.95 KiB) 1086 stiahnutí
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
tahle ma jine provedeni svetlometu:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/b/t57b_04.jpg
Je to nejaky prototyp, nebo to spachala jina karosarna?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/b/t57b_04.jpg
Je to nejaky prototyp, nebo to spachala jina karosarna?
No, v literatuře... Jestli myslíš Gomolu, tak tuším zrovna tento snímek je v obou vydáních jeho "Hadimršky" a jednou tam autor píše "karoserie Bohemia" a podruhé ne. Tak co si vybrat?
Každopádně béčko v odkazu má také odlišné provedení kapoty od béčka, které je přímo zde ve vlákně na fotografii. To není odlišnost karosárny, oboje provedení se vyrábělo v Kopřivnici. Provedení v odkazu je starší, klička otevírání kapoty je ve tvaru "T" a je mírně výše než u druhého provedení, kde je klička ve tvaru uzavřeného ovlálného "oka". Tomu je přizpůsobeno i olištování masky. U novějšího provedení je olištování tuším dělené (zvlášť kolem masky a zvlášť dvojice lišt středem), u staršího je to z jednoho kusu.
Někdo říká, že přelom mezi starším a novějším provedením byl během války. Výroba myslím byla přerušena v roce 1940 a začala až v 1946? Já osobně mám doma obě provedení kapoty, to starší je z jednoho z posledních válečných béček (1940), z kterého mám některé díly a novější z mého béčka 1946.
Odlišností bych vypozoroval spoustu - kličky kufru, vnitřní kliky dveří, stahování oken atd. Mírně se liší také dveře ("zavětrování" spáry v rámu okna u pantů), jiné provedení zadního (zadních) světel atd.
Všimněte si na údajné karoserii Bohemia jiné kliky dveří. Nemyslím, že tyto kliky byly na sériových béčkách. Nebo ano?
Každopádně béčko v odkazu má také odlišné provedení kapoty od béčka, které je přímo zde ve vlákně na fotografii. To není odlišnost karosárny, oboje provedení se vyrábělo v Kopřivnici. Provedení v odkazu je starší, klička otevírání kapoty je ve tvaru "T" a je mírně výše než u druhého provedení, kde je klička ve tvaru uzavřeného ovlálného "oka". Tomu je přizpůsobeno i olištování masky. U novějšího provedení je olištování tuším dělené (zvlášť kolem masky a zvlášť dvojice lišt středem), u staršího je to z jednoho kusu.
Někdo říká, že přelom mezi starším a novějším provedením byl během války. Výroba myslím byla přerušena v roce 1940 a začala až v 1946? Já osobně mám doma obě provedení kapoty, to starší je z jednoho z posledních válečných béček (1940), z kterého mám některé díly a novější z mého béčka 1946.
Odlišností bych vypozoroval spoustu - kličky kufru, vnitřní kliky dveří, stahování oken atd. Mírně se liší také dveře ("zavětrování" spáry v rámu okna u pantů), jiné provedení zadního (zadních) světel atd.
Všimněte si na údajné karoserii Bohemia jiné kliky dveří. Nemyslím, že tyto kliky byly na sériových béčkách. Nebo ano?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
AT: T57b v odkazu, pracovne nazvana "bohemia" ma take jinak resene 3 listy na bocich kapoty - listy jsou dal od sebe. Pri prvnim pohledu na ni me zaujaly svetlomety castecne zapustene do blatniku.
Ve fotkach se mi ale nedari najit druhy podobny kus... dokonce i T57K ve fotogalerii maji otvirani kapoty s ovalnym okem...
Ve fotkach se mi ale nedari najit druhy podobny kus... dokonce i T57K ve fotogalerii maji otvirani kapoty s ovalnym okem...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Podařilo se mi sehnat originál zadní světlo na Béčko viz foto. Je celé z plastu, ale je to hrozný systém....
- Prílohy
-
- původní klika z typu B.
- vk 2.jpg (71.67 KiB) 130301 zobrazení
-
- Tato klika se používal u více typů tatrovek i jiných značek.
- vk 1.jpg (79.92 KiB) 130315 zobrazení
-
- zs Béčko.jpg (82.17 KiB) 130316 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
AT: tady je T57K, ktera ma klicku na kapote
http://www.tatraportal.sk/forum/files/t-57k.jpg
Michael: ten fotak Te moc neposloucha, co Zaostruje na co chce, potvora...
A co se tyka "bohemky", tak jsme tam, kde jsme byli na zacatku - vzhled je jiny nez u normalnich "Becek", ale nevime proc...
http://www.tatraportal.sk/forum/files/t-57k.jpg
Michael: ten fotak Te moc neposloucha, co Zaostruje na co chce, potvora...
A co se tyka "bohemky", tak jsme tam, kde jsme byli na zacatku - vzhled je jiny nez u normalnich "Becek", ale nevime proc...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných