Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 03 Nov 2006, 18:59

Zdá se mi to nebo to Béčko kombi od Michaela má volant vpravo :?: :!:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 03 Nov 2006, 19:13

Karle, nezdá. Má ho skutečně vpravo.

Podvozek bude asi slátanina všech verzí T-57....

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

predná náprava

Príspevok od užívateľa Laco » 22 Nov 2006, 17:48

Skladám prednú nápravu a myslím si , že na nej chýbajú podložky alebo nejaké klzné ložiská. Rozobral som to a mám všetko čo tam bolo namontované , ale podla mna to nemôže dobre fungovať. Nemáte niekto zostavný výkres alebo obrázok zostavenej nápravy? myslím zvislý čap , náboj a držiaky na perá.
Ďakujem za každé info.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 22 Nov 2006, 19:40

Nevím jestli ti to pomůže, není to moc dobře vidět. Je to foceno z příručky pro T-57K z roku 1948
Prílohy
přední náprava.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

p naprava

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Nov 2006, 10:31

Karel - Ďakujem !!!! To je presne to čo som potreboval. Bola tam len jedna podložka namiesto pozícií 14 až 17 . Už som doma .
Ešte raz dakujem

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Nov 2006, 13:16

Tak jsem rozebral jeden náhradní svislák.
Prílohy
Svislák 2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 24 Nov 2006, 14:25

Také jsem tyhle svisláky repasoval .Vespod byly velmi vydřené díky špatnému mazání. Jinak renovovat je pěkný oříšek. Je to velmi tvrdý materiál. Podle toho co si pamatuji ,tak nahoře je dle obrázku puklička asi se dvě ocelovými podložkami a mezi je bronzová. Já jsem to pak ještě kvůli stejné výšce obou dvou čepů vymezoval ocelovými podložkami. Jinak já svoji Tatru odvážím po víc jak dvou letech práce konečně k čalouníkovi.Nyní jsem ještě dodělávál instalaci dle zapojení Scintila .Většina drátu se mě zdála velmi předimenzovaná . Fotky sem samozřejmě pak umístím..

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

zvislák

Príspevok od užívateľa Laco » 27 Nov 2006, 12:02

Ja si dnes donesiem domov vyvarený a obrúsený čap a nové púzdra do náboja. Kamaráti mi to sponzorsky urobia . Večer alebo zajtra to nafotím.
Taktiež renovujem čapy do perovania ako boli odfotené na vlákne k T75.
Ja som sa po štvorročnej pauze znovu rozhýbal a začínam na plno pracovať .

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: zvislák

Príspevok od užívateľa JáPavel » 28 Nov 2006, 07:13

Tak to já si dám po dvou letech nyní pauzu . Já jsem ty čepy nechával přebrousit a pak žárově pokovit . Údajně se to dává také pod ložiska. Tak snad to nějakou dobu vydrží. Spíš je to asi jen o tom ,aby byly dobře mazané.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

prístrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:15

Ako voľné pokračovanie ku vláknu T75 a jej prístrojovke.....
Prílohy
01.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

pristrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:17

dalsie foto
Prílohy
04.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

pristrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:18

este
Prílohy
02.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

prístrojovka

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:33

Takto bola prístrojovka osadená na mojej T57B z roku 1946. Nezodpovedá to vyobrazeniu v nijakom katalógu, lebo tam je prepínač smerových svetiel nad prístrojovkou a je priamo v ňom aj kontrolka. Ja som mal prepínač páčkoví v tej diere s osadením aby sa nepretáčal - preto to zrejme umiestnili ako to je vidieť . Taktiež kontrolka dialkových svetiel ( ja ju nemám originál) je inde, pôvone podľa katalógu bola na okraji prístrojovky. Je to dobre vidieť , že moja prístrojovka je čerstvo opieskovaná a nikde nebola zavarená žiadna diera , ani nieje vidieť , že by boli diery dorábané. Vypínače ťahacie sú : na stierače, lebo stierač nemal vypínač a druhý je na osvetlenie prístrojovky.
Tiahlo sýtiča je pri ručnom plyne vedľa držiaku volantu.
Tiež počet poistiek je 12 ! ale žiadna schéma neuvádza viac než 10 !!
Držiak poistkovej je ale originál a menší by odstával na okrajoch. Tiež podľa odstrihnutých káblov to bolo zapojené na všetky poistky.
A som na tom podobne ako vo vlákne ku T75 ...

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

pre rozptýlenie

Príspevok od užívateľa Laco » 10 Jan 2007, 18:49

a takto pomaly pokračujem ....
Prílohy
06.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 10 Jan 2007, 18:56

hmmm, ake pekne.
Moje je este v "nalezovom" stave, alebo to skor u mna vyzera ko navzdy strateny stav :)

Pekna palubovka. Moja je dost nekompletna. Chyba mi jedna kontrolka, obimka volantu, a aj tiahlo sytica mam vyrobene dost amatersky.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Jan 2007, 19:29

Ten motor vypadá dost dobře. Je to provedení s měrkou oleje integrovanou do odvětrávacího a nalévacího komínku oleje, což bylo velmi šikovné vylepšení, které ale moc motorů nemá.
Ten výrobní štítek je také zajímavý. Já měl na Béčku z roku 1940 štítek tvarově shodný s Áčkem. Rovněž palubka byla velmi podobná Áčku (ale zrcadlově orientovaná)
Prílohy
Štítek.jpg
Štítek výřez.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Jan 2007, 22:26

Zdá se mi to, nebo má Laco na motoru malou řemenici jakou měla T-57(A), a T-75. Já měl u T-57B velkou řemenici, stejnou jako u T-57K (viz obrázek). Měl jsem ale jiný ozubec na roztáčecí kliku (než je na obrázku). Byl shodný z T-57A, ale byl poněkud delší, aby správně vyčníval z té větší řemenice. Samozřejmě že i dynamo bylo o trochu více předsazené dopředu. Toho bylo dosaženo tím že ta rozpěrná trubka na dynamo (na skříni ventilátoru) byla vzadu o něco kratší a ten kousek byl předsazen z přední části ventilátorové skříně. Takto jsem to viděl na většině Béček a je to tak i v seznamu dílů.
Prílohy
řemenice.jpg

prosecky tatra

tatra 57¨stw a/b

Príspevok od užívateľa prosecky tatra » 12 Jan 2007, 20:13

na tom prvním obrázku je t57b kombi hlavní rozdíl je v lištování Ačko jej mělo šroubované a Béčko je mělo lisované.Kombi 57B nemělo v sériové výrobě klasickou přední kapozu z Béčka ale běžně se tam dávaly áčkové.To co jezdí v olomouci je také Béčko.pokud budete mít někdo zájem o původní originální fotky obou variant stačí se ozvat na e-mail tatra.bnp@seznam.cz.Tatře Zdar!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Jan 2007, 13:43

Co říkáte na tohle? Béčko z 1.7.1938:

http://cgi.ebay.de/Oldtimer-Tatra-Typ-5 ... dZViewItem

Zatím za dvě stovky... :)

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 23 Jan 2007, 14:36

Ale rezerva tam bude 2000 takže to až také príťažlivé nie je

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných