Tatra 57 "Béčko"
Hmm, nezdají se mi sedačky, tankovací "hrdlo" v kapotě. Výdřeva asi bude lahůdková soudě podle toho, kolik mokra asi bylo v interiéru a jak tomu visí dveře. Nevím, jestli na tom bude o něco méně práce než na tom autě, co má třeba v sousedním vlákně Janči.
Někdo tomu ukradl hodinky a není to asi jenom to ruské "davaj časy" (má to SPZku psanou azbukou, ne?). Hodinky jsou první, co se ukradne z takového auta. Taky nemám a uvažuju o tom, že než bych krmil nějakého překupníka nebo zloděje, tak raději udělám repliku.
Někdo tomu ukradl hodinky a není to asi jenom to ruské "davaj časy" (má to SPZku psanou azbukou, ne?). Hodinky jsou první, co se ukradne z takového auta. Taky nemám a uvažuju o tom, že než bych krmil nějakého překupníka nebo zloděje, tak raději udělám repliku.
Podle volantu vlevo a podle zinkového (válečné šetření) výrobního štítku se mi rok výroby 1938 moc nepozdává. Já měl na Béčku z roku 1940 ještě mosazný štítek s českými nápisy. Štítek i řízení ale mohlo být vyměněno po nějaké nehodě v průběhu války. Hlavním určujícím faktorem je opravdu jen číslo podvozku (vozu) a motoru. Vzhledem k tomu že obojí je vyražené na motoru, je velmi jednoduché pouhou výměnou motoru (cca. 1 hodina práce) změnit celou identitu vozu.
Ta nádrž s nalévacím otvorem v kapotě je opravdu nějaké samo-domo, stejně tak jako sedačky.
Ta nádrž s nalévacím otvorem v kapotě je opravdu nějaké samo-domo, stejně tak jako sedačky.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
moja
Cez voľno som namontoval predné náboje a spasoval brzdy. Najviac som sa tešil , že som urobil rozvod centrálneho mazania. Zistil som, že mám zlý ľavý tlmič - zahrdzavel v nom valček. Asi to spraví autogen. Ešte som namontoval rýchlostnú páku, páku ručnej brzdy. pripojil riadenie ...
Prevody plynu sa mi ale nezdajú a budú potrebovať vypúzdrovať. Dúfam že som ich osadil správne. Ak by bolo nejaké foto tak by som sa potešil . aby som to namontoval správne.
Prevody plynu sa mi ale nezdajú a budú potrebovať vypúzdrovať. Dúfam že som ich osadil správne. Ak by bolo nejaké foto tak by som sa potešil . aby som to namontoval správne.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Budeš mít pravdu, Ríšane. Teď to na kvalitním monitoru také vidím - "Ostsudetenland". Takhle si to ale snad troufli označovat až poté, co se tatra ocitla na území Třetí říše.Ambiciózní tajemníček napísal:Ostsudetenland, to jsou ty Sudety, Luboši, ne? Holt pravá česká fabrika, rodinné stříbro. Jestli je to béčko z roku 1938, to prozradí spolehlivě výrobní číslo a konfrontace s knihou vyrobených vozů.
Laco, proč jsou rozvody centrálního mazání červené? Přemýšlel jsem proč a napadá mě jen, že:
1. pokud té má být přesně jako originál, tak červené ty trubičky určitě nebyly, spíš v barvě kovu nebo černé. Takhle to vypadá jako nějaký tuning.
2. pokud to nemusí být jako originál a jde o machrování majitele, je lepší centrální mazání zahodit. Mazání různých kluzných uložení, tak, jak jsou provedena u T57 bude daleko lepší nějakou vhodnou vazelínou než olejem, který z mazaného místa brzy unikne a pak se jede na sucho. A nebo se musí mazat podstatně častěji, pak je ale všecho neustále zasviněné olejem, který teče z mazaných míst.
1. pokud té má být přesně jako originál, tak červené ty trubičky určitě nebyly, spíš v barvě kovu nebo černé. Takhle to vypadá jako nějaký tuning.
2. pokud to nemusí být jako originál a jde o machrování majitele, je lepší centrální mazání zahodit. Mazání různých kluzných uložení, tak, jak jsou provedena u T57 bude daleko lepší nějakou vhodnou vazelínou než olejem, který z mazaného místa brzy unikne a pak se jede na sucho. A nebo se musí mazat podstatně častěji, pak je ale všecho neustále zasviněné olejem, který teče z mazaných míst.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
farebnost
AT - to bolo tak natreté , už ked som to dotiahol domov. Všetko čo bolo na olej a mazanie tak bolo natreté. Už som premaloval nalievacie hrdlo aj dekel klukovej skryne. Tie trubičky sú zkorodované a tak je farba zažratá do nich. Nechcel som to obrusovať aby som ich neoslabil. Zháňam nové trubičky , ale priemer (vonkajší) 4 mm nemôžem nejak zohnať. Chcel by som ich vymeniť za nové , ak by to bolo po obrúsení treba. S tým mazaním máš pravdu. Niektoré časti boli nedostatočne mazané , lebo olej netečie hore kopcom a v niektorých miestach to tak je konštrukčne dané. Na to prišiel i pôvodný majiteľ a doplnil mazacie hlavice na koncové časti systému, kde sa už olej nedostával. Ja sa snažím zachovať stav v akom to auto žilo. Nerád by som z toho robil spetne "nové auto z fabriky" ! To by som vymazal časť jeho života. Aj auto má svoju "dušu" a pokiaľ zmeny na ňom boli v rámci potrieb prevádzky , alebo nových predpisov, no nie nejaké extrémne vylomeniny ktoré sa vymykajú zdravému rozumu, tak by som ich chcel na aute ponechať.
Ahoj Laco veľmi pekna práca,otvoril som novú tému RENOVACIA TATRY 57B,ak by som ťa mohol poprosiť môžeš poslať pár foto aj tam, hlavne ako si začínal s renovaciou, čo si odmontovával ako prve a ako to šlo a čoho sa máme vyvarovať,aby sme niečo nepokašlaly.Bol by som Ti vďačný ale aj ostatným z ich radami a skúsenosťami.Vďaka!
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Včera sme s Romanom M. oživovali štrajkujúcu T57B.
Nakoľko s týmito autami nemám moc skúseností, trocha sme tápali, nakoniec ale Tatra dostala rozum a začala spolupracovať. Pôvodný úmysel predsatviť ju na Tatra Dunaj Tour 2007 sme ale žiaľ nestihli - 2 dni práce na nej - oprava štartéra a doladenie karburácie, čo bolo hlavným kameňom úrazu.
V pozadí na niektorých obrázkoch je vidieť "záložnú odťahovku" T613, ktorú však našťastie nebolo treba použiť. To je ešte z obdobia prvej jazdy na čerpačku, kedy T57B ešte troška štrajkovala.
Teraz ju už treba rozjaziť a vychytávať rôzne drobnosti - hádam to už pôjde, ako treba...
Nakoľko s týmito autami nemám moc skúseností, trocha sme tápali, nakoniec ale Tatra dostala rozum a začala spolupracovať. Pôvodný úmysel predsatviť ju na Tatra Dunaj Tour 2007 sme ale žiaľ nestihli - 2 dni práce na nej - oprava štartéra a doladenie karburácie, čo bolo hlavným kameňom úrazu.
V pozadí na niektorých obrázkoch je vidieť "záložnú odťahovku" T613, ktorú však našťastie nebolo treba použiť. To je ešte z obdobia prvej jazdy na čerpačku, kedy T57B ešte troška štrajkovala.
Teraz ju už treba rozjaziť a vychytávať rôzne drobnosti - hádam to už pôjde, ako treba...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných