Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Jan 2007, 14:50

To uvidíme... Co ten štítek s nápisem Nesselsdorf Ostdeutschland z doby kdy Kopřivnice ležela na území ČSR? :o Co na to odborníci? Vypadá to jako béčko z roku 1938?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Jan 2007, 15:07

Hmm, nezdají se mi sedačky, tankovací "hrdlo" v kapotě. Výdřeva asi bude lahůdková soudě podle toho, kolik mokra asi bylo v interiéru a jak tomu visí dveře. Nevím, jestli na tom bude o něco méně práce než na tom autě, co má třeba v sousedním vlákně Janči.

Někdo tomu ukradl hodinky a není to asi jenom to ruské "davaj časy" (má to SPZku psanou azbukou, ne?). Hodinky jsou první, co se ukradne z takového auta. Taky nemám a uvažuju o tom, že než bych krmil nějakého překupníka nebo zloděje, tak raději udělám repliku.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Jan 2007, 15:11

Ostsudetenland, to jsou ty Sudety, Luboši, ne? Holt pravá česká fabrika, rodinné stříbro. Jestli je to béčko z roku 1938, to prozradí spolehlivě výrobní číslo a konfrontace s knihou vyrobených vozů.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Jan 2007, 16:19

Podle volantu vlevo a podle zinkového (válečné šetření) výrobního štítku se mi rok výroby 1938 moc nepozdává. Já měl na Béčku z roku 1940 ještě mosazný štítek s českými nápisy. Štítek i řízení ale mohlo být vyměněno po nějaké nehodě v průběhu války. Hlavním určujícím faktorem je opravdu jen číslo podvozku (vozu) a motoru. Vzhledem k tomu že obojí je vyražené na motoru, je velmi jednoduché pouhou výměnou motoru (cca. 1 hodina práce) změnit celou identitu vozu.

Ta nádrž s nalévacím otvorem v kapotě je opravdu nějaké samo-domo, stejně tak jako sedačky.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

moja

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:16

Cez voľno som namontoval predné náboje a spasoval brzdy. Najviac som sa tešil , že som urobil rozvod centrálneho mazania. Zistil som, že mám zlý ľavý tlmič - zahrdzavel v nom valček. Asi to spraví autogen. Ešte som namontoval rýchlostnú páku, páku ručnej brzdy. pripojil riadenie ...

Prevody plynu sa mi ale nezdajú a budú potrebovať vypúzdrovať. Dúfam že som ich osadil správne. Ak by bolo nejaké foto tak by som sa potešil . aby som to namontoval správne.
Prílohy
DSC00011.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

foto

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:18

foto
Prílohy
DSC00013.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

foto

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:18

foto
Prílohy
DSC00016.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

foto

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:21

foto
Prílohy
DSC00018.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

foto

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:22

foto
Prílohy
DSC00015.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

foto

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Jan 2007, 18:23

foto
Prílohy
DSC00021.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Jan 2007, 00:04

Ambiciózní tajemníček napísal:Ostsudetenland, to jsou ty Sudety, Luboši, ne? Holt pravá česká fabrika, rodinné stříbro. Jestli je to béčko z roku 1938, to prozradí spolehlivě výrobní číslo a konfrontace s knihou vyrobených vozů.
Budeš mít pravdu, Ríšane. Teď to na kvalitním monitoru také vidím - "Ostsudetenland". Takhle si to ale snad troufli označovat až poté, co se tatra ocitla na území Třetí říše.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 24 Jan 2007, 09:44

Laco, proč jsou rozvody centrálního mazání červené? Přemýšlel jsem proč a napadá mě jen, že:

1. pokud té má být přesně jako originál, tak červené ty trubičky určitě nebyly, spíš v barvě kovu nebo černé. Takhle to vypadá jako nějaký tuning.

2. pokud to nemusí být jako originál a jde o machrování majitele, je lepší centrální mazání zahodit. Mazání různých kluzných uložení, tak, jak jsou provedena u T57 bude daleko lepší nějakou vhodnou vazelínou než olejem, který z mazaného místa brzy unikne a pak se jede na sucho. A nebo se musí mazat podstatně častěji, pak je ale všecho neustále zasviněné olejem, který teče z mazaných míst.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

farebnost

Príspevok od užívateľa Laco » 24 Jan 2007, 11:13

AT - to bolo tak natreté , už ked som to dotiahol domov. Všetko čo bolo na olej a mazanie tak bolo natreté. Už som premaloval nalievacie hrdlo aj dekel klukovej skryne. Tie trubičky sú zkorodované a tak je farba zažratá do nich. Nechcel som to obrusovať aby som ich neoslabil. Zháňam nové trubičky , ale priemer (vonkajší) 4 mm nemôžem nejak zohnať. Chcel by som ich vymeniť za nové , ak by to bolo po obrúsení treba. S tým mazaním máš pravdu. Niektoré časti boli nedostatočne mazané , lebo olej netečie hore kopcom a v niektorých miestach to tak je konštrukčne dané. Na to prišiel i pôvodný majiteľ a doplnil mazacie hlavice na koncové časti systému, kde sa už olej nedostával. Ja sa snažím zachovať stav v akom to auto žilo. Nerád by som z toho robil spetne "nové auto z fabriky" ! To by som vymazal časť jeho života. Aj auto má svoju "dušu" a pokiaľ zmeny na ňom boli v rámci potrieb prevádzky , alebo nových predpisov, no nie nejaké extrémne vylomeniny ktoré sa vymykajú zdravému rozumu, tak by som ich chcel na aute ponechať.

jan štancel

Príspevok od užívateľa jan štancel » 08 Feb 2007, 20:03

Ahoj Laco veľmi pekna práca,otvoril som novú tému RENOVACIA TATRY 57B,ak by som ťa mohol poprosiť môžeš poslať pár foto aj tam, hlavne ako si začínal s renovaciou, čo si odmontovával ako prve a ako to šlo a čoho sa máme vyvarovať,aby sme niečo nepokašlaly.Bol by som Ti vďačný ale aj ostatným z ich radami a skúsenosťami.Vďaka!

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Apr 2007, 10:14

Včera sme s Romanom M. oživovali štrajkujúcu T57B.
Nakoľko s týmito autami nemám moc skúseností, trocha sme tápali, nakoniec ale Tatra dostala rozum a začala spolupracovať. Pôvodný úmysel predsatviť ju na Tatra Dunaj Tour 2007 sme ale žiaľ nestihli - 2 dni práce na nej - oprava štartéra a doladenie karburácie, čo bolo hlavným kameňom úrazu.
V pozadí na niektorých obrázkoch je vidieť "záložnú odťahovku" T613, ktorú však našťastie nebolo treba použiť. To je ešte z obdobia prvej jazdy na čerpačku, kedy T57B ešte troška štrajkovala.
Teraz ju už treba rozjaziť a vychytávať rôzne drobnosti - hádam to už pôjde, ako treba...
Prílohy
05.jpg
04.jpg
03.jpg
02.jpg
01.jpg
00.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

57B

Príspevok od užívateľa Laco » 23 Apr 2007, 10:45

Ondrej - super že je taký skvost opäť na cestách.
PS. čo tá patina na laku ?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 23 Apr 2007, 11:44

:)
patina je niekoľkoročný prach - umývať sa bude až nakoniec...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Apr 2007, 13:31

Klikou se to natočit nedá?

Mimochodem, co tam je za karburátor? Něco historického nebo Jikov?

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 24 Apr 2007, 10:22

měla by tam byt třicítka solex

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 25 Apr 2007, 08:48

Luboš předpokládám ví, co by tam mělo být. A taky ví, že to tam zpravidla nebývá. Proto se ptá CO TAM JE.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných