Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Máj 2006, 17:47

Dohledal jsem fotku Béčka na svítiplyn.
Prílohy
llll.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Máj 2006, 22:23

V Lesanech :shock: :shock: :shock: :?:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Máj 2006, 22:25

skutecne :)
Prílohy
P8300058.JPG

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 31 Máj 2006, 08:04

Ano, to je přesně to auto, co jsem tehdy myslel, když jsem psal, že v Lešanech je béčko na svítiplyn.

A dlouho jsme tu neřešili béčkové detaily. A diskuse ve vlákně o áčkách mne dovedla k otázce:

Jak to bylo s ovládáním benzínového kohoutu? Některá béčka je měla na palubní desce (alespoň podle dobových materiálů), u jiných jsem to viděl pod palubní deskou (snad u vozů z konce výroby?) Nebo je to předělávka?

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 31 Máj 2006, 09:30

Ja na mojom Béčku z roku 1946 to mám na prístrojovej doske, a to bola jedna z posledných sérií. Presne tak ako na fotografiách z fabriky. Ak to mal niekto pod prístrojovkou , tak to mal určite prerobené. Ten prevod od ventilu bol zložitý a často sa kazil.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 31 Máj 2006, 14:29

Domnívám se, že ke změně ovládání palivového kohoutu došlo v roce 1947. Měli jsme doma 2 béčka z roku 1947. Jedno mělo ovládání tyčkou z palubní desky, druhé krátkým táhlem pod palubní deskou.
Ovládání pod palubní deskou jsem viděl ve více 57B a mělo vždy stejné provedení. Proto si myslím, že šlo o změnu - úpravu provedenou v továrně.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 31 Máj 2006, 14:59

Některá béčka měla i zajímaví majitelé :-)
Prílohy
Dopis.jpg
TP.jpg

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 01 Jún 2006, 08:28

Převod od ventilu byl složitý a kazil se? Jak to vypadalo? Myslel jsem, že to je napřímo, bez převodu.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Jún 2006, 11:31

Nevím jak vypadal převod na táhlo na palubku u Béčka, ale předpokládám že stejně jako u Áčka. Na Béčkách co jsem měl už byly otočné kohouty (z motocyklu). Tento kloub je opravdu poruchovější, než přímé krátké táhlo.
Prílohy
Kloub kohoutu.jpg
Kloub kohoutu T-57A (zavřeno)
Kloub kohoutu II.jpg
Kloub kohoutu T-57A (otevřeno až na rezervu)

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 01 Jún 2006, 12:32

Hmm, tak princip už zhruba chápu, ale proč tam ten kloubek vůbec je? Má kompenzovat to celkem malé vyosení táhla oproti kohoutu? A táhlo je ještě někde pod palubní deskou v něčem uloženo?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Jún 2006, 12:55

Táhlo pouze prochází otvorem v palubní desce (mimochodem o dost větším než je průměr táhla). Ten kloubek je tam i zdůvodu mírné korekce vyosení ventilu do strany v zavislosti na jeho dotažení (a tlušťce těsnění). V polokabriu jsem se na ten kloubek vykašlal (protože jsem ho neměl) a táhlo zapojil napřímo, časem se jednostraně vymačkalo korkové tělo kohoutu a ten začal téct.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 01 Jún 2006, 16:42

Ja som mal koniec kohútku so štvorhranom a skrutkou . Na to bola nasadená vidlica ako polovina kardanu a dotiahnutá maticou, až potom také isté tiahlo ako na obrázkoch. Pri zasuvani kohuta sa to lamalo a tenke zavlačky sa vybraciami rýchlo predrali. Niekedy packa v pristrojovke hroooozne tancovala a rachotila.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Jún 2006, 16:51

To táhlo je v palubce opravdu velmi volné. Já jsem na něj v místě kde prochází palubkou navlékl silnější bužírku, aby při tom tancování alespoň nerachotilo. :lol:
Jaké máte zkušenosti s korkem na výrobu těla kohoutu. Já jsem vyzkoušel už snad všechno, včetně silikonového špalíku, ale po čase se to vždy ošoupe a teče a teče.... :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 01 Jún 2006, 17:36

Korek je korek. Neviem o nicom lepsom. Zatka zo starej vinovej flase , aj obsah flase sa da vhodne pouzit.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 01 Jún 2006, 17:58

Také jsem měl problém s pal. kohoutem u T-52....
Korek byl totálně opotřebený a vyžraný, což znamenalo velké ztráty benzínu :( .
Na burze jsem koupil nový nepoužitý pal. kohout zn. SVA, kterých se dochovalo velké množství! Cena kohoutu byla (je) 150,-Kč.
Po rozebrání koupeného pk jsem zjistil, že korek je ve špičkovém stavu!
Tak jsem se rozhodl vyměnit pouze korek s mosaznou tyčinkou do původního těla pk, který je namontován na nádrži.
Dnes konečně plní pk svou funkci na 105% :wink:
Prílohy
k T-52.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Jún 2006, 18:06

Tak to já dám raději na radu Laca :lol:
Již léta schovávám korkové zátky od lahví (obsah lahve samozřejmě ekologicky zlikviduji :wink: ) a pak na jednoduchém soustruhu z ruční vrtačky vytvořím potřebný tvar těla kohoutu.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Kombi

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Jún 2006, 12:10

Tak abych trochu rozvířil stojaté vody tohoto vlákna, přidávám pár fotek jednoho zajímavého kombíku (více na http://veteranklubsever.webovastranka.cz/ , Tatra v Českém ráji).
Nejedná se o tovární provedení, ale údajně o práci nějaké malé karosárny. Osobně se ale přikláním k názoru že jde spíše o nějakou samodělku za 60tých let, něboť velmi silně připomíná Octávii combi. Zvláště otvírání zadních dveří vzhůru je na 40tá léta velmi neobvyklé.
Prílohy
Béčko kombi 4.jpg
Kombik.jpg

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 23 Jún 2006, 12:24

No a čím se ty dveře drží nahoře v otevřeném stavu? Plynové vzpěry tam doufám nejsou :)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Jún 2006, 12:31

Dveře drží v horní poloze takové dva plocháče spojené čepem,které se v horní poloze dveří o sebe vzpříčí. Je to něco na způsob nůžek u kabrioletu, ale podstatně menší a jednodušší. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Nový znak

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Jún 2006, 18:09

Ještě ke starší diskusi o nových znacích na poválečných Béčkách.
Toto jsem objevil nedávno na akci Tatra v Českém ráji.
Prílohy
Znak T-57B.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných