Tatra 57 "Béčko"
Ano, to je přesně to auto, co jsem tehdy myslel, když jsem psal, že v Lešanech je béčko na svítiplyn.
A dlouho jsme tu neřešili béčkové detaily. A diskuse ve vlákně o áčkách mne dovedla k otázce:
Jak to bylo s ovládáním benzínového kohoutu? Některá béčka je měla na palubní desce (alespoň podle dobových materiálů), u jiných jsem to viděl pod palubní deskou (snad u vozů z konce výroby?) Nebo je to předělávka?
A dlouho jsme tu neřešili béčkové detaily. A diskuse ve vlákně o áčkách mne dovedla k otázce:
Jak to bylo s ovládáním benzínového kohoutu? Některá béčka je měla na palubní desce (alespoň podle dobových materiálů), u jiných jsem to viděl pod palubní deskou (snad u vozů z konce výroby?) Nebo je to předělávka?
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Domnívám se, že ke změně ovládání palivového kohoutu došlo v roce 1947. Měli jsme doma 2 béčka z roku 1947. Jedno mělo ovládání tyčkou z palubní desky, druhé krátkým táhlem pod palubní deskou.
Ovládání pod palubní deskou jsem viděl ve více 57B a mělo vždy stejné provedení. Proto si myslím, že šlo o změnu - úpravu provedenou v továrně.
Ovládání pod palubní deskou jsem viděl ve více 57B a mělo vždy stejné provedení. Proto si myslím, že šlo o změnu - úpravu provedenou v továrně.
Táhlo pouze prochází otvorem v palubní desce (mimochodem o dost větším než je průměr táhla). Ten kloubek je tam i zdůvodu mírné korekce vyosení ventilu do strany v zavislosti na jeho dotažení (a tlušťce těsnění). V polokabriu jsem se na ten kloubek vykašlal (protože jsem ho neměl) a táhlo zapojil napřímo, časem se jednostraně vymačkalo korkové tělo kohoutu a ten začal téct.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Ja som mal koniec kohútku so štvorhranom a skrutkou . Na to bola nasadená vidlica ako polovina kardanu a dotiahnutá maticou, až potom také isté tiahlo ako na obrázkoch. Pri zasuvani kohuta sa to lamalo a tenke zavlačky sa vybraciami rýchlo predrali. Niekedy packa v pristrojovke hroooozne tancovala a rachotila.
To táhlo je v palubce opravdu velmi volné. Já jsem na něj v místě kde prochází palubkou navlékl silnější bužírku, aby při tom tancování alespoň nerachotilo.
Jaké máte zkušenosti s korkem na výrobu těla kohoutu. Já jsem vyzkoušel už snad všechno, včetně silikonového špalíku, ale po čase se to vždy ošoupe a teče a teče....
Jaké máte zkušenosti s korkem na výrobu těla kohoutu. Já jsem vyzkoušel už snad všechno, včetně silikonového špalíku, ale po čase se to vždy ošoupe a teče a teče....
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Také jsem měl problém s pal. kohoutem u T-52....
Korek byl totálně opotřebený a vyžraný, což znamenalo velké ztráty benzínu .
Na burze jsem koupil nový nepoužitý pal. kohout zn. SVA, kterých se dochovalo velké množství! Cena kohoutu byla (je) 150,-Kč.
Po rozebrání koupeného pk jsem zjistil, že korek je ve špičkovém stavu!
Tak jsem se rozhodl vyměnit pouze korek s mosaznou tyčinkou do původního těla pk, který je namontován na nádrži.
Dnes konečně plní pk svou funkci na 105%
Korek byl totálně opotřebený a vyžraný, což znamenalo velké ztráty benzínu .
Na burze jsem koupil nový nepoužitý pal. kohout zn. SVA, kterých se dochovalo velké množství! Cena kohoutu byla (je) 150,-Kč.
Po rozebrání koupeného pk jsem zjistil, že korek je ve špičkovém stavu!
Tak jsem se rozhodl vyměnit pouze korek s mosaznou tyčinkou do původního těla pk, který je namontován na nádrži.
Dnes konečně plní pk svou funkci na 105%
Kombi
Tak abych trochu rozvířil stojaté vody tohoto vlákna, přidávám pár fotek jednoho zajímavého kombíku (více na http://veteranklubsever.webovastranka.cz/ , Tatra v Českém ráji).
Nejedná se o tovární provedení, ale údajně o práci nějaké malé karosárny. Osobně se ale přikláním k názoru že jde spíše o nějakou samodělku za 60tých let, něboť velmi silně připomíná Octávii combi. Zvláště otvírání zadních dveří vzhůru je na 40tá léta velmi neobvyklé.
Nejedná se o tovární provedení, ale údajně o práci nějaké malé karosárny. Osobně se ale přikláním k názoru že jde spíše o nějakou samodělku za 60tých let, něboť velmi silně připomíná Octávii combi. Zvláště otvírání zadních dveří vzhůru je na 40tá léta velmi neobvyklé.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných