Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 14:11

este pridam detaily kontroliek
Prílohy
1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 14:11

este
Prílohy
7.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 14:12

este
Prílohy
4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 14:12

este
Prílohy
6.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 14:13

este
Prílohy
5.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 06 Apr 2006, 14:55

Laco, dík za fota.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 06 Apr 2006, 15:32

Tie kontrolku mam iba tie dve co som ofotil. Zhanam do paru , aby sa to dalo pouzit. mozno dobry sustruznik urobi peknu kopiu tej hlinikovej. S tou chromovou to bude asi horsie. Podla mna je mladsia.
Aj na T54 by take patrili.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Apr 2006, 08:02

Ten sdružený přístroj ale nepatří do 57b. Nebo ano? A co ty zadní lampy? Vypadají jako z osmičky.

Dobrý soustružník jistě dokáže udělat kopii toho hliníkového kroužku kontrolky. Ale co sklíčko?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Apr 2006, 08:07

AT - s kontrolkami by som ti možno vedel pomôcť - ale to radšej osobne. Pozrieš a ak sa ti niečo bude hodiť, vyberieš si...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 07 Apr 2006, 09:08

....sklíčko sa dá odliat =>replika z plastu...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 07 Apr 2006, 14:47

Sdružený přístroj se do Béčka nemontoval.
Světla budou z T-87.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 07 Apr 2006, 19:19

Nová verze znaku Tatra se dávala i na poslední Béčka.
Prílohy
nový znak.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 08 Apr 2006, 14:33

Nesouhlasím, ten znak je novější, na béčka se nedával.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 08 Apr 2006, 17:12

Nová verze znaku se začala používat v roce 1947.
Na posledních Béčkách může být tento znak.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JiF » 08 Apr 2006, 20:12

Je to možné, ale nikdy jsem o tom nic neslyšel, ani jsem takový znak na béčku neviděl.
Měli jsme doma 2 béčka z roku 1947. Obě měla klasický znak, kde součástí odlitku byly i stopky se závity na přišroubování.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 18 Apr 2006, 16:09

Vesele po sviatkoch !
Aky je rozdiel medzi STARYM a NOVIM znakom ? Ten moj je osarpany a obity na mojom niku. Aky to je ?
Teraz cez sviatky som robil na podvozku. Chcel som zmontovat paku brzdy s prevodom na lanka a zistil som , ze ramena kladiek su roznej dlzky ! Ktore ma ist na prednu brzdu, kratsie alebo dlhsie. Ako to mate na Vasich Beckach?
Nerad by som si niekde nabil hubu.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Apr 2006, 18:32

Starý znak má hranatější písmena a písmena ,, T ,, jsou vyšší a přetažená přes sousední písmena ,, A ,, a ,, R ,,. Někde zde na foru by se určitě našel.
Já jsem měl vyrovnávač brzd na každém voze jinak.
Spousta lidí mi tvrdí že delší raménko ma být na delší lanko k zadním brzdám (více se natahuje) a kratší raménko ke kratšímu lanku předních brzd, ale z vlastní zkušenosti to nedoporučuju. V tomto provedení jdou při prudkém brzdění zadní kola do smyku a přední kola toho moc neubrzdí.
Na limusínce (která má najeto 290 tis. km včetně několika dálkových cest do zahraničí - bez nehody) mám delší rameno k lanku předních brzd a kratší rameno k lanku zadních brzd. Při prudkém zabrzdění jde vůz více na předek a zastaví na kratší vzdálenosti. Mám to několikrát proměřené a vyzkoušené na obou vozech. Jinak pozor mechanické brzdy T-57 (A,B,K) nejsou nic moc a při delším brzdění velmi rychle vadnou.
Prílohy
1969.jpg
Výjezd na Gross-Glokner

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Apr 2006, 19:46

Domnívám se že původně byla opravdu delší páka na delší lanko (k zadním kolům). Nesmíme zapomínat že přední brzdy se tehdy nemontovaly tak dlouho a nebyl zapomenut názor že vůz s předními brzdami se při zabrzdění převrátí přes předek.
K otočení vyrovnavače zřejmě došlo až pozdějšími úpravami, kdy již bylo všeobecně známo že k rychlejšímu zabrzdění je potřeba výkonnějších předních brzd (viz kotouče na předku a bubny na zadku u novějších aut).
U mých vozů (které již mám 20 let) mi bylo divné že jeden vůz má kratší brzdnou vzdálenost ( na stejném úseku) než druhý, přesto že měli oba nové brzdové obložení. Jediným rozdílem bylo otočení brzdového vyrovnavače na každém voze jinak. Když jsem vyrovnavače na obou vozech otočil opačně, otočili se i brzdné vzdálenosti vozů. Vůz který měl delší páku na zadní kola, měl delší brzdnou vzdálenost (viz. předchozí článek) a tak jsem dal u obou vozů delší páku ma lanko předních brzd.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Apr 2006, 20:32

Při montáži brzdových klíčů je třeba dbát na to aby při zabrzdění svíraly téměř pravý úhel s brzdovým lankem (mají největší páku = největší sílu). Zadní brzdové klíče tak při zabrzdění směřují kolmo k zemi, přední jsou mírně vpřed (lanko prochází kolem kladky mírně vzhůru).

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Apr 2006, 20:56

Ten tvůj znak je nový, starý znak vypadá přibližně takto.
Prílohy
logo2.gif
logo2.gif (4.82 KiB) 8428 zobrazení

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných