Tatra 57 "Béčko"
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Vesele po sviatkoch !
Aky je rozdiel medzi STARYM a NOVIM znakom ? Ten moj je osarpany a obity na mojom niku. Aky to je ?
Teraz cez sviatky som robil na podvozku. Chcel som zmontovat paku brzdy s prevodom na lanka a zistil som , ze ramena kladiek su roznej dlzky ! Ktore ma ist na prednu brzdu, kratsie alebo dlhsie. Ako to mate na Vasich Beckach?
Nerad by som si niekde nabil hubu.
Aky je rozdiel medzi STARYM a NOVIM znakom ? Ten moj je osarpany a obity na mojom niku. Aky to je ?
Teraz cez sviatky som robil na podvozku. Chcel som zmontovat paku brzdy s prevodom na lanka a zistil som , ze ramena kladiek su roznej dlzky ! Ktore ma ist na prednu brzdu, kratsie alebo dlhsie. Ako to mate na Vasich Beckach?
Nerad by som si niekde nabil hubu.
Starý znak má hranatější písmena a písmena ,, T ,, jsou vyšší a přetažená přes sousední písmena ,, A ,, a ,, R ,,. Někde zde na foru by se určitě našel.
Já jsem měl vyrovnávač brzd na každém voze jinak.
Spousta lidí mi tvrdí že delší raménko ma být na delší lanko k zadním brzdám (více se natahuje) a kratší raménko ke kratšímu lanku předních brzd, ale z vlastní zkušenosti to nedoporučuju. V tomto provedení jdou při prudkém brzdění zadní kola do smyku a přední kola toho moc neubrzdí.
Na limusínce (která má najeto 290 tis. km včetně několika dálkových cest do zahraničí - bez nehody) mám delší rameno k lanku předních brzd a kratší rameno k lanku zadních brzd. Při prudkém zabrzdění jde vůz více na předek a zastaví na kratší vzdálenosti. Mám to několikrát proměřené a vyzkoušené na obou vozech. Jinak pozor mechanické brzdy T-57 (A,B,K) nejsou nic moc a při delším brzdění velmi rychle vadnou.
Já jsem měl vyrovnávač brzd na každém voze jinak.
Spousta lidí mi tvrdí že delší raménko ma být na delší lanko k zadním brzdám (více se natahuje) a kratší raménko ke kratšímu lanku předních brzd, ale z vlastní zkušenosti to nedoporučuju. V tomto provedení jdou při prudkém brzdění zadní kola do smyku a přední kola toho moc neubrzdí.
Na limusínce (která má najeto 290 tis. km včetně několika dálkových cest do zahraničí - bez nehody) mám delší rameno k lanku předních brzd a kratší rameno k lanku zadních brzd. Při prudkém zabrzdění jde vůz více na předek a zastaví na kratší vzdálenosti. Mám to několikrát proměřené a vyzkoušené na obou vozech. Jinak pozor mechanické brzdy T-57 (A,B,K) nejsou nic moc a při delším brzdění velmi rychle vadnou.
Domnívám se že původně byla opravdu delší páka na delší lanko (k zadním kolům). Nesmíme zapomínat že přední brzdy se tehdy nemontovaly tak dlouho a nebyl zapomenut názor že vůz s předními brzdami se při zabrzdění převrátí přes předek.
K otočení vyrovnavače zřejmě došlo až pozdějšími úpravami, kdy již bylo všeobecně známo že k rychlejšímu zabrzdění je potřeba výkonnějších předních brzd (viz kotouče na předku a bubny na zadku u novějších aut).
U mých vozů (které již mám 20 let) mi bylo divné že jeden vůz má kratší brzdnou vzdálenost ( na stejném úseku) než druhý, přesto že měli oba nové brzdové obložení. Jediným rozdílem bylo otočení brzdového vyrovnavače na každém voze jinak. Když jsem vyrovnavače na obou vozech otočil opačně, otočili se i brzdné vzdálenosti vozů. Vůz který měl delší páku na zadní kola, měl delší brzdnou vzdálenost (viz. předchozí článek) a tak jsem dal u obou vozů delší páku ma lanko předních brzd.
K otočení vyrovnavače zřejmě došlo až pozdějšími úpravami, kdy již bylo všeobecně známo že k rychlejšímu zabrzdění je potřeba výkonnějších předních brzd (viz kotouče na předku a bubny na zadku u novějších aut).
U mých vozů (které již mám 20 let) mi bylo divné že jeden vůz má kratší brzdnou vzdálenost ( na stejném úseku) než druhý, přesto že měli oba nové brzdové obložení. Jediným rozdílem bylo otočení brzdového vyrovnavače na každém voze jinak. Když jsem vyrovnavače na obou vozech otočil opačně, otočili se i brzdné vzdálenosti vozů. Vůz který měl delší páku na zadní kola, měl delší brzdnou vzdálenost (viz. předchozí článek) a tak jsem dal u obou vozů delší páku ma lanko předních brzd.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných