Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Mar 2006, 23:26

V pozadí je kombi A/B.
Prílohy
porada.jpg
(278.46 KiB) 453 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 11 Mar 2006, 15:16

Michael napísal:Tento kombík A/B se účastní skoro každých "Beskyd". Zajímavé je, že nemá stupačky.
Je to "ciste B", nebo nejaka kombinace?
Jak vidim, ma to falesnou vetracku, ale tvar masky videt neni.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 16:41

DR: já bych ho pracovně nazval kombík A/B.
Karosérie Áčko a podvozek Béčko. Karosérie je podobná ( stejná ) jako byla u kombíku A. Liší se hlavně lištou na boku auta a falešným větracím okénkem. Zadní dveře se otevírají na druhou stranu (řízení vlevo). Také se mi zdá, že je o pár cm protahlejší zadní část karosérie.
Prílohy
Kombík A.jpg
Kombík A.jpg (88.13 KiB) 7358 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 17:16

Kombík na obrázku je Béčko (A/B).

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 11 Mar 2006, 17:22

Michael: jasne, chapu. Lista, falesna vetracka ... ale furt to ma ackovou kapotu ;).
Jak je to s dochovanou cistou T57B STW - taky ma ackovou kapotu?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 11 Mar 2006, 17:31

Karel napísal:Tady je Káčko bez lemu blatníků. Mám dojem že ten ozdobný rámeček kolem žeber byl v haubně vylisován ( jak je popsáno výše), každopádně jsem takové Káčko na tomto srazu viděl.
tato taky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/k/t57k_02.jpg

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 11 Mar 2006, 17:37

toto (foto kombík A) je to zelené čo jazdí po olomouci!!!

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 18:10

DR: dochované hnědé Béčko kombi má kapotu B. Foto je v knize od M. Janíka.
MarekK: vyfoť ho :wink:

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Tatra 57 A/B kombík

Príspevok od užívateľa JiF » 11 Mar 2006, 20:16

Vozidlo, kde je kombík bez lidí a pozadí je čistokrevná 57A. Většina jich se byla vyrobena v roce 1937, celkem 300 ks. Některé z nich měly svislou příčku dělící okno ve dveřích na dvě části, některé měly okno v jednou celku jako normální áčko.
Na horním snímku na ulici může možná být kombík 57, ty se také vyráběly.
Kombíky na podvozku 57 B/K vznikaly mimo továrnu. Většínou šlo o překarosování voz 57K.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 20:24

JiF: bohužel s většinou informací nesouhlasím.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 11 Mar 2006, 20:31

JiF : Áčko má volant v pravo, Béčko (většinou) vlevo. Áčko má nůžkový mechanizmus stahování dveřních oken, který zvládne i okna nepravidelného tvaru (skosení vpředu). Béčko má stahování oken řetízkem, které vyžaduje přesné tvary okna a jeho přesné vedení, proto ta falešná větračka .

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Kombik 57 A/B

Príspevok od užívateľa JiF » 11 Mar 2006, 22:01

Ještě jednou a dlouze jsem se dival na fotku kombiku na ulici. Beru zpet informaci o tom, že by to mohl být kombík na čisté 57. Ten by neměl tak šikmé pření okno a oblou kapotu,...

V kombíku 57A jsem měl možnost vozit se v letech 1967-1972, pak jsem jej po havárii celý rozebral. Tak si dobře pamatuji, že měl ve dveřích jednodílná skla a nůýkové mechanismy na spouštění. Podvozek mám doma i s originálním štítkem z r.v. 1937.

Kombíků jsem za svůj život viděl také několik, dodávky také (57 i 57A). To co mělo kapotu z 57B bylo na podvozku z 57K, viděl jsem i zadní dveře svisle dělené na dvě poloviny.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Mar 2006, 22:46

JiF: Nemáš nějaké fota ?

Koncem 40tých let se v Kopřivnici vyrobilo několik kombíků B ( různé verze ). Jednalo se většinou o stavbu na zakázku pro živnostníky z okolí Kopřivnice a Ostravy. Mám to také potvrzeno od A. Veřmiřovského.
Karoserie Kombi na tatrovácké podvozky vyráběl v 30-40tých letech také p. Bohumínský z Příboru a p. Hrček z Kopřivnice ( u těchto pánů se vyráb. tzv. "slátaniny" ).
Časem budu mít i nějaké dobové fotografie.

U těchto STW verzí nesmíme dělat ukvapené názory a závěry :wink: .

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 12 Mar 2006, 13:28

Michael napísal:AT: "Oko" na uchycení startéru máš na jaké straně ?

Další zajímavostí je, že jsem viděl motor z Béčka/Káčka (1938/1939), který má na každé straně bloku dvě vybrání pro pastorek.
Tady asi dlužím odpověď, i když tím vnesu zmatek do debaty, která už je někde jinde. Oko na uchycení startéru na převodovce je jen na levé straně. Ovšem když se dívám na fotky motoru z doby, když jsem to měl rozpůlené, vidím, že příruba na motoru má vybrání pro pastorek na obou stranách - nalevo, tam kde mám startér, o něco větší, napravo o něco menší (jakoby na "nožní" typ startéru).

A dovolil bych si vznést další dotaz, zase trochu mimo zdejší statistickou kombíkovou debatu. Jak mají vypadat původní kontrolky na palubní desce béčka. Většina renovovaných kusů má taková ty velké barevné vypouklé se zapertlovaným "korunkovým" lemem. Tohle se už montovalo ve fabrice?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Mar 2006, 13:38

Původní kontrolky, spodky mám bohužel plastové zn. PAL :?
Prílohy
kontrolky.jpg
kontrolky.jpg (96.92 KiB) 7232 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 12 Mar 2006, 13:48

Tyto bych asi nepoužil. No, ale kdyby nebylo nic jiného tak bych je tam asi dal.
Prílohy
kontrolky 2.jpg
kontrolky 2.jpg (85.72 KiB) 7233 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 13 Mar 2006, 09:24

Díky moc. Má ten Tvůj foťák režim "Makro"? Zhruba jsem si udělal představu o tom, jaké asi kontrolky to chce. Bohužel, dochovala se mi v autě taková jen jediná. Zbytek je z takových, jako je ta poslední úplně vpravo na druhém snímku. A ty se taky při renovaci často dávají, jak jsem si všiml. I do osmiček.

A co kontrolky-repliky, co prodává Šilhán? Ty jsou spíš do starších?
Obrázok

Jo, oskenoval jsem tu fotku toho motoru a tak ji sem zkusím dát:


Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 13 Mar 2006, 16:41

AT: Makro režim nemá :?
Kontrolky od p. Šilhána jsem ještě neviděl.
AT napsal: Zbytek je z takových, jako je ta poslední úplně vpravo na druhém snímku. A ty se taky při renovaci často dávají, jak jsem si všiml. I do osmiček.
Na renovované osmičky se dokonce dávají i klaksony ze Š-120... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Mar 2006, 21:44

První STW verze Béčka.
Prílohy
červené STW.jpg
foto je z TP
červené STW.jpg (127.47 KiB) 7137 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 16 Mar 2006, 09:36

Už je mi to trochu trapné, že se zase začnu vyptávat a přesunu debatu jinam, ale uměli byste někdo říct, jak vypadalo tovární čalounění u béček? Respektive, jak moc se drželi nějaké specifikace? Kolik bylo druhů látek? V muezu v Kopřivnici je dochován vzorník laků a čalounění a jsou tam také tři ústřižky velmi ošklivých temných hader, u kterých se uvádí, že byly použity na limusíny 57b. Na obrázku jsou to ty tři vzorky úplně nahoře, už oříznuté okrajem snímku.

Obrázok

A co čalounění stropu? Já tam měl takovou špinavě bílou tkaninu, dost pevnou. Odhaduju to na len nebo něco takového.

A do třetice: je možné, aby se už do poválečných Hadimršek používala látka, která se později proslavila v Oktáviích? Mám ji na sedačkách a v interiéru. Vše vypadá velmi profesionálně počínaje kapsami ve dveřích a konče čalouěním sedaček (části v kožence, kedr ve švech). A je to velmi zachovalé, protože na tom byly ještě potahy.

Pro informaci sem dávám odkaz na obrázek ze stránek čalounictví a sedlářství manž. Rekových, kteří nechali zřejmě udělat repliku oné slavné látky na Oktávie:

Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných