Strana 4 z 111
Napísané: 02 Mar 2006, 19:45
od užívateľa Michael
Na te černé se nazalekněte kufru, je to dodatečná úprava. V originále má být místo kufru "zvon" pro uchycení rezervy, která není zapuštěna v karosérii.
Napísané: 02 Mar 2006, 19:58
od užívateľa Michael
Ješte bych dodal, že první dlouhé Áčka nemají také zapuštěný zvon stejně jako "přechoďák" z roku 1935. Na obrázku od Karla to jde vidět.
Napísané: 02 Mar 2006, 20:05
od užívateľa Karel
Michael napísal:Ješte bych dodal, že první dlouhé Áčka nemají také zapuštěný zvon stejně jako "přechoďák" z roku 1935. Na obrázku od Karla to jde vidět.
P o z o r, p o z o r
Velice se omlouvám ale obě dlouhá Áčka mají zapuštěný zvon v ,,lavoru,, pouze u té první (polokabrio) je rezerva otočena lícem disku ke karoserii aby více vyčuhovala z kastle, protože ja na ní pneu 6.00 x 16, která se nevejde do lavoru. Ještě jednou se omlouvá za matení.
Napísané: 02 Mar 2006, 20:12
od užívateľa Michael
Karle, ale i přesto se mi zdá, že jsem takové dlouhé Áčko viděl
.
Podívám se po foto.
Napísané: 02 Mar 2006, 20:18
od užívateľa Karel
Tak ještě jednou to zpropadené kabrio. Disk je prolisován na lícovou stranu a když se otočí lícem ke zvonu tak takto vyčuhuje.
Napísané: 03 Mar 2006, 01:37
od užívateľa DRracer
Karel napísal:Rozvor u všech Hadimršek je 2550mm
.
opraveno...
Karel napísal:Osobně se mi více líbý dlouhá Áčka. Mají vyváženější proporce.
mne taky, dlouha pusobi vyvazenejsi...
Napísané: 03 Mar 2006, 15:50
od užívateľa Michael
Další zajímavostí jsou odlišnosti na bloku motoru. Chybí mi ješte pohled na motor první Čisté hadimršky.
U Čisté hadimršky byla vyfrézovaná pouze plocha pro uchycení list. pera.
Krk držáku rozdělovače vycházel přímo z bloku. Foto tohoto bloku dohledám.
U posledních Čistých hadimršek se také používal blok viz. obrázek "blok 1". Tento blok je použit i u prvních Áček 1935 a 1936.
Od roku 1937 se používal blok viz. poslední obrázek "blok B".
Napísané: 03 Mar 2006, 16:03
od užívateľa Michael
Ještě nafotím rozdílné válce, komory vahadel....
Rozdíl je také v obalu převodovky. Pokud to stihnu nafotit ještě dnes, tak je zde přidám.
Napísané: 03 Mar 2006, 16:55
od užívateľa DRracer
Michael: ktera cast je predek - leva ?
Predpokladam, ze obal vetraku tady chybi a to rozsireni odlitku vpravo je pro setrvacnik/spojku
Napísané: 03 Mar 2006, 18:33
od užívateľa Michael
DR: předek je levá strana.
Napísané: 03 Mar 2006, 23:48
od užívateľa Michael
Krátké Áčko se zvonem.
Napísané: 04 Mar 2006, 08:02
od užívateľa Karel
Také jsem našel jedno krátké Áčko, ale z tohoto pohledu to neni až tak poznat.
Napísané: 04 Mar 2006, 08:13
od užívateľa Karel
Pro porovnání dlouhé Áčko přibližně ze stejného pohledu.
Napísané: 04 Mar 2006, 08:41
od užívateľa Karel
Tady je jedna chuťovka, která vznikla pravděpodobně přestavbou T-57a ,,sport,, nahrazením plátěné střechy pevnou a výměnou dveří.Přestavby otevřených vozů na uzavřené byly dost časté, protože i přesto že některé vozy měli trojitou izolovanou střechu přeci jen do nich více foukalo a zatékalo.Dalším problémem bylo že když plátěná střecha dosloužila, byl problém (v období real.socialismu)sehnat střechovici,případně někoho kdo by ušil střechu novou.Sám mám na polokabriu střechu z koženky (Svit Gottwaldov
) a s manželkou jsme ji šili skoro týden (to byla fuška
).
Napísané: 04 Mar 2006, 11:58
od užívateľa Michael
Karel: Takto upravených kabrioletů na limuzíny jsem viděl také dost. Nejčastěji se tato úprava dělala u Čisté z verze "polo"kabriolet na limuzínu ( v jiném vlákně jsi to také zmiňoval ). Montáž pevné střechy se zadním oknem dovedl udělat kdejaký stolař s pomocí klempíře. Já vím o takto upravených T-75, několik Čistých 57. Nejčastější důvod byl ten, že do vozu foukalo a zatékalo jak psal Karel. V literatuře se také špatně uvádí, že se jedná o vozy s karosérií neznámého původu , původ je v Kopřivnici, ale zadní a vrchní část střechy mohl dodělat kdokoliv a kdekoliv.
Dost často se také z limuzíny stal kombík, nebo valníček a to u všech modelů Hadimršek.
Dohledám nějaké foto.
Napísané: 04 Mar 2006, 12:35
od užívateľa Karel
Tady je v pozadí jeden Áčkový valníček. Nejedná se ale o Kopřivnický výrobek, ale o licenční výrobek firmy AUSTROTATRA ve Vídni. Obrázek je ze stránek zahraničních kolegů (snad mě nebudou žalovat
). Možná by se slušelo poznamenat že T-57 a T- 75 se vyráběli licenčně u několika zahraničních firem. Dost často to ale byla jenom konečná montáž z dílů vyrobených a dovezených z Kopřivnice.
Napísané: 04 Mar 2006, 16:45
od užívateľa DRracer
Michael napísal:
Dost často se také z limuzíny stal kombík, nebo valníček a to u všech modelů Hadimršek.
S jednou takovou T57A predelanou na valnicek prijede na konci ve filmu Cerni Baroni hospodsky.
porovnani T57A kratka, dlouha - na tech poslednich obrazkach mi prijdou skoro stejne - podstatne tedy je, jestli ma lavor na rezervu (dlouha), nebo ne (kratka). Je to tak?
A jeste neco - zadna T57A (krome prestaveb) nema vzadu otviratelny zavazadlovy prostor?
Napísané: 04 Mar 2006, 17:05
od užívateľa Michael
DR: V ČB bylo tuším Béčko valník, které vycházelo z limuzíny. Před delší dobou se v nějakém jiném vlákně objevilo pár fotek "vraků" (T-75 Long, A,B) za plotem a tam byl vidět velice zajímavý valník B. Budka řidiče nevycházela z limuzíny, ale jednalo se o stavbu nějakou karosárnou.
kratké/dlouhé: Na těchto fotech to je celkem špatně viditelné, ale Áčko bez lavoru s vysunutým zvonem je kratší. Máš pravdu s tím, že krátké Áčko nemá lavor...
Napísané: 04 Mar 2006, 17:07
od užívateľa DRracer
Napísané: 04 Mar 2006, 19:50
od užívateľa Michael
zavazadlový prostor: Vždycky jsem si myslel, že první tatrou, která měla přístupný zavazadl. prostor byla T-75 long (od 1936), ale před časem jsem otevřel knihu M. Janíka a tam byla T-75 sedan s kufrem . Dokonce se tento vůz dochoval. Moc bych se tedy nedivil, kdyby nějaké Áčko vyjelo s kufrem přímo z fabriky, ale u té černé to je dodatečná úprava, která je už dnes vlastně také zajímavá.