Strana 63 z 111

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 13 Sep 2009, 07:45
od užívateľa ondrej
"Mísič směsi" vytvára v sacom potrubí prídavný odpor, a teda zhoršuje (hlavne pri vyšších otáčkach motora) objemovú účinnosť (plnenie) a teda aj maximálny výkon.
Pri rôznych amatérskych pokusoch z mosadzného plechu sa v minulosti vyskytli aj prípady ulomenia niekoľkých lopatiek a násladného nasatia do motora s neblahým dopadom na jeho technický stav.. :(
Takéto "vylepšenia" sa preto nedajú doporučovať.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Sep 2009, 09:14
od užívateľa Karel
:mrgreen: Tak trochu zábavy. :mrgreen: Šestimístné Áčko. :mrgreen: Nějak se nevešlo na fotku. :mrgreen:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Sep 2009, 12:13
od užívateľa Michael
No konečně vyplulo na světlo to šestimístné Áčko.....

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Sep 2009, 13:30
od užívateľa Karel
Aby to náhodou někdo nevzal vážně, tak tady je originál:

http://veterani.webovastranka.cz/image/ ... at0006.jpg

Mmch. velmi zajímavá sbírka.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 27 Sep 2009, 20:50
od užívateľa Karel
:mrgreen: Tak ještě ten bájný ,,čtyřdveřák,, :mrgreen: .

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 28 Sep 2009, 09:17
od užívateľa Veterantatra
Takhle z boku to vypadá dlouhé, nizké a elegantní jako starý Citroen, co v něm jezdíval komisař Jean Gabin...

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 28 Sep 2009, 09:39
od užívateľa Karel
Délka a výška zůstala stejná. Došlo pouze k přesunutí středního sloupku dopředu, oříznutí zadních dveří kolem okapničky a dále, a namontování zadní kliky :mrgreen: .

:mrgreen: Také jsem si pořídil i plnohodnotné kabrio :mrgreen: .

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 28 Sep 2009, 14:02
od užívateľa Karel
Není nad ,,pořádnou limusínu,, :mrgreen:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 28 Sep 2009, 16:57
od užívateľa D.A.
Ale kolopásový transportér z ní nedovedeš! :wink:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 28 Sep 2009, 17:23
od užívateľa Karel
Ale taky by to šlo, ale proč. Pokud vím tak nic takového nebylo.
O šestimístném Áčku, nebo čtyřdveřovém Áčku jsem hodně slyšel, ale ještě jsem je neviděl (stejně si myslím že většina lidí si to spletla s T-75). No a ten ,,celokabriolet,, jsem zase viděl pouze na dobových snímcích. Tak jsem si je udělal. Ještě bych chtěl vyrobit dlouhou dodávku a dlouhého kombíka, ale to si nechám na dlouhé zimní večery. :mrgreen:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 15:33
od užívateľa Karel
Tak jsem stvořil i long-kombi. V tomto provedení by to mohlo být i 6ti místné a na nezměněném podvozku. Třetí řada sedadel by ale musela být proti směru jízdy. Jednak by opěradlo zakrývalo zadní nápravu a druhak by to umožňovalo bezproblémové nastupování dveřmi v zadním čele (viděl jsem to tak u jednoho netatrováckého kombíka).
V tomto barevném provedení to ale připomíná spíš ,,pohřebák,,. :(

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 15:59
od užívateľa Laco
Karel
Tak jsem stvořil i .....
Ale na siedmi deň sa má odpočívať.

Inak je to super sa takto pohrať s "ilúziami" o Tatrovke. Kúzla ako má "Copperfield" sú slabý odvar Karlovej kreácie.
Nepridáš si do nik-u Karel - kúzelník a iluzionista? Veď niektorí by sme potrebovali v realite takéto premeny na počkanie.
To by v terajšej kríze bol super "busines".

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 18:58
od užívateľa Karel
Jó kdyby to šlo všechno tak snadno jako v počítači.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 19:42
od užívateľa Michael
....

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 19:57
od užívateľa Karel
No vida, další netypické provedení. Je delší i vyšší než tovární dodávka.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 30 Sep 2009, 21:56
od užívateľa Libor
Ahoj Karle, chtěl bych, tak rychle renovovat, jako ty stavět nové modely :)( no, teď, když nad tím přemýšlím asi by mě to tak, ale netěšilo, přece jenom raději dělám rukama, než s počítačem). Jinak slušná inspirace, jen aby to někdo jednou nevytrh z kontekstu a nezadal do nějakého archívu a nevydával to za zaručený originál :lol:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Okt 2009, 14:06
od užívateľa Karel
Moje fotomontáže nejsou zase tak dokonalé, aby se při pořádném zvětšení nedalo zjistit že je to slepenec.
Na druhou stranu, kdo může 100%tně tvrdit že nic takového neexistovalo. Moje dlouhé kombi jsem viděl na fotografii v předrenovačním stavu. Mělo sice jiné zadní blatníky a trochu pozměněný tvar bočních oken, ale základ byl stejný. Rovněž tu dlouhou dodávku zde nedávno někdo prezentoval v předrenovačním stavu (i když ne tak dlouhou).
Jak známo mohl si tehdy zákazník koupit pouze podvozek a kastli si nechat postavit podle svých představ v samostatné karosárně. Stejně tak to dělali o mnozí prodejci. U výrobce koupili jen podvozky, které nechali karosovat jinde a pak ta prodávali jako kompletní vozy. Takto mohla vzniknout i celá serie zakázkových karoserií. Vzhledem k tomu že konečný zákazník koupil již kompletní vůz rovnou od (mnohdy značkového) prodejce, mohl se tak domnívat že jde o ,,tovární,, provedení.
Když jsem se začal o T-57A zajímat, většina ,,odborné,, literatury uváděla pouze provedení limusína, polokabrio a roadster. Až mnohem později jsem zjistil že se továrně vyráběl i čtyřmístný otevřený vůz, dodávka a kombi. Ještě později jsem pak viděl i spoustu netovárních provedení.
V zásadě mám raději původní vozy, ale který z nich je dnes po tolika letech provozu opravdu ,,původní,,.
Nepohrdnu proto ani kvalitně provedenou replikou a nemám nic ani proti možným dobově odpovídajícím kreacím na původní téma (s příslušným popisem). Kde máte záruku že to tak postavit nenapadlo někoho i ve 30tých letech.

Na závěr jedna ,,kreace,, pravděpodobně z 60tých let. Vůz se mi rozhodně nelíbí, ale ctím ho jako doklad toho co všechno byli tehdy motoristé schopni udělat pro to aby svůj vůz udrželi v provozu. Rozhodně bych se ale přimlouval za to aby byl vůz řádně označován jako přestavba karoserie např. z 60(?) let, aby to neznalé diváky nemátlo. Historicky přesnější by asi ale bylo uvádět rok výroby karoserie, s případným dodatkem o stáří podvozku.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Okt 2009, 20:41
od užívateľa Michael
No, vypozoroval a zjistil jsem, že většina kombíků a dodávek T-57 jsou "druhostavby" ( mimo tovární verze ).
Jen malé procento dodávek T57 vyjelo "od novoty" z jiné karosárny, než tovární.....
Spíše se jednalo o přestavby z továrních limuzín a polocabrioletů ( v letech 1935 až 1960).
U velké většiny těchto vozů se použila přední část z limuzíny a zadek byl prodloužen a pozměněn dle libosti zákazníka-uživatele ( možná právě tak, jako na fotomontáži od Karla ). Malé procento vozů bylo překarosované celkově.... Musíme brát v úvahu i to, že jezdilo mnoho kombíků a dodávek jiných značek, jako: Škoda, Praga.... Takový Populár kombi-dodávka se pravděpodobně vyráběl ve větší sérii než Áčko. Každý si také jistě vše prokalkulovat..... Co bylo finančně výhodnější....
Jeden "druhostavbový" Ačkový kombík byl u nás doma.... Po renovaci to bude určitě pěkný auťák, ale v předrenovačním stavu to byl vráček k pláči.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Okt 2009, 21:38
od užívateľa Karel
Ty zakázkové kastle jsem měl na mysli všeobecně, nikoliv jen dodávky.
Máš pravdu v tom že dodávky byly většinou druhostavby starších či nabouraných osobních vozů. Zakázková prvostavba dodávky na nový podvozek by byla zbytečně drahá, i když u některých ,,speciálních,, dodávek to není vyloučené.
Ne vždy je rozhodující cena (než Škodovku - to si raději připlatím :lol: ).

Mmch. ten váš ,,vráček,, mě inspiroval k tomu mému kombíku.

Re: Tatra 57 "Áčko"

Napísané: 01 Okt 2009, 22:01
od užívateľa Michael
Ten vráček byl vlastně od Ústí n. Labem....
Potom to koupil nějaký člověk od Prahy ( směr Plzeň ).
Auto to bylo zajímavé.... Stav bohužel EE.
Panty zadních dveří to mělo na pravé straně ( vyrobeno tedy asi před rokem 1939 ).