Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pár obrázků z výjezdu na Ještěd. Bylo to sice už před měsícem, ale poslední dobou nějak nestíhám
(ps.Richarde sorry že jsme moc nepokecali, ale určitě se ještě někde potkáme )
(ps.Richarde sorry že jsme moc nepokecali, ale určitě se ještě někde potkáme )
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jak je to s těmi "číňany" Karle? Údajně tady z toho počtu vyrobených nezůstal ani kousek.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jak je to s ,,číňany,, netuším, ale silně pochybuji že by u nás nějaký zůstal (to musí potvrdit někdo kdo má přístup k archivu). Rovněž vzhledem k našemu podnebí a přístupu ,,orgánů,, a STK v období ,,totáče,, mi připadá velice nepravděpodobné že by mohl být provozován (viz platná STK). V roce 1993 jsem jednoho ,,velkého číňana,, s platnou STK potkal, ale majitel na férovku mluvil o replice a papírech z jiného vozu.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Teď mě napadá že v dnešní době individuálního dovozu ojetých automobilů ze zahraničí si mohl majitel svého ,,číňana,, dovést přímo z Číny, kde se mohl dochovat do dnešních dnů.
Kdo mu dokáže že to tak nebylo
Kdo mu dokáže že to tak nebylo
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
jako argument by to možná mohlo obstát ,ale to auto bude velmi jednoduché a vyrobit tu polokabinu bude zcela jistě levnější než transport od rejží..
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pěkné foto Pavle. Kde jsi to našel?
Z Kombíka mi zůstal kompletní podvozek, haubna a další drobnosti, že bych si také ,,dovezl,, nějakou ojetou T-57A z Číny ?
Z Kombíka mi zůstal kompletní podvozek, haubna a další drobnosti, že bych si také ,,dovezl,, nějakou ojetou T-57A z Číny ?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Odkud je to foto nevím. Může být z muzea v Kopřivnici nebo z muzea nějaké vojenské techniky.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel ta dobova fotka nema chybu.Mam rad dobove fotky.Posli dake este ak mas.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý večer, chtěl jsem se zeptat, zda a eventuelně jak jste u svých Áček řešili kontrolku dálkových světel? Pokud vím, žádná tam původně nebyla. Dělal jsem teď střechu a elektriku, překvapilo mě to neskutečné množství drátu, snad přes 30 metrů...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Kontrolka dálk.světel tam nebyla,asi se tam dávala dodatečně v 70 letech.Já tam měl takové bílé plast. obludy/Asi Spartak/ Před nástřikem palubky jsem otvor zavařil.Ale možná v nějakém menším měřítku bych o ní uvažoval./Asi modrou LED/.Já tam měl i přepínač blinkrů kousek nad volantem rovněž SPARTAK.Rovněž se bude muset vyřešit problém mlhovky.Ta se má vypnout při zapnutí dálkových světel a má mít samostatný vypínač a kontrolku.Jelikož mám na Tatře registr.značku budu to muset před TK namontovat pokud nechci přispívat do klokaní kapsy technika na TK.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Šilhán prodává tuto repliku. Já jí měl v originále právě jako kontrolku dálkových světel (s modrým sklíčkem) a když bylo potřeba doplnit i kontrolku mlhovky koupil jsem právě tuto repliku (s oranžovým sklíčkem).
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky za odpověď, asi udělám kontolky dálkových a mlhovky jako ledky jen nenápadně umístěné do polstrování nad palubku, nechce se mi vrtat něco nového do palubky, taky jsem tam zavařil asi 100 děr. Dneska jsem narazil na jednu nesrovnalost... V dobových schématech je pro Bosch i Scintilla zakresleno pořadí zapalování válců 1,2,4,3, v textu pak je tuším ale 1,2,3,4, stejně tak je to i v ostravské příručce. Tak teď trochu nevím, mám pořadí 1,2,3,4 a zdá se mi to úplně v pořádku
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zapalování 1,2,3,4 je v pořádku.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zapalování 1,2,4,3 má tuším T-75. Ta má třikrát zalomenou kliku a písty běhají proti sobě (motor je vyváženější).
T-57 má kliku zalomenou dvakrát a písty běhají spolu. Rodělovač se točí po směru a válce se zapalují proti směru hodinových ručiček (1,2,3,4).
V různých dobách a různých příručkách se také používalo různé číslování válců. Většinou se číslovaly válce proti směru hodinových ručiček (doprava). Četl jsem ale i jednu starou odbornou knihu kde se ploché motory nazývaly ,,dvouřadé,, a válce se číslovaly nejdříve v jedné řadě a pak v druhé řadě.
Po té co se zavedlo celodenní svícení namontoval jsem relátko, které automaticky zapíná přední potkávací světla (abych zbytečně nesvítil i vzadu) v momentě kdy se rozsvítí kontrolka mazání (tzn. když běží motor). Pro kontrolu že světla opravdu svítí zavrtal jsem do polstrování nad palubkou (které jsem udělal trochu širší než trámek který je tím zakrytý) LED s chromovaným rámečkem. Při zhasnuté LED to vypadá jako šroubek s podložkou který drží polstrování.
T-57 má kliku zalomenou dvakrát a písty běhají spolu. Rodělovač se točí po směru a válce se zapalují proti směru hodinových ručiček (1,2,3,4).
V různých dobách a různých příručkách se také používalo různé číslování válců. Většinou se číslovaly válce proti směru hodinových ručiček (doprava). Četl jsem ale i jednu starou odbornou knihu kde se ploché motory nazývaly ,,dvouřadé,, a válce se číslovaly nejdříve v jedné řadě a pak v druhé řadě.
Po té co se zavedlo celodenní svícení namontoval jsem relátko, které automaticky zapíná přední potkávací světla (abych zbytečně nesvítil i vzadu) v momentě kdy se rozsvítí kontrolka mazání (tzn. když běží motor). Pro kontrolu že světla opravdu svítí zavrtal jsem do polstrování nad palubkou (které jsem udělal trochu širší než trámek který je tím zakrytý) LED s chromovaným rámečkem. Při zhasnuté LED to vypadá jako šroubek s podložkou který drží polstrování.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já mám v předních lampách žárovky tuším že 10W pro parkovačky a jezdím přes den jenom na ně. Instalaci jsem dělal přesně podle zapojení Scintilla, jen rozvod pro zadek jsem si přizpůsobil podle sebe a pro dvě světla. Menší změnu v zapojení jsem musel udělat i u spínací skříňky, jelikož mě to podle schématu zapojení nefungovalo správně. Údajně je více typů spínacích skříněk s rozdílnou funkcí. To ovšem nemám prakticky potrvzené , protože zatím druhou spínačku Scintilla jsem nesehnal. Viděl jsem ji jednou na burze a ten člověk za ni chtěl 5000 Kč Kontrolku pro dálková světla nemám žádnou. Ve fajfkách mám žárovky s dvojitým vláknem, myslím , že je tam 21+5 nebo 10 W, teď nevím..
Žárovka je pro větší svítivost dole propojena aby pracovala obě vlákna, jelikož to sklo je dost tmavé a jezdím jen na tyto blinkry. Kontrolku v přepínači pro mlhovku mám pod palubovku odklápěcí, abych se na ni nemusel koukat. Odklopím ji vždy po dvou letech na STK..
Žárovka je pro větší svítivost dole propojena aby pracovala obě vlákna, jelikož to sklo je dost tmavé a jezdím jen na tyto blinkry. Kontrolku v přepínači pro mlhovku mám pod palubovku odklápěcí, abych se na ni nemusel koukat. Odklopím ji vždy po dvou letech na STK..
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dnes jsem viděl demontovaný Zenith 30T z potrubí na áčku na kterém byl tento "mísič" směsi . Má s tím někdo zkušenost ?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Podobné mosazné mísiče směsi mám na karbuburátory Jikov 30 SSOP. Podle dědovo zkušeností to nijak běh motoru neovlivniloJáPavel napísal:Dnes jsem viděl demontovaný Zenith 30T z potrubí na áčku na kterém byl tento "mísič" směsi . Má s tím někdo zkušenost ?
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přesně tento ,,mísič,, jsem dostal k Tatře také. Po jeho namontování motor lépe táhl v nižších otáčkách, ale nešel tolik do vysokých otáček. V zimě a za chladného a vlhkého počasí na jaře a na podzim se na jeho ,,lopatkách,, vytvářela námraza, které po delší jízdě dokázala sání zcela zneprůchodnit. Dost jsem se s tím navztekal, než jsem na to přišel. Než jsem totiž demontoval karbec tak to roztálo (někdy stačilo jen chcípnout motor a led odpadl z lopatek dolů a zase to chvíli chodilo normálně).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných