Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Mar 2006, 19:13

Řekl bych že je to nějaká zbastlená T-75. Předek haubny sice nemá kličky, ale zdá se mi že má 4 prolisy (možná je to jen stín), další prolis je na dveřích. Celkově je taková mohutnější oproti Áčku.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Mar 2006, 23:20

Není to ta Pětasedma ze Slovenska co sní jezdí ty dvě ženský. První majitel byl snad údajně majordomus nějakého grófa. Někde jsem o tom četl a jednou i ten vůz viděl na vlastní oči (Kopřivnice 1997).
Vzadu nemá rezervu, ale víko kufru (celá záď je taková zjednodušená). Střecha je jednoduchá na dvou obloucích (možná i jen na jednom) a boční okna ve dveřích jsou napevno.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Mar 2006, 09:16

Tak jsem je našel :lol:
Prílohy
Košičanky II.jpg
Košičanky I.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 24 Mar 2006, 17:10

Zajímavé.
Ale stejnak si myslím, že bude nějak překopaná. Pomohlo by foto zádi.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 24 Mar 2006, 17:51

T-82 + Áčko - foceno někde v "Džibutě" :wink: .
Prílohy
džibuta.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Mar 2006, 17:56

Ještě k té zbastlené T-75
Rozhodně je to překopávka SAMO-DOMO. Mám dojem že ten střešní oblouk se nasazoval napevno a ta střecha se pak na to navlíkala jako plachta u náklaďáku nebo Gazu. Ta karoserie působila opravdu jednoduše. Domnívám se že z toho původního auta moc nezůstalo a tak při renovaci (dá-li se to tak nazvat) zapracovala fantazie majitele a dostupnost dílů v nejbližším okolí. :roll:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 24 Mar 2006, 18:08

Karle, je to asi něco na způsob T-75 cabrio tuning (viz. jiné vlákno).
A opět pochází vůz z Košic :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Mar 2006, 18:21

Asi tam žijou ty správný tuneři. :lol:
Když jsem ten vůz viděl naživo zrovna se jim něco porouchalo na motoru. Z doprovodného vozu vyběhli maníci, sundali celou haubnu, opravili závadu a zase celou haubnu usadili zpět ( jako v F-1). Nejdříve jsem nevěděl proč to dělají, později jsem pochopil že z toho dělaj jenom šou pro diváky. Takže nejen tuneři, ale i šoumeni. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Mar 2006, 21:07

V návaznosti na nárazníkovou debatu v Béčkovém vlákně přidávám pár fotografií Áček s nárazníky. Velmi zajímavá je ta Sport s hrazdičkou na prostřední světlomet. Tuto hrazdičku jsem viděl i na jiných Áčkách i když dosti zřídka.
Prílohy
Zad.nár..JPG
zřejmě nepůvodní (příliš plochý)
RBK II.jpg
použit z T-75
A sport II.JPG
s hrazdičkou na prostřední světlomet
A sport.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Mar 2006, 15:09

Beze slov. :( :cry: :( :cry:
Prílohy
bouračka.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 26 Mar 2006, 16:02

Karle, jak už jsem psal... toto bych nechtěl nikdy zažít! :?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Mar 2006, 16:15

Však jsem z toho byl taky dost špatný.
První co mě napadlo bylo, že mě ,,odřeli,, týden starý lak a jak já to jenom zaretušuju :?:
Pak jsem slyšel jak něco kape na něco rozpáleného (benzín na rozpálené výfuky) Chtěl jsem zavřít přívod benzínu, ale táhlo od kohoutu bylo úplně jinde, vypnul jsem bateriák a urychleně opustil vůz. Odtlačili jsme druhý vůz (Žigulík) a čekali kdy to bouchne. :!:
Když přestal benzín syčet na výfukách teprve jsem se odhodlal vůz pořádně prohlédnout. Ten ,,odřený lak,, byl to nejmenší.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Mar 2006, 16:50

Když jsem pak po nehodě uplatňoval odškodnění u pojišťovny bylo mi řečeno že účetní hodnota vozu je nulová :evil: a chci-li uplatňovat náhradu škody, musím přinést fakturu za opravu z odborného servisu :?: . Jelikož jsem tehdy žádné renovační firmy neznal (1992) zakoupil jsem u truhláře potřebný materiál a pustil se znovu do práce :( . Když jsem do pojišťovny přinesl fakturu za dřevo k opravě vozu, bylo z toho nejdříve pozdvižení, ale nakonec mě alespoň ten materiál proplatili :wink: .
Prílohy
Bouračka II.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 26 Mar 2006, 17:38

Aspoň, že něco proplatili.
Jinak na fotu je automobil zn. TALBOT pravděpodobně s karosérií vyrobenou v Československu (možná Uhlík nebo Plachý).
Podle značky vůz pochází z Uh. Hradiště. Zajímavé je, že má natáčecí reflektor... (zmíněný v textu o Áčku na předešlé straně).
Prílohy
TALBOT.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Mar 2006, 19:02

O tom natáčecím reflektoru na Áčku jsem také slyšel, ale ještě jsem ho nikdy neviděl. Docela by mě zajímalo jak je to technicky provedené. Pokud je reflektor na haubně, která se zvedá, nemůže být napevno spojen s řízením. Jedině nějakým lankem, nabo jiným pružným spojením. :?:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 29 Mar 2006, 21:16

Tak aby nám ta debata neusnula posílám foto Áčkových dvěří s přídavným zámkem a se zaslepeným otvorem pro zámek v původní klice. Jak zde již bylo zmíněno původní jemný zámek v klice časem odešel (dá se nahradit upraveným zámkem ze zadní kliky Š-1203) a navíc nechránil vůz dostatečně (dal se snadno vyřadit z činnosti) a proto byl často montován přídavný zámek. Tento přídavný zámek (i když už bez té ochranné klapky) sa vyrábí dodnes pro vozy P-V3S.
Prílohy
klika A.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Mar 2006, 19:10

Zaujal mne tento vůz :idea:
Jedná se spíše o policejní provedení než vojenské. Vzadu má pravděpodobně dvě rezervy. Kanystr není uchycen na stupačce, ale na dveřích.
Prílohy
A sv 22.jpg
pro porovnání
policejní Áčko.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Mar 2006, 19:31

Podle chromovaného hledáčku a rámečku reflektoru jde zřejmě opravdu o policejní provedení (vojenská provedení většinou neměla chromování). Podle nesériového provedení zádě bych tipoval na prototyp, nebo malou sérii na objednávku (jako byli třeba Číňani ti také neodpovídali sérii).

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Mar 2006, 20:39

Také bych to viděl na malou sérii, která byla vyrobena dle přání uživatele ( policie/armády ).

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 30 Mar 2006, 22:37

Michael: tohle uz jsme nakousli na prvni strance tohoto vlakna ;)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných