Tatra 57 "Áčko"
Není to ta Pětasedma ze Slovenska co sní jezdí ty dvě ženský. První majitel byl snad údajně majordomus nějakého grófa. Někde jsem o tom četl a jednou i ten vůz viděl na vlastní oči (Kopřivnice 1997).
Vzadu nemá rezervu, ale víko kufru (celá záď je taková zjednodušená). Střecha je jednoduchá na dvou obloucích (možná i jen na jednom) a boční okna ve dveřích jsou napevno.
Vzadu nemá rezervu, ale víko kufru (celá záď je taková zjednodušená). Střecha je jednoduchá na dvou obloucích (možná i jen na jednom) a boční okna ve dveřích jsou napevno.
Ještě k té zbastlené T-75
Rozhodně je to překopávka SAMO-DOMO. Mám dojem že ten střešní oblouk se nasazoval napevno a ta střecha se pak na to navlíkala jako plachta u náklaďáku nebo Gazu. Ta karoserie působila opravdu jednoduše. Domnívám se že z toho původního auta moc nezůstalo a tak při renovaci (dá-li se to tak nazvat) zapracovala fantazie majitele a dostupnost dílů v nejbližším okolí.
Rozhodně je to překopávka SAMO-DOMO. Mám dojem že ten střešní oblouk se nasazoval napevno a ta střecha se pak na to navlíkala jako plachta u náklaďáku nebo Gazu. Ta karoserie působila opravdu jednoduše. Domnívám se že z toho původního auta moc nezůstalo a tak při renovaci (dá-li se to tak nazvat) zapracovala fantazie majitele a dostupnost dílů v nejbližším okolí.
Asi tam žijou ty správný tuneři.
Když jsem ten vůz viděl naživo zrovna se jim něco porouchalo na motoru. Z doprovodného vozu vyběhli maníci, sundali celou haubnu, opravili závadu a zase celou haubnu usadili zpět ( jako v F-1). Nejdříve jsem nevěděl proč to dělají, později jsem pochopil že z toho dělaj jenom šou pro diváky. Takže nejen tuneři, ale i šoumeni.
Když jsem ten vůz viděl naživo zrovna se jim něco porouchalo na motoru. Z doprovodného vozu vyběhli maníci, sundali celou haubnu, opravili závadu a zase celou haubnu usadili zpět ( jako v F-1). Nejdříve jsem nevěděl proč to dělají, později jsem pochopil že z toho dělaj jenom šou pro diváky. Takže nejen tuneři, ale i šoumeni.
Však jsem z toho byl taky dost špatný.
První co mě napadlo bylo, že mě ,,odřeli,, týden starý lak a jak já to jenom zaretušuju
Pak jsem slyšel jak něco kape na něco rozpáleného (benzín na rozpálené výfuky) Chtěl jsem zavřít přívod benzínu, ale táhlo od kohoutu bylo úplně jinde, vypnul jsem bateriák a urychleně opustil vůz. Odtlačili jsme druhý vůz (Žigulík) a čekali kdy to bouchne.
Když přestal benzín syčet na výfukách teprve jsem se odhodlal vůz pořádně prohlédnout. Ten ,,odřený lak,, byl to nejmenší.
První co mě napadlo bylo, že mě ,,odřeli,, týden starý lak a jak já to jenom zaretušuju
Pak jsem slyšel jak něco kape na něco rozpáleného (benzín na rozpálené výfuky) Chtěl jsem zavřít přívod benzínu, ale táhlo od kohoutu bylo úplně jinde, vypnul jsem bateriák a urychleně opustil vůz. Odtlačili jsme druhý vůz (Žigulík) a čekali kdy to bouchne.
Když přestal benzín syčet na výfukách teprve jsem se odhodlal vůz pořádně prohlédnout. Ten ,,odřený lak,, byl to nejmenší.
Když jsem pak po nehodě uplatňoval odškodnění u pojišťovny bylo mi řečeno že účetní hodnota vozu je nulová a chci-li uplatňovat náhradu škody, musím přinést fakturu za opravu z odborného servisu . Jelikož jsem tehdy žádné renovační firmy neznal (1992) zakoupil jsem u truhláře potřebný materiál a pustil se znovu do práce . Když jsem do pojišťovny přinesl fakturu za dřevo k opravě vozu, bylo z toho nejdříve pozdvižení, ale nakonec mě alespoň ten materiál proplatili .
Tak aby nám ta debata neusnula posílám foto Áčkových dvěří s přídavným zámkem a se zaslepeným otvorem pro zámek v původní klice. Jak zde již bylo zmíněno původní jemný zámek v klice časem odešel (dá se nahradit upraveným zámkem ze zadní kliky Š-1203) a navíc nechránil vůz dostatečně (dal se snadno vyřadit z činnosti) a proto byl často montován přídavný zámek. Tento přídavný zámek (i když už bez té ochranné klapky) sa vyrábí dodnes pro vozy P-V3S.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných