Tatra 57 "Áčko"
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 57 "Áčko"
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu… . Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování
Karel
Heuréka,konečně můžu přidávat soubory (stačilo se zaregistrovat ).Tak na úvod jedno méně známé provedení Áčka.Jedná se o čtyřmístný otevřený vůz v civilním provedení (to vojenské už bylo v sekci T-57 a spol.).
- Prílohy
-
- otevřená.JPG (84 KiB) 128246 zobrazení
Přesně tak,ta stou bedýnkou je vojenská,ale jde zřejmě jenom o prototip (vzhledem k tvaru zádě).Tak ještě jednou otevřený čtyřmístný vůz v civilním provedení (doufám že mě vydavatel knihy z které jsem to fotil nebude stíhat za porušení autorských práv )
- Prílohy
-
- otevřená II.JPG
- (70.42 KiB) 824 stiahnutí
A pro dnešek na závěr (zítra vstávám do práce) jedna replika Číňana.V tatře byla vyrobena série asi 40ti vozů pro čínskou armádu.Vznikla dva tipy.Osobně jsem si je pojmenoval malý číňan (byl o něco jednodušší) a velký číňan (byl o něco složitější). Tak tedy Velký Číňan.
- Prílohy
-
- velký číňan.JPG (72.41 KiB) 128224 zobrazení
-
- velký číňan II.JPG (91.32 KiB) 128254 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Prodávala se také jako sporťák Dveře jsou ukončeny pár cm nad stupačkou pravděpodobně z pevnostního hlediska. Jinak tvarově vychází z limuzíny. Okna má nasazovací jako Velorex.
- Prílohy
-
- A sv 3.jpg
- (129.74 KiB) 792 stiahnutí
-
- A sv 2.jpg
- (185.97 KiB) 855 stiahnutí
-
- A sv 1.jpg (76.87 KiB) 128186 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Další odlišnosti jsou jsou také v palubní desce.
Áčka z roku 1936 (1935) mají odlišný volant ( má placatější ramena), případně má místo plastového tlačítka menší tlač. jako u volantu T-12, 30 ( použití u prvních Áček 1935), páčka ovládání benz. kohoutu není vyvedena do palubovky.
Je použit oválný motorek stěrače Bosch a pravděpodobně i klakson téže značky - požití i u elektroinstal. Scintilla.
Přepínačů směrovek se montovalo více druhů, ale přece jen bych se řídil dle katalogu
Áčka z roku 1936 (1935) mají odlišný volant ( má placatější ramena), případně má místo plastového tlačítka menší tlač. jako u volantu T-12, 30 ( použití u prvních Áček 1935), páčka ovládání benz. kohoutu není vyvedena do palubovky.
Je použit oválný motorek stěrače Bosch a pravděpodobně i klakson téže značky - požití i u elektroinstal. Scintilla.
Přepínačů směrovek se montovalo více druhů, ale přece jen bych se řídil dle katalogu
- Prílohy
-
- palubovka 1937.jpg (213.57 KiB) 127683 zobrazení
-
- palubovka 1936.jpg (209.33 KiB) 127925 zobrazení
-
- Všimněte si tvaru menšího tlačítka klaksonu.
- volant.jpg (120.39 KiB) 128013 zobrazení
Všimněte si zámků dveří a jejich kliček. Obě palubovky (1936 i 1937) mají spínací skříňklu (a elektrickou instalaci) Scintilla. Všimni si jak blízko je umístněna kontrolka dobíjení (je součástí spínací skříňky). Sice jsem tu již o tom psal ale neuškodí když to tu zopakuji.U instalace Bosch je kontrolka dobíjení samostatná a je umístněna výš, aby se pod ní věšla spínací skříňka (spínací skříňka PAL je schodná s Bosch).Schéma zapojení el.instalace ja taky rozdílné (regulátor dynama Scintila je napojen na tři dráty,Bosch má dráty dva).
- Prílohy
-
- Bosch.jpg
- (64.47 KiB) 722 stiahnutí
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných