Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 384
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Apr 2014, 08:33

Prosim vas ako je robena ta vystuz na zadnom blatniku?Co je aj prachovka montovana.Ta vystuz je ako k blatniku montovana?vdaka
Prílohy
znaceny zadny blatnik.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 01 Apr 2014, 17:16

Tam nejspíš žádná výztuž nepatří, já tam zástěrku mám, ale jen proto, že tam na ni byla předchozím majitelem dodělána konzolka, svařená z úhelníku a přivařená k podběhu. Ale myslím, že původně Áčko žádné zástěrky nemělo.

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 22 Jún 2014, 21:08

Pridám jedno zaujímavé Áčko z kufrom, vraj pôvodne od výroby z akcie na Ružomberskej ruži.
A mám dotaz, má niekto na predaj zadne viečko v kufri? Alebo nejaké foto s rozmermi aby som vedel vyrobiť? Na karosérii sa ešte pracuje, už čoskoro bude. :D Vďaka.
Prílohy
24.JPG
01kritka.JPG
05.JPG
04.JPG
03.JPG
02.JPG
01.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 11 Sep 2014, 15:39

Prasly mi pruziny pomahajici pri zvedani kapoty. Poradite mi nekdo, kde by se dala koupit nahrada?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 11 Sep 2014, 16:12

Pokud je to klasická vinutá, tak je dost firem, co se výrobou zabývaj a za pár stokorun udělaj i na zakázku, dle předlohy. Např. zde http://www.iveza.cz/ si nechával kamarád dělat pružiny pod ventily na motor T603.

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 12 Sep 2014, 15:50

replikový pružiny jsem letos kupoval od: bohumir5@atlas.cz

tatra54
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 02 Sep 2012, 21:35
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa tatra54 » 27 Sep 2014, 15:41

28.9.2014 se koná Tatra setkání, opět v Chlumčanech(Plzensko)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1603
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Sep 2014, 21:41

Škoda že jsme se nesetkali. Posílám odkaz na pár fotek. :wink:
Bylo to překrásně strávený dopoledne i slunečný odpoledne. Za příjemnej sraz nechci poděkovat jen organizátorům, ale předevšim všem zůčastněným, že projeli své skvosty a nechali potěšit i oči osatatních návštěvníků. Příští rok se taky přijedu podívat vozem s logem z Kopřivnice.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Sep 2014, 17:03

Ještě ohledně OKDS.
Dle rozhovoru s panem Marcelem z Klatov, se měla tímto řešit teplota uvnitř vozu.
Dle rozhovoru s panem Petrem Cincibuchem se mělo jednat o odhlučnění, respektive o snížení "bubnového efektu"

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 05 Okt 2014, 21:01

Zdravím všetkých, mám prosbu, vie niekto aký rozmer maju mať matice na napinakoch? Poprípade nejaky tech. nákres by pomohol pri ich výrobe. Alebo ich niekto nemá? Vďaka!
Prílohy
P1010389 - kópia.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 26 Okt 2014, 23:47

Zdravím, vie niekto ako je uchytená spínačka BOSCH ktorá nemá na vrchu tu maticu? Vďaka!
Prílohy
4722650346.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 27 Okt 2014, 23:00

Je přitažená takovými úhelníčky na šroubech navařených zezadu na palubce.

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 28 Okt 2014, 19:31

Som si myslel že to bude nejak tak, ale nevedel som či by to bolo originál tak sa radšej opýtam, lebo na prístrojovke to nieje. VĎAKA!

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 28 Okt 2014, 22:33

Zdravím všetkých, mám prosbu, vie niekto aký rozmer maju mať matice na napinakoch? Poprípade nejaky tech. nákres by pomohol pri ich výrobe. Alebo ich niekto nemá? Vďaka!
Ty napínáky mají na sobě stejné matice jako třeba mají T75 na předním nárazníku, je jich několik druhů (různé konusy, výška, zaoblení - jak to kdo zrovna vysoustružil). Budu dělat repliky těch matic, protože jich mám málo a nejsou všechny stejné. Jinak tyhle napínáky se mi válí asi doma - na T75 cabrio jsou mi totiž nanic - jsou o něco kratší. Uvažoval jsem je nechat prodloužit, ale prý někdo na moravě dělá jejich repliky...tak nevim

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 29 Okt 2014, 16:28


Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 30 Okt 2014, 16:00

Dík Karle, hned jsem tam napsal.

Mám pár dotazů na Vás kolegy Hadimrškáře, které teď řeším.

Lze na čistou žehličku konkrétně sport dát sání vyhřívané olejem?

Koukal jsem, že je ještě hodně variant tohoto sání, lišících se vzhledem a přírubami.

a) sání s držáky kapoty + kulatá nádrž bez držáků kapoty (rovná dna)
b) sání bez držáků kapoty + kulatá nádrž s držáky kapoty (vypouklá dna)

Dotaz 2: Mají všechny podvozky T57-a-b u všech karosářských variant stejně dlouhou rouru a převodovku? Lze to navzájem zaměňovat?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Okt 2014, 18:38

Netvrdím že mám pravdu, ale pár vlastních postřehů
- sání ohřívané olejem jsem viděl převážně na ,,sport,, ostatní provedení Žehličky mají ,,většinou,, obyčejné sání bez předehřevu.
- sání s držáky a nádrž bez držáků jsem viděl většinou na starších vozech (1932-4)
- sání bez držáků a nádrž s držáky a kulatými boky jsem viděl na krátkém Áčku r.v. 1935

Žehlička má (většinou) delší ,,kardan,, protože má kratší vnitřní část převodovky.
A-B-K mají kratší ,,kardan,, protože mají delší vnitřní část převodovky.
Rouru jsem nikdy nepřeměřoval, ale každopádně A-B-K mají v předním konci roury z boku velkou díru na náhon tachometru, z důvodu delších ,,vnitřností,, převodovky. U Žehličky ,,většinou,, náhon tachometru vychází z převodovky ještě před rourou.

Rozvor náprav je u běžného provedení všech T-57 A/B/K stejný. U zakázkových provedení ale nelze vyloučit jiný rozvor. Viděl jsem ,,turistickou vyhlídkovou,, Žehličku s delším podvozkem, ale to už může být nějaká novostavba.

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 30 Okt 2014, 19:12

zdravim , prosim vas kto mi poradi cloveka ktory opravi loziska motora na T57 za rozumnu cenu ? okrem http://www.renovacelozisek.cz , vdaka
Prílohy
DSC00005.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Okt 2014, 20:09

Při GO motoru důrazně doporučuji otevřít zátky na klikovce a vyčistit dutiny, které v minulosti fungovaly jako odstředivý čistič. Ten ,,bordel,, dokáže po letech ztvrdnout jako beton a žádná ,,vyplachovací chemie,, nemá šanci. Osobně jsem jej vysekával majzlíkem a dalo to dost fušku ty dutiny vyčistit.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Okt 2014, 20:14

K předehřevu bych měl nedávnou zkušenost. Na předehřevu výfukovými plyny se mi propálila komora nad karburátorem, směrem do sání. Snad 10x jsem rozebíral a čistil karburátor, protože to nechtělo jet, než mě napadlo podívat se také do sání. :twisted:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný