Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 27 Mar 2011, 13:30

Čepy do kluzných opěrek zadního pera dodává nové pan Buček. Čepy jsou duté a z jedné strany je maznice. Mazadlo prochází čepem a kluznou opěrkou až k peru a pero maže. Brzdová páka viz foto :wink:
Prílohy
brpa2.JPG
brpa1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Mar 2011, 19:23

Původní svazek napájení světel z krátkého áčka . Jestli je to originál nevím. O průřezu žíly 2,5 mm nemůže být řeč.
Prílohy
l3.jpg
l2.jpg
l1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 28 Mar 2011, 09:02

Vdaka za odpoved a za fotky :D

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 21 Máj 2011, 20:25

Tak jsem byl dneska poprvé donucen natankovat do Tatry natural 95 neboť v okolí Prahy narozdíl od minulého týdne už žádný speciál neměli :( Protože to bylo na cestě, s předstihem jsem nic nedělal, mám základní nastavený na 9° ... Můj subjektivní pocit byl, že výkon motoru šel trochu dolů. Myslíte, že mám zkusit předstih trochu zvednout?

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 22 Máj 2011, 09:33

Tady ještě speciál je a nastaveno naň mám 10 stupňů, na Natural 95 oktanů to může být tak 11 stupňů + přísada Benadit k tomu.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 22 Máj 2011, 18:12

Přísadu jsem samozřejmě dal, dneska jsem nastavil základní předstih na 12° , v průměru, a zdá se to být dobré, jen mám pocit, že motor nějak víc řve :)

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 18 Júl 2011, 01:04

Během víkendu Tatra zvládla 628 km po republice, včetně výjezdu na Ještěd ve 4 lidech...
Prílohy
26.jpg
29.jpg
28.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 25 Júl 2011, 12:48

Ivo Pekne to zvladla tvoja Tatricka.Obdivuhodny vykon na jej vek. :D

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 13 Aug 2011, 09:23

Prosim vas ako sa ma prachovka na diferak spravne zatiahnut.Eska paskou,ci dakym drotom?Na T 57a.Foto mojej renovaci..
Prílohy
P8120161.JPG
P8120155.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 13 Aug 2011, 17:56

Jak se má správně zatáhnout jak požaduješ, to opravdu nevím. Ale snad dá někdo dobrý návod, lidí co ty auta dělají je zde dost....
Zatím jsem viděl původní manžety stažené jen vázacím drátek, na obou koncích zakrouceným.
Pokud máš měkčí a tvárnější kůži , tak snad motex páska to pobere a zatáhne. Pokud máš tvrdou kůži, tak snad nějakou sponu ze silnějšího drátu , kterou musíš nejdřív naformovat podle místa kam přijde.
Prílohy
z4.jpg
z3.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 15 Aug 2011, 20:55

JaPavel dik za detailne fotky.Ta drotova eska paska je dobova?dik

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 16 Aug 2011, 08:56

To opravdu nevím, ale spíš né . Podobné spony jsem viděl již na víc autech, je to celkem jednoduché a funkční řešení. Stejně bych tu koženou manžetu podmáznul nějakým silikonem. Já mám již gumové a mám podobné spony ze slabšího mosazného drátu s naletovanýma okama pro šroub ke stáhnutí. Jinak je důležité tu manžetu trochu nařasit.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 17 Aug 2011, 00:14

Předem se omlouvám za odbočení z vašeho tématu ...
Poradíte mi někdo, jak se daji vyměnit ložiska v původním Bosch dynamu? Jde mi především o to, jakým způsobem ložiska vyjmout ze štítů.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 17 Aug 2011, 21:50

Ma T 57a spodne listove pero podlozene nejakou pasovinou?Na katalogu T 57K strana 32 a tam sa spomina Podlozky pod pero je vidno a ja som tam nemal na aute.Ma to byt aj na T 57a?dik
Prílohy
P7220267..pereo.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 18 Aug 2011, 13:59

Jednou jsem pomáhal svým známým z Plzně při opravě dynama Bosch, ložiska krásně chrastila. Myslím, že tam byly jen velké kuličky v kleci. Jestli je ve víku nějaký výměnný kroužek, kde to běží už nevím. Foto by pomohlo, už se na to nepamatuji. Také tam za tu dobu již někdo mohl dát něco jiného.

Spodní listové péro drží jen ta spodní plotna co máš na obrázku.
Prílohy
sp.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 507
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 18 Aug 2011, 19:43

Rád bych se zeptal, jestli máte někdo zkušenost s použitím stíracích kroužků s pružinou novější konstrukce, s ostřejší spodní hrankou pro motor na áčko nebo podobný předválečný motor Tatra.
Prílohy
kr.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 20 Aug 2011, 11:57

JaPavel dik za odpoved. Mam otazku ohladom volantu. Mam v super stave, len uchytenie ine. Prosim vas, to je na aky typ?Mala Tatra aj take uchytenie. Co myslite mam prisposobit to uchytenie? dik
Prílohy
P8190216 uchytenie vollantu orginal.JPG
P8190217 zmensene volantT57a.JPG
P8190204 zmenseny volant.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 22 Aug 2011, 21:24

Tak ze nikto nevie poradit s tym volantom?

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 23 Aug 2011, 14:47

Dobrý den,
Potřeboval bych poradit,jak zkontrolovat nastavení diferenciálu,popřípadě na jaké hodnoty a jak se seřizuje.
Díky

Páca
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Páca » 23 Aug 2011, 15:08

Volant na prvním snímku s upevněním na čep kolmo prostrčený skrz volant a volantovou tyč se používal na Tatrách 57a a také na T75. Volant na druhém a třetím snímku, který se nasadí na volantovou tyč a upevňuje se kolíčkem zasahujícím částečně do volantu a částečně do tyče se používal na Tatrách 57b. Tento "béčkový" volant je také hůře k sehnání a tudíž o něco vzácnější. Osobně bych radil sehnat originální volant na áčko (a ten béčkový prodat).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný