Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 10 Jan 2010, 17:33

Ten to inzeruje už delší čas. Zajímalo by mě proč jsou všechna ta auta tak očesaná. U všech např. schází panty. Ta kombíková kastle by se mi hodila, ale do Ostravy kvůli ní nepojedu. Navíc je to poválečná kastle na Béčkový podvozek. Místo lišty má na boku prolis, ve dveřních oknech falešné větračky a zadní dveře se otvírají doleva. Zadní blatníky jsou upravené (řekl bych že z Káčka).

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 16 Feb 2010, 15:16

tohle áčko nebo kříženec áčka s béčkem nebo co to je ...je teď prodej na německým ebay...docela zajímavé - prodejce u toho píše že je to exportní verze a originál...myslíte že je to možné že tohle auto spatřilo světlo světa v r. 37 ???

http://cgi.ebay.de/Tatra-57-L-Baujahr-1 ... 3caa376682

pak jeden pozůstatek káčka....

http://cgi.ebay.de/Oldtimer-Tatra-57K_W ... 2eab25da12

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 16 Feb 2010, 19:28

Z toho Káčka toho moc nezbylo.

Ten kombík bude s největší pravděpodobností opět poválečné produkce (zadní dveře otvírané doleva, volant vlevo, místo lišty na boku pouze prolis, falešné větračky ve dveřích).
Jak zde již bylo několikrát zmíněno, po válce vznikla serie kombíků na Béčkových podvozcích s Áčkovou kastlí, která se od předválečných kastlí lišila právě výše zmíněnými detaily.
Před válkou sice asi vznikla serie vozů s levostraným řízením, ale ty měli lištu na boku přišroubovanou a v oknech nebyli falešné větračky (měly celoplošná dveřní okna a jiný mechanizmus jejich stahování). V pozdějších letech ale mezi jednotlivými typy dost často docházelo k míchání dílů, dokladů i výrobních štítků a tak je dnes dost problematické určit skutečný rok výroby. Aby to bylo ještě složitější může jít také o pozdější tovární výměnu poškozené původní karoserie za novější, případně o karoserii vzniklou u licenční firmy. Každopádně obsah motoru 1256 a výkon 25 Ks mi k roku výroby 1937 moc nesedí.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 17 Feb 2010, 12:46


Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Feb 2010, 22:09

Ještě k tomu kombíku. Prodávající se odvolává na muzeum, ale obávám se že v muzeu vůz vůbec neviděli a informace poskytli jen na základě telefonického popisu. Jak jsem již psal v provozu se to později mixovalo jak to přišlo pod ruku a migrace dokladů a výrobních štítků byla u nás velmi rozšířená a populární :lol:
V každém případě je ten vůz zajímavý, ať už je předválečný nebo poválečný


K tomu ,,Číňanovi,, mohu opět jen dodat že za chvíli jich bude víc než se jich skutečně vyrobilo (a vyvezlo) :lol:
Prílohy
t57a_49.JPG
přední dveře.JPG
zadní dveře.JPG
Sanita.JPG
T57BSTW zadobok.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Feb 2010, 14:33

Poprosim mieru na B stlpik.Na spodnej casti som mal hnite a nie som si isty ci mam dobru mieru.Dvere maju byt blizko o spodny nosnik?Vdaka
Prílohy
znacenie dveri-nosniky.JPG
B stlpik znaceny.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 26 Feb 2010, 14:39

A moze to byt problem na pantoch problem?B stlpik a dvere nerysuju na spodku.
Prílohy
dvere a noosniky.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 26 Feb 2010, 17:28

To je správné, že ty dveře při zavření nelícují, měla by tam být na spodní části dveří naklepaná hřebíčky něco jako těsnící guma.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Feb 2010, 19:47

Přesně tak. Mezi trámkem ve spodní části dveří a prahem je dost velká mezera. Nezapomeň že tam ještě přijde deska s tapecírem. Já tam měl také jakousi ,,mechovou gumu,,. Při lakování jsem ji ale sundal a zpět jsem ji už nedával.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 10 Mar 2010, 21:39

Dobrý večer, máte prosím někdo nějaký grif na změření sbíhavosti (nebo vůbec správné polohy ) předních kol? V příručce se píše, že se to změří na discích vepředu a vzadu. Nechápu ale jak to měřit, když metru překáží skříň převodovky.

Užívateľov profilový obrázok
David ABA
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12 Júl 2008, 21:33
Tatry, ktoré vlastním: T623(S)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa David ABA » 10 Mar 2010, 22:58

na to se používa takové zařízení které ma tvar U a na jedné strně je hrot ktarý se nastaví na střed kola a potom se přesune na okraj ráfku a na druhé straně je hrot se stupnicí v mm a měří se jeden údaj na předním okraji ráfku a potom se celý to zařízení přesune dozadu tj. na zadní stranu předního ráfku a odečte se hodnota a měla by tam být nejaká sbíhavost páč je to zadokolka

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 11 Mar 2010, 17:01

Používám tohle jednoduché zařízení ,které jsem odkoukal od známého. Samozřejmě metr k tomu nutností.
Prílohy
sb.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 11 Mar 2010, 20:18

Jo, jo, to je ono,to půjde udělat. Děkuji vám oběma, pánové.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 13 Mar 2010, 22:16

Dnes som daval stare predne blatniky z kapoty dole.Mam nove.Zaskocilo ma na vodicovej strane sedi dobre a lavej strane su blatniky uzsie ako je ten ram.Ktory je pred stupackamy.Je to asi 5cm.Maju to bezne Tatry 57a tak rozdielne v tych blatnikoch?Dik :D
Prílohy
DSCF0935--.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 17 Mar 2010, 11:34

Pridavam fotky ohladom blatnikov. :shock:
Prílohy
P3151043.JPG
P3151035.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 17 Mar 2010, 12:16

V místě napojení kapoty na nášlapy mám stejné míry a to cca 26,5 cm ,ta fotka s metrem hodně zkresluje .
Prílohy
n1.jpg
n2.jpg
n3.jpg
n4.jpg
n5.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 17 Mar 2010, 18:31

JaPavel vdaka za tie fotky.Potesili. :D Ten novy lavy blatnik je na konci asi 5 cm uzsi.Nastastie predok je dobre.Majster zamocnik to musi pri nejako pridat ten chybajuci 5 cm...Pre aky typ to mohlo byt?

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 23 Mar 2010, 21:28

Videli ste uz taku to Tatru 57a? :D
Prílohy
P7070542.jpg
P7070540.jpg
P7070539.jpg
P7070536.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 24 Mar 2010, 16:10

:lol:
Prílohy
Oranž sport 2.jpg
Oranž II.JPG

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 24 Mar 2010, 20:30

To jsou teda brutální barevné kombinace, že by vozidla dobových silničářů? :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní