Tatra 57 "Áčko"
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ta světle modrá se hodně používala při GO v 60tých letech. Z výroby měli vozy většinou tmavé barvy (tedy pokud neměly barvu na přání).
Ty děrované disky se dodávaly na přání i na Áčka (viz ono velmi známé dobové foto roadsteru). Na zadní straně disku, mezi díramy pro kolové šrouby je vyraženo několik čísel (musíš sundat barvu). Jedno udává rozměr disku (např. 3,25D X 16) a jiné udává datum výroby (např. VI 37), kdy římská číslice značí měsíc a řecká číslice poslední dvojčíslí roku výroby. Většinou je tam ještě třetí číslo, o kterém bohužel nevím co znamená, ale mohlo by to být bližší označení typu disku a jeho výrobce (disky dost často automobilkám dodávaly jiné firmy). Já mám k polokabriu rovněž děrované disky, ale v součastnosti stojí na plných diskách (4,00D X 16) ze 70tých let, které jsem získal i s pneumatikami (6,00 X 16).
Ty děrované disky se dodávaly na přání i na Áčka (viz ono velmi známé dobové foto roadsteru). Na zadní straně disku, mezi díramy pro kolové šrouby je vyraženo několik čísel (musíš sundat barvu). Jedno udává rozměr disku (např. 3,25D X 16) a jiné udává datum výroby (např. VI 37), kdy římská číslice značí měsíc a řecká číslice poslední dvojčíslí roku výroby. Většinou je tam ještě třetí číslo, o kterém bohužel nevím co znamená, ale mohlo by to být bližší označení typu disku a jeho výrobce (disky dost často automobilkám dodávaly jiné firmy). Já mám k polokabriu rovněž děrované disky, ale v součastnosti stojí na plných diskách (4,00D X 16) ze 70tých let, které jsem získal i s pneumatikami (6,00 X 16).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děrované disky (4,00F X 16) se používaly ještě v 60tých letech na Š-1202. Od těch předválečných se poznají podle toho že na označení se požívají pouze řecké číslice a pak také podle 3 ,,špuntů,, k uchycení Škodovácké poklice. Plné disky (4.00F X 16) se ještě v 80tých letech používaly na pásových dopravnicích či jiných zemědělských strojích. Od předválečných se liší opět značením a scházející prohlubní na ventilek (disk je širší a tak se dirka na ventilek vešla bez nutnosti vytvoření prohlubně).
Samozřejmě že fajnšmekři by na těch diskách zřejmě našly i jiné rozdíly, já popisuji jen jasně znatelné rozdíly.
Samozřejmě že fajnšmekři by na těch diskách zřejmě našly i jiné rozdíly, já popisuji jen jasně znatelné rozdíly.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel tak si myslis ze by ta farba nebola z 30 tych rokoch ale zo 60 tych?Na tych diskov som ani netusil ze by mali vyrazene aj rok vyroby.Ked budem mat pristup k nim tak sa pozriem a podla toho zistim ci su z toho roku.Mam rok vyroby 1936.Ale neverim ze bude zapadat.Uvideme.Dik za radu.Pozrel som si aj to video co si spravil.Jazda na novych gumach. .Nemas aj ine?Pohlad aj na cele auticko.Podam fotku jednu vonkajsu klucku ktoru mam.Chyba my na vodicovu stranu.Nema niekto taku?
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
videl jsem na burzach repliky techto klicek.
K rafkum - na tech mych jsou na vsech vyrazeny datumy.
K rafkum - na tech mych jsou na vsech vyrazeny datumy.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
JIF.Ty mas Typ 57 a?rok vyroby?A tie repliky asi co stoja?Nie su na tych kluckach aj male dierky?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na žádných klikách jsem nikdy neviděl žádné díry,pokud se nejednalo o nějakou úpravu či tuning. Kliky se schání velmi špatně a těch typů je mnoho a vím zcela jistě,že nikdo ti neřekne přesně,jaká je na určitý typ roku výroby . Je to asi rok co jsem byl naposled na burze a myslím,že právě u bratří Šilhánů byly repliky na Tatru k vidění. Ale starší klika se dá také sehnat po burzách. Já jsem měl to štěstí,že obě kliky byly původní k tomuto vozu. Největší problém byl výměna cylindru se stavítkama.Při demotáži se mě celý původní cylindr bohužel rozlomil a já jsem musel vše výrábět nové dle původního stavu. Až vyndám kliku,tak to nafotím a popíši jak na to.Nyní je na všem chrom,ale původně bylo vše poniklované.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jen pro úplnost dodávám foto kliky na Dlouhé Áčko (místo zámku je tam ,,samodomo,, záslepka) a Béčka (samozřejmě by měly být v chromu).
Tu Béčkovou mám na Áčku z přelomu roku 1938/9, tedy z doby kdy už se vyráběly Béčka, z čehož usuzuji že to tak mohlo být už z fabriky (Béčkové jsou i zámky, vnitřní kliky, okenní kliky a omezovače otevření dveří = pochybuji že by to někdo dodatečně všechno předělával).
Tu Béčkovou mám na Áčku z přelomu roku 1938/9, tedy z doby kdy už se vyráběly Béčka, z čehož usuzuji že to tak mohlo být už z fabriky (Béčkové jsou i zámky, vnitřní kliky, okenní kliky a omezovače otevření dveří = pochybuji že by to někdo dodatečně všechno předělával).
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
O kousek výš tu byla diskuze o čalounění, tak sem dám fotku kůže, kterou jsem si nechal vyrobit, dle mého ústřežku z vnitřku čalounění. Omlouvám se za kvalitu foto, ale lepší zatim nemám.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já mám Tatru 57A z roku 1936. Kliky na dveřích jsou celkem podobné té na obrázku "klika A", ale na středu nad osou jsou hladké jako na obrázcích "1" a "2".
Vyfotím a dám je sem, jen co se dostanu do garáže k Tatře (bydlí v garáži pár km od mého domova)
Vyfotím a dám je sem, jen co se dostanu do garáže k Tatře (bydlí v garáži pár km od mého domova)
Re: Tatra 57 "Áčko"
Klika u spolujezdce má střed rovný.
Ten kroužek a boule na středu kliky u řidiče je právě ta záslepka původního zámku v klice, který byl nahrazen přídavným zámkem pod klikou.
Ten kroužek a boule na středu kliky u řidiče je právě ta záslepka původního zámku v klice, který byl nahrazen přídavným zámkem pod klikou.
- Prílohy
-
- Klika spolujezdce
- Klika.jpg (11.87 KiB) 10465 zobrazení
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
v tom případě mám stejné vnější kliky dveří jako Karel.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Rád bych vás požádal o radu. Jak máte provedené otočné spojení mezi rámem sedáku a rámem opěradla předních sedadel? Příslušný čep máte nalisovaný, nebo našroubovaný?
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já mám čepy opěradel nalisované (1937, 1938).
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky za odpověď. Ty moje vypadají taky jako zalisované (r.v. 1936). Vyndavals je někdy? Jdou vyklepnout, nebo musím pod lis.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zatím jsem se o to nepokoušel a domnívám se že se o to ani nikdy pokoušet nebudu. Chrom v horní části opěradel už je sice místy dost odřený (hlavně v místě kde naráží na volant a kličky oken), ale vzhledem k cenám chromování to asi nechám tak.
Viděl jsem ale spoustu vozů po renovaci, které měly v těchto místech nový chrom z čehož usuzuji že to opěradlo asi ,,odčepovali,, (pochybuji že při chromování manipulovali s celou konstrukcí sedačky).
Viděl jsem ale spoustu vozů po renovaci, které měly v těchto místech nový chrom z čehož usuzuji že to opěradlo asi ,,odčepovali,, (pochybuji že při chromování manipulovali s celou konstrukcí sedačky).
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Obě strany jsou stejnoměrně roznýtované . Vyklepnutí nebo vylisování absolutně nelze. Jediná možnost je odříznout jednu hlavu. Pak opětovné zanýtování nového čepu. Já jsem volil z praktických důvodů rozebiratelný spoj.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děkuji vám za informace. Budu dělat nové čalounění a při té příležitosti nechám obnovit i pokovení madel předních sedadel
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle, prosímtě, jak si mám představit narážení do kliček dveří? To může přijít do kontaktu? Smějí se tedy opěradla sklápět jen při otevřených dveřích? Díky!
Re: Tatra 57 "Áčko"
V některých případech (velmi prosezené sedačky,malá vycpávka, špatně ušité čalounění) se stává že opěradlo při překlopení dopředu dolehne až na sedák. U řidiče tomu zabrání volant ale u spolujezdce, pokud je sedačka hodně vpředu a jsou zavřené dveře ťukne si chromované madlo opěradla o okenní kličku.
Pokud je okenní klička nahoru dochází zase při otevírání dveří ke kolizy z dveřní klikou. Tak je to u mého vozu. Vzhledem ke kusové, výrobě, kdy je každý díl tak trochu jiný, se ale může stát že u některého vozu to prostě ,,vyjde dobře,,.
Pokud je okenní klička nahoru dochází zase při otevírání dveří ke kolizy z dveřní klikou. Tak je to u mého vozu. Vzhledem ke kusové, výrobě, kdy je každý díl tak trochu jiný, se ale může stát že u některého vozu to prostě ,,vyjde dobře,,.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Sedačky mám co nejdál to jde vzadu. Opěradla jsou dle fota 1 maximálně překlopena. Obě sedačky jsem se maximálně snažil uvést do stavu jak byly původně. Látka na sedačkách a v celém vozu je snaha o alespoň příblížení se originálu. Na fotkách to působí do bíla,ale realita je světle hnědá. V době kdy jsem tohle řešil byla dobrá nabídka tuzemských látek pro čalounění ,ale byla ovšem možnost zakoupit přesně ten samý vzor a odstín,ovšem tyto materiály lze zakoupit pouze ve speciálních obchodech v Německu.Cena těchto materiálů je opravdu značná...... Jinak je velmi důležité dobře opravit drátěnku sedáku nebo ji raději udělat novou. Hlavní důraz bych kladl na "vyšponování" drátěnky. Celý průběh čalounění mé Tatry je zdokumentován ,ale potrvá to než to sem dám..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných